Na 7 weken gips en een paar hechtingen eindelijk verlost, dus heb weer is wat kunnen doen
En dus heb ik me 17,5 mm carb en Stage 6 filter maar is gemonteerd

Uitlaat heb ik gelast, demper zit weer muur vast en hij lekt niet

Ook bezig met groot onderhoud aan de Tos, alle lagers in het blok vervangen, balhoofdlagers, achterbrugbussen, ketting, tandwielen etc.
Als blokje af is komt er andere koppeling in, en zodra die erin zit komt de opmaat pijp

Update 24 September
Dus,
Ik heb net me versnellingsbak olie vervangen en ik dacht, ik ga een eindje rijden! Het is mooi weer dus waarom niet.
Tijdens het rijden begint die brommert ineens stoer te doen! hij begon herrie te maken voor 10..
Ik herkende het geluid dus ik kijk naar me uitlaat, geen demper meer! Omgedraaid en gaan zoeken naar me demper, na paar minuutjes dat ding gevonden (ongeveer anderhalve meter van de weg in de berm).
Ik met die pokke herrie naar huis gereden, thuis aangekomen ik kijken hoe het eruit zag, nou ik vind het echt knap van die brommer..

Iemand enig idee hoe dit kan zijn gebeurt? De demper zat voordat ik ging rijden nog muurvast.
Update 30 Juli
Ik heb al tijdje niks meer van me laten horen maar ik heb een paar kleine veranderingen gemaakt aan de tomos:
Andere voorvork: EBR Kort
Andere bandjes:
Voor: 16x250 TL Hutchinson GP1
Achter: 16x275 TL Hutchinson GP1
Velgen zwart (Komt nog blauw velglint omheen)
Kap onstekingskant aangepast.

Hallo!
Ik ben Tom, ik ben 17 jaar oud en kom uit de betuwe.
Ik zit hier nu al een tijdje bij het forum, en heb hier redelijk wat over tomosjes opgestoken en heb veel mooie brommertjes gezien.
Maar nu vond ik het toch wel is tijd worden om mijn snorfietsje een keer op het internet te plaatsen!
Over mijn tomosje:
Ik heb hem ongeveer een maand voordat ik 16 werd gekocht (ergens in februari 2008) voor 350 euro. Daarna heb ik een tijdje gewoon standaard rond gereden op een standaard uitlaat met snelle bocht na. De setup nu kunnen jullie wel lezen in mijn onderschrift.
Nu tijd voor foto's, ik heb ze niet allemaal meer, maar je kan wel een idee krijgen hoe erg dat hij veranderd is.
Dit was de tomos toen ik hem net had:

Later werd het dit..

Toen toch maar het stuur van me miniquad afgehaald

Ik vond het uiteindelijk maar niks, toch een andere look uitproberen, let niet op de lak

Nog steeds niet tevreden, maar het was beter dan met die buddyseat.
En toen heb ik besloten om dat ding volledig te strippen,

Het bagagerekje gespoten:

Kabelgootje:

En het voorspatbord:

Frame opnieuw gespoten:

En dan zet je hem natuurlijk het liefste zo snel mogelijk (tijdelijk) in elkaar om het resultaat te beoordelen:

Nieuwe cilinder voor een prikkie weten te bemachtigen..

En hier dan een mooi overzicht van euh ja hoe noem je zoiets... Hobbyruimte?

En de nieuwe aanwinst onder de werkbank:

En de nieuwe aanwinst voor onder de tomos:

Polini 65 cc + HPI

Hier ook met killswitch

Gaatjes in vliegwieldeksel gemaakt om de hpi te koelen.

En hier het totaalplaatje nog met afgebroken pijpje..

Graag reacties wat jullie ervan vinden

De mazzel