[Be]= Besteld
[Pl]= planning
[Bi} 65cc airsal
[Bi] 70cc puch hd kop
[Bi] Ktm koppeling op maat gemaakt voor tomos
[Bi] Homoet
[Bi] Crosstuur
[Bi] Streetfighet kap
[Bi] Knoppen en tellers voor dashboard.
[Bi] Autolak
[Bi] 20mm carb
[Pl] twv 26/26
[Bi] Achterveren
[Bi] Chrome tankdop
[Bi] Tempratuur teller
[Bi] Voorvork
[Bi] Achterbrug
Hallooo

Een maat van me en ik zaten te denken om een project te gaan beginnen.
Ik rond gekeken en heb deze brommer op de kop kunnen tikken!
Een uber lelijke tomos snor brommer

Hieronder staan eerdere updates, dat komt omdat ik er geen tijd voor had om op dit forum een topic te gaan starten van dit project

Donderdag 1-04-2010
Vandaag zijn we begonnen om de tomos helemaal uit elkaar te halen. We zijn ook gaan rondkijken Naar onderdelen die we er eventueel erop gaan zetten, (zie latere update). Zaterdag ( 3-04-2010) Gaan we beginnen aan het reviseren van het blok.
Zaterdag 3-04-2010
Vandaag het blok uit elkaar gehaald, alles nagekeken, Een paar lagers eruit gehaald en nieuwe erin gezet,
De koppeling was erg vernaaid door de vorige eigenaar dus we moeten ook weer nieuwe segmenten kopen.
Koppeling uit eindelijk weer gemaakt,
Dinsdag 11-05-2010
Het project heeft een tijdje stilgelegen, er waren nogal wat probleempjes met het blok. , maar dankzij veel maten die open staan om te helpen is het weer goedgekomen ,
De setup van de brommer is al bekend:
65cc Airsal Cillinder
20mm carberateur
Homoet uitlaatje
ktm koppeling op maat gemaakt voor tomos
twv 26/26
70cc puch HD kop
mijn maat Is voor de uiterlijk van de sprinter ^^,
Je krijgt binnenkort te zien wat er van gekomen is volgende sleutel sessie, Het framepje opschuren,
Zaterdag 22-05-2010
Vandaag het frame geschuurd en in de primer gezet!!
Het schuren duurde wel een tijdje maar het resultaat was er. wel nog wat rood te zien

Daarna in de primer gezet

Nu wachten tot de ktm koppeling kan opgestuurd worden, volgende x het frame weer spuiten, cillinder erop beunen en de koppeling erin zetten

Maandag 31-05-2010
Vandaag een mailtje binnen gekregen dat de trekveertjes niet op vooraad waren en ik ze pas over 2 weken krijg

Morgen toch maar de koppeling opsturen

Dinsdag 8-6-2010
Koppeling inmiddels al in de maak. en trekveertjes net binnen gekregen

Donderdag 17 juni 2010
Vandaag mijn airsal en puch hd besteld

Zaterdag 19 juni 2010
Sorry voor de late update maar ik had weinig tijd i.v.m werk

Vandaag de cillinder en kop binnengekregen, Even de midden carters uit elkaar gehaald. lagers gecheckt. erger kan het niet. Dus er moeten nieuwe in. Ook de staat van de krukas gecheckt. op een paar houtsplinters na

Zaterdag 26 juni 2010
Gister even naar de spuiter geweest. Ze hadden geen zwart meer op vooraad, dus we moesten voor een ander kleur kiezen. Na even overleg hebben we besloten om de kleur BRANDWEER ROOD te kiezen.!! Vandaag ook de homoet binnen gekregen

Maandag 28 juni 2010
Vandaag de streetfighter kap, tempratuurteller, cockpit benodigheden en crosstuur besteld. Was weer een prijzig bestellinkje

Nu maar wachten ^^
Woensdag 30 juni 2010
En weer wat onderdeeltjes ^^ Zaterdag 3 juli 2010
Vandaag het frame en de zijkappen gespoten door de vader van mijn beunmaat

De autolak!! In actie

Vandaag pb gehad van paul123, Race voorvork en 2de koppeling met trekveren opgestuurd. Nu maar in volle smacht wachten !!
Woensdag 15 juli 2010
Race voorvork en 2de koppeling binnen !!, nu maar wachten op de ktm.!!
Donderdag 29 juli 2010
De ktm koppeling is zojuist binnengekomen!!. Met grote dank aan ´´paul123´´
Nu maar wachten op de lagers die deze week komen!
De volgende beunsessie gaan we heel de zooi in elkaar zetten!!

Zaterdag 31 juli 2010
Vandaag de lagers binnen !! morgen het blokje in elkaar zetten

Donderdag 2 september 2010
Na een lange tijd hebben we de draad weer opgepakt. Het blok in elkaar zetten. Een goede tegenslag gehad, de naaldlager van de koppelingshuis was eruit geklapt. Maar dit is opgelost met een naaldlagertje van 5,80€

en natuurlijk de foto's!!

inmiddels de voorvork binnen, nu wachten op de achterbrug!!
Zaterdag 4 september 2010
Vandaag even de stickers voor de tank ontworpen. Deze worden geplaatst op de tank!
hier het ontwerp!

Zondag 19 september 2010
Het einde is in zicht!! vandaag weer wat besteld op scoot en minibikeshop. Nu maar weer afwachten!
Ook zijn de stickers binnen

Maandag 27 september 2010
Zaterdag hebben we een start gemaakt met het frame in elkaar zetten van de tomos, Achterbrug gemonteerd. voorvork lagers erin gezet en voorvork gemonteerd. Niet veel tijd gehad om te sleutelen maar het gaat om de start

EINDELIJK FOTO'S

Donderdag 7 oktober 2010
Vandaag een 20 mm carb en spruit gereseveerd bij ´´2pac´´
Volgende beunsessie zal in de loop van volgende week zijn, je ziet de update wel verschijnen

Donderdag 27 oktober 2010
Vandaag carb binnengekregen, wachten tot mn maat terug is van bivak

Fototje!

Donderdag 30 oktober 2010
JAH HOOR, we hebben een rollend frame

Het koste wat moeite omdat de voorvork niet mee wou werken, en we nieuwe bouten moesten halen, maar het resultaat is er,
( de tomos hangt erg laag