leg mij dat eens gewoon stap voor stap uit aub (uitgebreid)

als je mij 90 euro geeft, zet ik er voor je en nieuwe achtertandwiel op nieuwe voortandwiel + Voortandwiel keerring en vulbusje, ik stel je remmen af, nieuwe blok olie nieuwe ketting.![]()
Dus hou die 90 euro in je zak en doe en beetje kennis op over tomosjes en je kan je eigen tomos onderhouden, de brommerboeren vragen namelijk niet normaal veel geld voor kleine dingen. En dit forum is er niet voor niks dus stel dat je ergens niet uit komt kan je zo geholpen worden, voor 90 euro koop ik zelfs en zo goed als nieuw tomosblokpleur je de oude er af zet je de nieuwe er op en gaan met die banaan
bij mij is dat zo om de 6 maanden alleen een grote onderhoudsbeurt zie de dealer, en natuurlijk na 500 kmIs het niet zo dat je om de zoveel km een kleine of grote beurt krijgt als je een nieuwe tomosch in de winkel koopt?
ERRRR, fout.Kijk de bedoeling van een choke is om tijdelijk extra benzine te verbranden omdat bij een koude motor een deel van de benzine neerslaat op het inlaatgedeelte en de zuigerwand is er meer benzine nodig dan bij een warme motor. Termen die je niet begrijpt mag je even weglaten . Maar het komt er op neer dat een koude motor in theorie beter start met choke, hij krijgt dan even extra benzine. Dus wat je doet bij een koude motor is choke aan, aanlopen/kicken/starten, en dan gaat de choke vanzelf weer uit als je gas geeft. Mocht je een manuele choke hebben, dus een hendeltje aan het gas, dan kun je die het best eraf doen als je denkt dat de motor warm is en hij die extra benzine niet meer nodig heeft en in de meeste gevallen verzuipt.
Dus in het kort
Tomos pakken, slot erafhalen > Choke aan > Starten > Choke uit.
Choke hoeft niet altijd, maar als hij niet in 1 keer start wanneer hij koud is kan het helpen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten