• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

geen commpresie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
sander023
Tomosforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:10
Locatie: Haarlem
  • Citeer

Berichtdoor sander023 » 03 mar 2010 20:05

hallo ik heb een vraag ik heb een tomos a3 oudje duss nou ben ik er achter gekomen dat hij volgens mij weinig compresie heeft 3,2 bar maar dan moet je dat om reken nog maar hoe?

en kan het daarom ook zijn dat hij hogetoeren en niet in de tweede versnelling wil

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

bedankt alvast
Omhoog


Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 03 mar 2010 20:50

Trek je cilinder er eens af,nieuwe pakkingen erop en bekijk je zuigerveren :)
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 03 mar 2010 21:28

hallo ik heb een vraag ik heb een tomos a3 oudje duss nou ben ik er achter gekomen dat hij volgens mij weinig compresie heeft 3,2 bar maar dan moet je dat om reken nog maar hoe?

en kan het daarom ook zijn dat hij hogetoeren en niet in de tweede versnelling wil

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

bedankt alvast
Misschien een stomme vraag, maar is het wel een 2-speed blok?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

sander023
Tomosforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:10
Locatie: Haarlem
  • Citeer

Berichtdoor sander023 » 03 mar 2010 22:26

ja ik heb de pakkingen vervangen en het is zekereten een 2-speed blok ook nieuw zuigerveren
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 04 mar 2010 09:22

Dan is het verhaal des te vreemder dat je wel kan optrekken met de 1e versnelling, maar zodra ie overschakeld er totaal geen fut mee in zit.

Zit alles wel op de juiste manier in elkaar? Daarmee doel ik op het vraagtekenveertje en omliggende onderdelen. Ik weet niet zeker of een precies andersom gemonteerd vraagtekenveertje in de 2e versnelling juist gaat tegenwerken.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

sander023
Tomosforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:10
Locatie: Haarlem
  • Citeer

Berichtdoor sander023 » 04 mar 2010 14:56

nou ik heb de commpresie gewoon gemeten 3,7 bar maar je moet iest rond de 10 hebben (denk ik ) hij komt wel in de tweede versnelling en rijd maximaal 25/30 maar ik weet niet of het een snor of een brom kop is ????
Omhoog

sander023
Tomosforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:10
Locatie: Haarlem
  • Citeer

Berichtdoor sander023 » 04 mar 2010 15:00

ook heeft hij 10 sec overtoeren voor dat hij naar de 2 versnelling gaat en als ik help door met me voeten aftezetten dan maakt hij 3 sec overtoeren en nog een vraagje als ik een +/- 15/20 gereden heeft is het heleblok warm ook de kant van de kickstart hoort dit
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 04 mar 2010 15:06

Compressie meten heeft weinig zin, want motor loopt gewoon en trekt ook (goed?) op in 1e versnelling.

Vwb dat "overtoeren" met schakelen dat kan wel te maken hebben met een onbrekend vraagtekenveertje. Of je een brom of snorkop heb kun je zien op de rechter bovenkoelvin van de kop. Als daar d25 of D25 staat is het snor, anders brom.

Warm worden van blok is normaal. De warmteafgifte van de cilinder gaat uiteindelijk naar alle metalen delen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.