• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

technigas terugloper

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 25 dec 2005 11:57

Vriend van mij heeft nog een technigas terugloper hangen voor een scooter, nu kan ik deze uitlaat kopen voor 20 euro maar nu is mijn bedoeling om de bocht vlakvoor de diffuser af te slijpen en er een bocht van 28 mm op te lassen en natuurlijk een flens.
Het is de bedoeling om de bocht 20 cm langer te maken dan de originele.
Nu wil ik weten of dit kan, en of ik er betere prestaties mee zal behalen, of dat me prestaties hetzelfde zullen blijven.
Het lijkt mij dat als ik het goed bereken dat ik hier zoiezo wat mee opschiet :roll:
Omhoog


Gebruikersavatar
fido
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:33
Locatie: Gendringen

Berichtdoor fido » 25 dec 2005 14:05

licht er maar net aan welke uitlaat je er nu onder hebt..
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 25 dec 2005 17:34

nu hangt er een brom sigaar onder, mijn tomos is een snor.
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 25 dec 2005 20:49

meer vermogen is er wel mee te halen, ik zou eerst even berekenen of een langere of kortere stinger meer effect heeft...
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 27 dec 2005 10:04

Stinger??
Ik heb ergens op en nternet site gelezen dat als je pijp naar de difuser lang is dan heb je een hogere topsnelheid, en als je een brede pip hebt je een betere trekkracht heb ?
Als dit bij jullie ook mischien bekent is zou dit mij erg helpen, aangezien ik voor de trekkracht wil gaan :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 27 dec 2005 16:03

wa lul je da heb je nergens gelezen, heb ik je verteld :P

ga maar voor een brede bocht, 28mm en lang.
dan trekt ie als een gek.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 27 dec 2005 16:20

o ja k*t das waar :oops: :P sorry hellracer :wink:
ga ik cker doen.

Ik was net bij die gozer en er kwam iemand naar hem toe en die vraag of tie nog uitlaatjes voor speedfighter heeft liggen.
Hij zegt ja hoor en laat die terugloper zien van technigas :?
Hij vraagt hoeveel wil je er voor geven hij zegt 40 euro: is goed.
Had ik ook gedaan hij gaf 40 euro, ik hoefde er maar 20 voor te geven.
Maarja hij stuit zo vaak op mooie uitlaatjes er komt er vast nog 1.
Toch jammer maar als je er op ken verdienen tja :(

geeen slotje nog :wink:

mvg ferry
Laatst gewijzigd door freaky_Tomos op 01 jan 2006 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 27 dec 2005 20:39

o ja k*t das waar :oops: :P sorry milan :wink:
ga ik cker doen.

Ik was net bij die gozer en er kwam iemand naar hem toe en die vraag of tie nog uitlaatjes voor speedfighter heeft liggen.
Hij zegt ja hoor en laat die terugloper zien van technigas :?
Hij vraagt hoeveel wil je er voor geven hij zegt 40 euro: is goed.
Had ik ook gedaan hij gaf 40 euro, ik hoefde er maar 20 voor te geven.
Maarja hij stuit zo vaak op mooie uitlaatjes er komt er vast nog 1.
Toch jammer maar als je er op ken verdienen tja :(

geeen slotje nog :wink:

mvg ferry
waarom sorry milan ?!

en dat inkorten kan ookerg verschillen per setup ... ik zou het eerst even berekenen met bimotion of zoon soort programma
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 27 dec 2005 22:07

lezen praatpaal :wink: , ik zei dat ik dat van die diameter en de langte invloed heben op de trekkracht en snelheid op internet heb gelezen maar die info heb ik van hellracer via msn.
Bimotion heb ik niet en geen van alle andere bereken programma's ook niet.
Laatst gewijzigd door freaky_Tomos op 27 dec 2005 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 27 dec 2005 22:13

lezen praatpaal :wink: , ik zei dat ik dat van die diameter en de langte invloed heben op de trekkracht en snelheid op internet heb gelezen maar die info heb ik van milan via msn.
Bimotion heb ik niet en geen van alle andere bereken programma's ook niet.
even voor de duidelijkheid:

Milan (user) is milan

en hellracer_89 (user) is Lucas ;) want nui klopt je verhaal volgens mij niet ..

iig, dat verschilt per uitlaat, netals dat iedere andere setup een andere uitlaat nodig heeft, je kan niet zomaar via een maatstaaf een dan de uitlaat beter presterend maken .. wil je de uitlaat zekerweten beter gericht op de setup hebben moet je eerst allen delen berekenen

Stinger = voorbocht : brede/ doorsnee , lengte, materiaal dikte enz.

