• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Roterende inlaat op Tomos project

Je kent ze wel...
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 12 okt 2008 17:14

Wat dacht jij van zelf even zoeken?

Denk aan de site van de sprint op jubbega?

Leuk dat je die roterende inlaat wilt maken, ik heb er ook eea over opgezocht en plannetjes/tekeningen voor gemaakt. Ik vond het uiteindelijk niet meer de moeite waard om het op een tomosblok te realiseren.

Succes ermee iig.
Omhoog


Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 12 okt 2008 17:44

Dit zijn wat sprints met de regelementen van afgelopen jaar. Houd ook deze website's in de gaten voor de inschrijving. Jij rijdt in de automaten klasse.

http://www.brommersprint-jubbega.nl/

http://www.brommersprint-damwoude.nl/

http://www.brommersprint-genemuiden.nl/
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
2speed freak
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:06
Contacteer:
Contacteer 2speed freak
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2speed freak » 17 okt 2008 22:02

Ik was al aan het zoeken geweest maar vond niet echt wat over regelementen, maar bedankt voor de links.

Ik zou alleen eens wat advies willen over welke 80cc cilinders er allemaal passen/pas te maken zijn. In het regelement staat dat n.l. de SLAG orgineel moet zijn. Ik zie veel 39.nogwat en veel 44mm cillinders maar weinig 43mm. Ja, gila 75cc die ik net weer verkocht heb... :lol:
Maar met die maten kom ik wel flink aan het prutsen (is voor amateurs :roll: ) met de poort timing.
Ik zie door de bomen het bos niet meer... :?
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 17 okt 2008 22:29

misschien had je eerst wat meer onderzoek moeten doen??? :')
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
2speed freak
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:06
Contacteer:
Contacteer 2speed freak
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2speed freak » 22 okt 2008 21:21

Word aan gewerkt. :oops:
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 23 okt 2008 22:50

Je hebt geloof ik maar 1 43mm LC cilinder van een AM6. Maar dat weet ik niet zeker.
LC cilinders heb je in alle vormen en maten, van mina tot pia tot am6, rv4 enz. Alle maten met verschillende slagen, tapeinde plaatsingen en per cilinder timingen.

Alles is pas te maken, dat is mijn motto in ieder geval, mits je er het gereedschap voor hebt.
Een polini af1 cilinder is aardig, tapeindes komen al overeen, dan alleen de cilinder ophogen dmv een alu plaatje. Kevin heeft dit op zijn sprinter, hier in dit subtopic. Maar er is toevallig nog weleens een leuk af1 of rv4 cilindertje op verschillende fora of marktplaats te vinden.

Groetjes, Dennis
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
derk jan
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:50
Locatie: Aduard
Contacteer:
Contacteer derk jan
Website
  • Citeer

Berichtdoor derk jan » 24 okt 2008 01:06

Er zijn meer 43 slag cilinders als dat je denkt.
Alleen moet je een beetje zoeken en je er in verdiepen..

Dit zijn alleen LC cilinders..

Athena - Miarelli horizontaal.
Parmakit - Miarelli horizontaal.
Gilardoni evg - Miarelli horizontaal..
Metrakit- am6.
Malossi -(rv4)
Polini- (rv4)
Barikit- Derbi dacht ik?

Als je bezig gaat met 1 van deze cilinders is de grootste zorg niet of de cilinder tapeinden overeen komen.
Waarom? De cilinder past meestal zoeizo niet gewoon op de carters.Dus een stel tapeindes verplaatsen is zo gedaan.
Ik lees altijd vaak dat mensen die een zogenoemde "onbekende" cilinder willen gebruiken op een ander stel carters als waarvoor de cilinder is gemaakt de vraag krijgen of ze er wel genoeg "verstand" of knowhow voor hebben.
Maar wie bepaalt dat?
Ik kan er alleen maar respect voor opbrengen voor degene die het avontuur wel aangaan. Of het nu lukt of niet.
En op een zeker moment zijn dat de mensen die dus wel de knowhow hebben door trial and error..

Ik dwaal nu wel een beetje af van het verhaal. Maar het is een waarheid als een koe..
(als de TS nog een tip wil voor een LC cilinder die relatief goed passend moet zijn. En uiteraard een bovengemiddelde potentie,dan zie ik wel een pb verschijnen.)
www.ovcsprintteam.nl #7
Omhoog

Gebruikersavatar
2speed freak
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:06
Contacteer:
Contacteer 2speed freak
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2speed freak » 07 apr 2009 21:03

Na lange tijd weer terug (drukke werk periode), met mijn roterende inlaat sprinter project.
Heb in de tussen tijd veel research gedaan voor een passende cilinders en het 1 en ander uitgezocht qua pas maken
Heb een 26mm carburator zo groot als de originele 10mm Bing. :lol:
Begonnen met het draaien van de rotary parts.
Foto update van het draai werk.

