Updates onderaan.
Ik ben Christian en ben 15 jaar. 9 juli word ik 16 maar ik heb alvast een Tomos gekocht.
Ik ben een poosje geleden begonnen met mijn hele Tomos uit elkaar te halen om opnieuw te laten spuiten en allemaal nieuwe onderdelen te kopen.
Ik heb mijn Tomos voor 50 euro gekocht en na alleen de gaskabel te vervangen deed ie het weer.
Hier wat foto's hoe die er eerst uitzag.
Toen heb ik alles eraf getrokken en ben ik begonnen met schuren. Daar maak ik morgen wat foto's van en zet ze er dan op.
Ik breng de brommer volgende week naar een vriend die proffesioneel spuiter is. Ik wil het frame mat zwart laten spuiten met gifgroene velgen.
Ook koop ik veel chrome onderdelen en andere mooie optische onderdelen. Hieronder een lijst van wat ik heb en wat ik nog moet kopen.
Chrome achterbrug---binnen
Chrome spatborden
Buddyseat---binnen
Buitenbanden
Ketting
Tandwielen---binnen
Velglint
Ronde koplamp
Chrome stuur
Pro grip handvaten
Chrome tankdop met slot---binnen
Chrome kentekenhouder---binnen
Led achterlicht---binnen
Chrome 320mm schokbrekers---binnen
Als iemand nog wat onderdelen heeft die ik nog nodig heeft kan die mij als die dat wil een PB sturen.
Dit was het even voor vandaag. Morgen komen als het goed is weer een nieuwe update.
19 mei 2010:
Het frame is helemaal kaal geschuurd. Foto's volgen morgen.
21 mei 2010:
Ik heb gisteravond even snel een foto gemaakt van me frame. Ook even wat foto's gemaakt van wat onderdelen die ik heb gekocht <O~ . Maandag hoor ik wanneer die naar de spuiter kan.
22 mei 2010:
Vandaag eigenlijk niks aan me Tomos gedaan ivm met me werk en examens volgende week. Wel heb ik even wat fotootjes gemaakt =). Het geschuurde frame en de velgen niet geschuurd (moet dit? De ene zegt licht opschuren en de andere zegt gewoon spuiten). Ook even een std snel uitlaatje en mooi led achterlicht. <O~ Ook zien wij het blokhutje waar alle zooi ligt. En natuurlijk het blokje die we gaan reviseren en vooral heel goed schoonmaken. <O~
24 mei 2010:
Gister bezig geweest met me motorblok. Carterolie ververst en ook schoongemaakt. Caberateur begint er ook al super goed uit te zien. Binnenkort me voortandwiel vervangen en schoonmaken. Ook me cilinder spuiten en schoonmaken. Misschien ook nieuwe zuiger erin maar even kijken in wat voor staat die is. (Foto's volgen nog.)
31 mei 2010:
Vandaag even bezig geweest met me blok. Heb ondertussen ook wat onderdelen gekocht. (gekochte onderdelen: 14/12 carburateur, ronde koplamp, DMP sportstuur, snelgas, remhevels, spruitstuk.)
Maar vandaag bezig geweest met het blok. Carburateur is schoongemaakt met schoonmaak azijn. Ook even bezig geweest met de zuiger want die is aan vervanging toe. Morgen de nieuwe zuiger ophalen en plaatsen. Heb ondertussen ook een blokje op de kop kunnen tikken voor 20 euro. Daar de mooie carterkappen vanaf halen en kijken of het lukt om daar koppeling in te korten. Ook de spruitstuk schoongemaakt en aangesloten. Tijd voor wat foto’s.
22 juni 2010
Omdat veel mensen liepen te zeuren hier even een overzicht:P
Heb aardig wat dingen gedaan. Me hele blok zit in elkaar en kan er ook binnen een paar dagen eronder. Het frame heb ik ook terug en daar maak ik morgen foto’s van. Ik heb wel wat foto’s van toen die werd gespoten. Ik heb toch maar andere kleuren gekozen en nu is het frame zwart en de velgen wit. Ik heb ook een terugloper gekocht en zelf gespoten en beetje mooi gemaakt. Alles zit op het stuurtje en kan er ook zo op. Heb ook een 15/15 carburateur gekocht en een 15 mm spruitstuk. Ook een nieuwe EBR chrome voorvork gekocht. Verder nog nieuwe banden spatborden en wat kleine zooi.

- terugloper.jpg (73.18 KiB) 5284 keer bekeken

- terugloper2.jpg (64.71 KiB) 5284 keer bekeken