Ik ben al een tijdje bezig met het afstellen van m'n brommer, setup:
50cc std
Tecno CC
15mm DO
Gaasfilter
Sproeier 59
Nu is mijn sproeier wat aan de rode/donkerbruine kant met deze sproeier, ook is er veel roetaanslag op de rand van de bougie. Ik had laatst toevallig een donorblok gekocht, daarvan was de bougierand helemaal schoon, en de bougie zelf lichtbruin, zoals het hoort dus, maar hij zag er veel anders uit dan de mijne.
Verder wat info over hoe hij rijd:
Als ik hem start moet ik ongeveer 4 keer kicken zonder choke 1/2 keer met choke, dan moet hij ong. 10 seconden even warmdraaien, anders valt hij weg als ik gas geef.
Als hij een net een beetje warm is, en ik rijd dus weg trekt hij heel snel op en haalt hij de 60-64. Maar al is hij eenmaal warm trekt hij inneens een stuk langzamer op (top ligt wel ongeveer even hoog).
Als hij dan echt warm is, en ik zet hem uit, moet ik ongeveer 5 keer kicken voor hij aangaat, of ik moet gas geven terwijl ik kick (hij start dan dus echt lastig).
Meeste van dit duidt dus op een te grote sproeier, maar de meeste mensen met een soortgelijke setup zitten rond de sproeier 61/62/63, ik durf dus niet veel lager te gaan ivm eventuele vastloper.
Foto:

Ook valt erbij te vermelden dat ik zonder koppakking rijd, en er als ik redelijk hard rijd er een soort van hoog fluitend geluid van m'n cilinder/voorwiel/voorkant komt, ik dacht eerst valse lucht tussen kop en cilinder (JA ik heb alles GOED vastgedraaid). Maar toen ging ik zoeken en zeiden mensen dat dit 'jankende' geluid normal is bij tomosjes? Of kan ik inderdaad valse lucht hebben, en is dat de reden van het rijgedrag en de kleur van de bougie? Zou wel raar zijn want hij rijd juist slechter als hij warm is (en alles dus uitgezet is).