• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

H&S tuning 910-tomos kx85.. p6

Voor de echte coureurs onder ons!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
170 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende
Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 05 nov 2009 17:34

alles is snel temaken :mrgreen:
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog


Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 05 nov 2009 20:28

dat is waar maar ik wil tog een kx cilindertje er op maken
moet alleen nog even uitzoeken hoe en wat
jullie meschien tips?
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 06 nov 2009 10:45

Plaat op carter lassen, cilinder onderkant afdraaien en kop bewerken. Timingen aanpassen, powervalve vastzetten, spoelbanen in carter maken en als je toch bezig bent een andere drijfstang in je krukas laten persen.
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 06 nov 2009 17:15

wat moet ik van de onderkant van de cilinder afdraaien?
en hoe pas ik de timingen aan dan?
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 06 nov 2009 17:40

je past de timingen aan door de poorten te vergroten of afstand top rand cilinder tot bovenkant poorten te verandere


een kx cilinder heeft een grotere slag dan tomos dus je moet of een stuk van de bovenkant cilinder afdraaien of je maakt een binnevallende cilinderkop dat heeft mijn voorkeur

en cilinder aan de onderkant afdraaien is niet persee nodig je kan ook bvb 20mm van je blok affrezen en platen alu van 18mm terug plaatsen heeft het zelfde effect als je cilinder 2mm aan de onderkant afdraaien

en een powervalve(verstelbare uitlaatklep) heb je alleen op kx 85 cilinder en als die er in zit juist niet vast zetten maar in gebruik nemen kan je voordeel van hebben
Laatst gewijzigd door Ingmar. op 06 nov 2009 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 06 nov 2009 18:19

oke hoe maak je die binnenvalende cilinder dan gewoon met een andere verbrandings kamer op moet je een hele andere cilinder maken

bedankt voor de tips :wink:
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 06 nov 2009 18:57

als je een binnevallende cilinderKOP wilt maken is het het bestel on je *standaard kop uit te draaien en dan een verwisselbare binne kop nemen
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 06 nov 2009 19:33

De cilinder waar jullie het over hebben is dus van een 85cc kawa. Niet een 65 of iets dergelijks. En die 5 cc die er te veel in de kawa is, wordt gecompenseerd door de kortere slag van een tomos?
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 06 nov 2009 19:56

helemaal juist en je hebt 2 kx cilinder die het goed doen de kx 80 en 85 en beide komen ze op tomos(43mm slag) niet boven de 80cc uit
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 06 nov 2009 21:11

bedankt voor de tips ga nu op zoek naar een KX cilinder en dan gaan we proberen op te bouwen
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 14 nov 2009 16:05

hij loopt,
wel met een *standaard blok met een top van: 59km maarja moest tog even kijken hoe die ree :)
heb ook al een setje caters voor het lc blokje dus als ik de cilinder heb kan ik heb blok gaan afdraaien
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 16 nov 2009 14:21

Als je voor n kortere slag gaat kan je wel gewoon een stuk aluminium met 5 gaten erin gebruiken als cilinderkop :lol:
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 16 nov 2009 17:13

Als je voor n kortere slag gaat kan je wel gewoon een stuk aluminium met 5 gaten erin gebruiken als cilinderkop :lol:

bedank voor de ehm... info verrijkende post? :?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 16 nov 2009 19:23

Als je voor n kortere slag gaat kan je wel gewoon een stuk aluminium met 5 gaten erin gebruiken als cilinderkop :lol:
wat lul jou nou weer dan ? :shock:
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 17 nov 2009 18:34

zat even over het uiterlijk na te denken en ik denk dat ik extra setje zwarte velgen ga laten coaten en die er in ga doen

Afbeelding

wat is jullie mening?
Omhoog

Gebruikersavatar
Joos...92
Oldschool
Oldschool
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:27
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Joos...92 » 17 nov 2009 20:14

Beter, VEEELLLL beter :).
With great power comes great responsibility
Omhoog

Gebruikersavatar
sjeff!
Vastgeroeste forummer
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2009 18:35
Locatie: pijnacker
  • Citeer

Berichtdoor sjeff! » 17 nov 2009 20:31

wat waren dat igg voor velgjes die je eerst had??
die zijn foking mooi :D

maar zwart is wel mooier
Ben het met sjeff eens :|
Stop m'n leuter liever in een gehaktmolen
tf chat: group1408267@groupsim.com
dus iedereen ff toevoegen op msn!
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 18 nov 2009 14:25

wat waren dat igg voor velgjes die je eerst had??
die zijn foking mooi :D

maar zwart is wel mooier
wat bedoel je eigelijk, die gewoone stervelgjes witte? of die oude spaakvelgen?
de spaakvelgen heb ik ook laten coaten de ring en de naaf+trommel zijn zwart moet ik alleen nog even een paar spaken voor hebben die mooi chrome zijn

de foto met de zwarte velgen heb ik even gephotoshop't dus die moet ik nog laten coaten

Eise :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
sjeff!
Vastgeroeste forummer
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2009 18:35
Locatie: pijnacker
  • Citeer

Berichtdoor sjeff! » 18 nov 2009 15:35

nope ik bedoel die witte velgen, niet die ijzeren spaak velgjes
dus degenen die je zwart hebt geshopt
ik bedoel van watvoor tomos komen die af??
die wil ik ook onder mijn tomosje :wink:
Ben het met sjeff eens :|
Stop m'n leuter liever in een gehaktmolen
tf chat: group1408267@groupsim.com
dus iedereen ff toevoegen op msn!
Omhoog

Gebruikersavatar
E82
Tomosforummer
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 sep 2008 10:45
  • Citeer

Berichtdoor E82 » 18 nov 2009 16:21

ow heb ik los opgekocht en laten coaten
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
170 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Sprinters/racers”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.