Doel:
Ik hoop in 2010 een keer mee te rijden op 1 van de sprint wedstrijden.

Performens:
Ik hoop tog wel de 100Kmh binnen 8 sec.
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13
  • Citeer

Berichtdoor E880 » 07 apr 2009 21:31

Oh dit was ook nog een projectje :mrgreen: mooie uitlaat :evil:
Omhoog

Ries
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:09
  • Citeer

Berichtdoor Ries » 09 apr 2009 17:23

26mm op roterende inlaat?

dat word em niet :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 10 apr 2009 18:36

26mm op roterende inlaat?

dat word em niet :wink:
Aye agree matey.
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 10 apr 2009 22:31

Performens:
Ik hoop tog wel de 100Kmh binnen 8 sec.
dan blaas je alles op deze wereld eruit man :') klinkt verder goed! filmpjes had ik al eerder gezien. alleen foto's doen het niet.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 11 apr 2009 08:40

een yamaha r6 (3.4) en nog veel meer monsters rijdt hij er dan niet uit hoor ritsk :twisted:
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 11 apr 2009 09:12

beetje scheel ook jij :') hij had per ongeluk kmh ipv meter opgeschreven.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 11 apr 2009 19:16

beetje scheel ook jij :') hij had per ongeluk kmh ipv meter opgeschreven.
Gast, de gemiddelde sprinter rijdt 100km/h na 8 seconden. Kan dus prima...
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

veur'n met die zooi
Tomosforummer
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2009 19:54
  • Citeer

Berichtdoor veur'n met die zooi » 11 apr 2009 20:38

Die uitlaat is echt chill geak! :D 8)
wat kosste je dit nu dan?
miss domme vraag; wat zit er eigenlyk in die uitlaat? dempwol fsoiets?
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 11 apr 2009 20:47

en hoe wil je nu de buitendeksel vast maken op de binnedeksel die je nu al hebt?? je hebt niet zoveel ruimte nu meer denk ik zo
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 11 apr 2009 22:27

beetje scheel ook jij :') hij had per ongeluk kmh ipv meter opgeschreven.
Gast, de gemiddelde sprinter rijdt 100km/h na 8 seconden. Kan dus prima...
oooow, kut, haha. verkeerd begrepen :') ik dacht dat er misschien een typ four was en dat hij op de 100 meter 8 seconden wou halen o|O
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13
  • Citeer

Berichtdoor E880 » 11 apr 2009 22:41

Dat is niet echt snel... Sommige hardlopers lopen 100 meter in 10 seconden of sneller.
Omhoog

Gebruikersavatar
2speed freak
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 okt 2008 20:06
Contacteer:
Contacteer 2speed freak
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2speed freak » 18 apr 2009 09:24

Toen ik 16/17 jaar was had ik al een Tomos die een dikke 100 op de teller zette en bij het overschakelen naar zijn 2de versnelling zon klap gaf dat na een tijdje het frame gescheurt was. Daar reed ik dagelijks mee naar school (25 jaar geleden)
Daar was verder niets aan gedaan qua extra tuning. Standaard opvoer kit (75cc, 21mm, hoge druk uitlaat).

Tot nu toe heb ik 120 euro uitgegeven aan alles wat ik heb aan tomos. Dat is incl. de S25 waar ik dagelijks mee naar mn werk ga. Ik ben 11 jaar monteur van een Rally Cross team en we hebben altijd alles met low budget kunnen maken. We zijn 5x Nederlans/Belgies en 3 x Europees kampioen geweest in de Super 1600 klassen. Wij reden tegen EX fabrieks autos. We rijden nu in de "Konings Klasse" met een 4 wiel aangedreven VW Golf 4 en die heeft 700NM koppel en 680PK, die gaat van 0 tot 100 in 2,3sec :evil: (zie mijn avator)

Het heeft nix met dit sprint project te maken maar wel met mn ervaringen.
Ik geef de moet niet op en zal het project neer zetten zoals ik in mn hoofd heb.
En met deze 26mm carb. op roterende inlaat moet het gaan lukken. Veel groter heeft geen nut omdat er te weinig ruimte is voor de inlaat poort, die heeft de zelfde oppervlakte als een 26mm.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Specials”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.