Hierbij wil ik zal ik mijn nieuwe project posten.
Momenteel heb ik twee kortetermijn projecten lopen welke de volgende zijn sommigen zullen ze wel kennen van de sprints in jubbega en genemuiden of via andere fora.
Een puch maxi:

En een puch monza voor in de pro-stock

De puch maxi rijd momenteel in de automaten klasse de puch monza zal volgend jaar uitkomen in de pro-stock. Hiernaast bouw ik nog voor iemand een kreidler blok voor in de prostock klasse met 90cc.

In de automaten klasse vindt ik machinepark waarin tomos vertegenwoordigd werd wel erg klein dus heb ik besloten om nog een automaat sprinter te gaan bouwen voor de automaat klasse.
Het blokje wordt opgebouwd met een stage 6 pro cilinder, een roterende inlaat, eigenbouw koppelingen, etc
Wat de carburatie betreft hier ben ik nog niet uit.
Het rijwiel gedeelte wordt een aluminium eigenbouw frame.
Vorige week woensdag kreeg ik van de frezer de vulplaat voor het carter binnen hierop ben ik begonnen te bouwen met het motorblokje. Donderdag avond heb ik de plaat op het carter gelast en de eerste porten zitten er inmiddels ook in.

De krukas heb ik voorzien van een 91mm zundapp drijfstang met shim ringen aangezien de orginele krukassen zonder deze ringen zijn en het bigend daardoor behoorlijk invreet op de krukas.

In de loop van de week zullen er verdere updates komen.
Reacties of kritiek zijn/is altijd welkom.
Gr
Stefan Smeenge
______________________________________________________________________________________________
Nou weer een kleine update, de inlaat delen voor de Tomos zijn nu zo goed als klaar op het inlaat gat en de bevestigingsgaten en smeersleuven na.
In de loop van volgende week is het de bedoeling om het inlaat kanaal klaar te maken.