en hetzelfde voor de difusor, belly, compressor en tailpipe...
Omhoog

pimmieboy
Pindabrein
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 22:48

Berichtdoor pimmieboy » 31 dec 2005 21:46

nou maakt het nie veel uit met een technigas om te lassen voor een tomosje want veel harder zal je nie gaan je zal wel onwijs merken dat ie als een mongool gaat trekke mja kwa lengte voor bocht zouk hem gewoon kort houde dan bouwt ie lkkr snel druk op :)
ex-tuner tomos:(
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 01 jan 2006 13:27

nou maakt het nie veel uit met een technigas om te lassen voor een tomosje want veel harder zal je nie gaan je zal wel onwijs merken dat ie als een mongool gaat trekke mja kwa lengte voor bocht zouk hem gewoon kort houde dan bouwt ie lkkr snel druk op :)
ik zal je dit vertellen, als je de voorbocht verandert verplaats je als het ware de powerband imo, ipv bijv optimum 10k tm 11k, krijg je dan 8k tm 9k.

langere voorbocht maakt de uitlaat laagtoeriger, dus meer trekken, korter is hoogtoeriger waardoor meer vermogen op top dus meer top is wél degelijk mogelijk.

en lekker snel druk op bouwen, weet je wel hoe een expansie-uitlaat werkt? :?
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
tomossie
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 aug 2005 17:49
Locatie: in 't gooi

Berichtdoor tomossie » 01 jan 2006 14:06

hoe zit het dan met die krul uitlaten?
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 01 jan 2006 14:48

die werken ook met een voorbocht, alleen de kruluitlaat @ tomos is zo berekend dat die bocht dus kort kan zijn.

verder werkt zon uitlaat gewoon via puls principe.
het langer/korter verhaal hierboven geld alleen bij het aanpassen van een bestaande uitlaat.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 01 jan 2006 15:05

een krul uitlaat is op de simpelste maniet uitgelegd een gewone expantie uitlaat, met dus dezelfde werking, (tegen)druk opbouwen door uitlaatgassen in de uitlaat op te slaan en heen en weeren

de werking van een krul uitlaat komt alleen een andere vorm en gasstroom bij kijken..

voordelen zijn bijvoorbeeld dat je niet veel uitlaat ziet, dus voor de looks
voor deel is dat er een grotere expantie kwijt kan zonder dat de tailpip achter het achterwiel uit komt (wat volgens wetten en race voorschriften vaak niet mag, een andere oplossing daarvoor is de bovenlangse uitlaat(schakel brommers) en de terugloper op scooters, dat omdat :

op een schakel een bovenlangs goed staat en functioneel is, tevens komt een krul onder het blok vaak niet uit.
op scooters omdat bovenlangs niet mogelijk is, de achterbrug en het blok zijn 1 deel en een krul past niet onder het blok.

op je tomos / puch past een bovenlangs niet door de lage zit en het niet buikschuif of cross model. en een terugloper , rechte uitlaat en krul zijn wel allemaal beschikbaar simpelweg omdat het mogelijk is.

netals: waarom likt een hond aan ze eigen ballen ? omdat hij het kan!
Omhoog

pimmieboy
Pindabrein
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 22:48

Berichtdoor pimmieboy » 02 jan 2006 19:13

ik heb tot nu toe al een stuk of 3 uitlaten zelf berekend en kwa lengte van bocht maakt het allemaal nie hele veel uit ik heb ze toen zo gemaakt dat de expansie al snel in de bocht begon waardoor dat ie lkkr powerband ondergaf wat helaas natuurlijk een lage top gaf maar ik vind lage top ook wel lkkr hoor lkkr soms scooters er uit trekke als je en hpi heb :lol: :roll:
ex-tuner tomos:(
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 02 jan 2006 20:12

erruit trekken ja, vanwege de snelle gasreactie maar op top red e het nooit van een scooter, netals met slijtage die bij jou veeeel hoger ligt ;)
Omhoog

pimmieboy
Pindabrein
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 22:48

Berichtdoor pimmieboy » 02 jan 2006 20:56

maar tog als je kijkt naar zo'n uitlaat als een homoet lange bocht en lange dunne expansie maar als je daar in tege kijk nara een terug loper van scoots vrij kort en vrij dik maar dit je natuurlijk ook met je agterbochtje waar die wat druk opbouwt en slijtage vindk nie zo erg zoalng het maar bij de koppeling blijft :roll:
ex-tuner tomos:(
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 02 jan 2006 21:52

we hadden laatst op het forum ook al een discussie over tailpipes van scooters die in een bocht lopen waardoor het inderdaat druk op bouwt enzo, toch zijn er vaak uitlaatjes (terugloop) met toch een vrij lange tailpipe

maar een homoet heeft zoon lange expantie en lange bocht omdat het een zeer laagtoerige uitlaat is die veel koppel heeft tochwel, bij puch is de regel eigelijk:

simoini voor optrekken
homoet voor topsnelheid.
Omhoog

tomos16
Tomosforummer
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:52
Locatie: Monster (westland)

Berichtdoor tomos16 » 03 jan 2006 11:14

en bij tomos?
Tomos Quadro E-Start (brom)
Cilinder: 65cc eurokit/Airsal
cilinder kop: standaard brom
Uitlaat: technigas next terugloper met bidalot c-20 demper
Carb: 15/15
atw: 22
sproeier: 68
Top: 80 autoteller
Neon: Ja! blauw onder me blok

tomos is geverkoopt!!
Angerfist will survive!!!
HARDCORE WILL NEVER DIE!!!
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.