Mijn naam is Martijn, ben 17 jaar, woon in Zutphen, en heb sinds mijn 16e verjaardag een Tomos A5 Taxxity.
Mijn idee is om hem gewoon retesnel te maken en er dan mee over de weg te gaan

Inspiratie, bij allen bekend:
Als hij hier een beetje op lijkt wordt ik heel blij

Specifieke plannen:
Motorish:
- Polini 65cc van Puch (Na een tijdje laten tunen)
- Puch 70cc HD kop
- Yasuni R van Piaggo, alleen flens aangepast.
- 21mm Dell'Ortho carburateur met spruitstuk van minarelli hori, met dikke schuimfilter
- Na een tijdje HPI ontsteking
- Koppelingen tunen
Uiterlijk:
- Polini 910 zitje (ik weet het, origineel.. maar ik vind t er echt bruut uitzien.)
- Frame lichtblauw metallic
- Velgen of in de afbijt zetten en dan blanke lak, of wit
- EBR voorvork zonder voorkapje, alleen klein spotje op t stuur. (misschien nog verlagen)
- 360mm achterveren
- Stuurtje van een fiets op de kop (ziet er echt vet uit, al zeg ik t zelf)
- Zelfbouw achterbrug met spadbordje over het wiel erop gelast, met daarop een plat achterlichtje (van bijv. derbi)
- Uitlaat + demper polijsten
- Blok polijsten
En de rest komt nog wel, de beste ideeën ontstaan tijdens het beunen

Nu ben ik al vanaf dat ik hem kocht van een oud omaatje voor veel te veel geld (dankzij me pa's handelaars technieken, €25,- van vraagprijs af..) bezig het dingetje harder te laten lopen, en 'm er een beetje leuk uit te laten zien.
Dit is ongeveer hoe hij eruit zag toen ik hem kocht, zonder het stuurtje, licht en uitlaat.
Na een maandje ofzo met het lexus-licht en racestuurtje gelukkig te zijn geweest, vond ik dat het spadbord eruit moest. Toen ook weer het hoge stuur erop gezet omdat hij te langzaam ging om met racstuurtje te rijden (hij ging ong. 70 op teller van aerox). En jullie weten allemaal, er rijd niks chiller dan met het hoge stuurtje

Toen heb ik hem verhoogd dmv een hoge ebr voorvork en 360mm achterveren..

En toen waren we bij nu

Zo staat hij er nu bij.
Me onderdeeltjes tot nu toe:
Polini zitje

Cilindertje

HD kop

Uitlaatje heb ik ook binnen, nog geen foto.
Carb met spruitstuk komt ook binnenkort binnen, daar dan ook nog foto's van

Ga nu eten en naar me werk, update als hij loopt denk ik zo.. Tjoo!

--- UPDATE 13 MEI ---
Heb vandaag foto's van het uitlaatje gemaakt, heb hem ook gelijk geschuurd zodat hij er een beetje fatsoenlijk uitziet. Echt het polijsten komt een andere keer nog.
Zo lag die er vanochtend bij
En zo ligt ie er nu bij. Best netjes, al zeg ik het zelf. Heb t met zo'n mouse schuurmachine gedaan. Oke, ja dat was t wel weer, verder nog niks te melden.
Ga nu ff achter die jongen aanbellen die mij die 21mm heeft verkocht, hij mailt nlk niet terug.
Volgende update als de carb binnen is en hij loopt

--- UPATE 16 MEI ---
Gisteren heb ik een carb geleend voor de meeting van vandaag. Hij is gisteren avond voor het eerst gestart

Ik ga verder niet te veel typen, want ik zit op de laptop van me ma, en dat ding haat echt best wel erg, kan niet lezen wat ik typ, dus niet op typfouten gaat haten graag

foto's en filmpje vanavond, wordt zo opgehaald om m af te maken en af te stellen enzo

--- UPDATE 17 MEI ---
Ben gisteren op de meeting geweest. Hij heeft 76 op de popo rollerbank gelopen (onafgesteld, hadden we geen tijd meer voor

Heb een fototje voor jullie en het filmpje van de eerste start.
Zo stond ie er zaterdag ochtend bij, had net de uitlaat eronder gelegd (let niet op die schoenveter

Link
En hier het filmpje van de eerste start, zat geen ketting op, vandaar dat ie zo klinkt, hij heeft nu totaal geen power onderin

Nou dat was t wel weer, ga nou ff shag halen

Tjooo

PROJECT GESTOPT!
Staat te koop, http://link.marktplaats.nl/360408616