• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Stel hier al je vragen over uitlaten

Hier alle topics & vragen over uitlaten!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
988 berichten
  • Pagina 46 van 50
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 50
  • Volgende
Angelo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 okt 2007 17:45
Locatie: Tussen orde en chaos
Contacteer:
Contacteer Angelo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Angelo » 13 dec 2010 19:37

Proma zal misschien 2km hoger liggen dan technigas op top, maar technigas trekt wel beter :)
Snor Tomos s25 [ verkocht ]
Schnor tomos á lá speciale [ verkocht ] ;(
Snor Quadro electr. start :)
Snor Funsport'r Electr. start :D
Minicrosser BamiNasi 49cc :')
Omhoog


Gebruikersavatar
dirkvanpol
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:53
Locatie: Asten
  • Citeer

Berichtdoor dirkvanpol » 14 dec 2010 00:08

Beter pak je homoet

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

royg5
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:57
  • Citeer

Berichtdoor royg5 » 14 dec 2010 08:07

ja maar vindt proma egt bagger trekken, homoet trekt nog langzamer toch? Als ie koud is trekt hij wel normaal.. Warm egt slecht ga maar 60 op brom met proma, hdkop 15 mm powerfilter en atw 22, kan dit ook door afstelling komen?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 14 dec 2010 09:46

Ja, tuurlijk. Als hij koud beter zoveel beter optrekt dan warm, doe je echt iets fout.
Homoet trekt nog langzamer op, ja. En een proma hoort goed afgesteld eigenlijk prima op te trekken.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

royg5
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:57
  • Citeer

Berichtdoor royg5 » 14 dec 2010 16:12

o dan ga ik maar is afstellen.. Als hij dan bevalt hou ik me proma lekker:d

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 14 dec 2010 18:45

Dat is gelul.

Kan heel goed kloppen dat die minder snel optrekt als die warm is.
Je koppeling zal anders aangrijpen, komt omdat je carterolie dan in andere toestand is.

Dus voortaan niet dingen gaan roepen als ze het niet zeker weet. :wink:
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 14 dec 2010 18:49

Oh, raar.
Bij mij trok hij koud anders net zo goed op als warm, hoor.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 14 dec 2010 19:03

Vanuit stilstand meestal wel, maar meestal niet vanuit 2e versnelling. Komt omdat je eerste versnelling veel meer trekkracht geeft.

Maarja ontopic maar weer.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

royg5
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2009 17:57
  • Citeer

Berichtdoor royg5 » 15 dec 2010 00:13

ok was al van plan sproeiertjes te kopen.. Koppeling aanpassen ga ik doen denk ik met een homoet:d dan zal hij wel goed lopen.. Is 65-70 haalbaar met homoet en 50 cc? Roy

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 15 dec 2010 00:16

Als ik de rest van je set-up zie, moet het wel haalbaar zijn ja.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 16 dec 2010 11:46

Afbeelding\

Is het slecht voor de prestaties als je de uitlaat inkort op het stuk waar de bocht zit?
Dus dat de bocht dan korter is.
Aangezien de uitlaat gassen dan een kortere weg af moeten leggen voordat ze bij het expansie gedeelte aankomen.

Michiel

p.s. Ja Fakemon ik heb jouw foto gestolen :P
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 16 dec 2010 12:13

Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 16 dec 2010 13:29

Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 16 dec 2010 14:05

Dat is nog niet zo het probleem, maar je prestaties zullen verschillen per lengte. Gewoon doen wat jij denkt wat goed is. Bij mij zat hij er zo wel goed op, sloot ook goed aan. Maar wel een knik erin die misschien prestaties nog heeft beinvloed. Probeer het wel even vloeiend te houden als 't kan. :D
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 16 dec 2010 14:43

Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.
Vaak is het: Hoe rechtstreekser de bocht, hoe hoogtoeriger de uitlaat.
Kijk het verschil tussen een yasuni r en een yasuni c16 maar eens.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 16 dec 2010 14:55

Of de vorm van een homoet.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 16 dec 2010 16:02

Elke aanpassing aan lengte zal een verschil maken, ivm de drukgolven die dan op andere tijden terug komen. Zoals ik er mee reed reed wel relaxed, overigens.
Dus eigenlijk moet ik dan proberen de lengte gelijk te houden. Dat maakt het wel iets lastiger.
Vaak is het: Hoe rechtstreekser de bocht, hoe hoogtoeriger de uitlaat.
Kijk het verschil tussen een yasuni r en een yasuni c16 maar eens.
Ik wil misschien van de zomer/najaar een Gianelli uitlaat monteren.
Alleen dan wel zo dat de demper niet in de weg zit voor de duosteuntjes
Dus dat betekend dat die net zo laag moet als die van Fakemon, en iets verder naar voren als die van Drestar.
Dan zal waarschijnlijk de originele bocht totaal niet meer passen, dus moet ik een andere bocht maken.

Maar de lengte van de bocht maakt volgens jou niet uit? (tot op zekere hoogte)
Alleen de vorm wel?
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 16 dec 2010 16:51

De lengte van je pijp is heel belangrijk.
Maat van me heeft een sprinter, opmaat pijpje laten berekenen en gaan banken.
Toen zei die gozer dat hij ergens 1000 toeren mistte, toen is hij op zijn rekenmachientje gaan tikken, toen hebben ze 1.4cm van zn conus afgehaald en aan mekaar gelast.
En daar waren z'n 1000 toeren.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 16 dec 2010 16:55

Maar de lengte van de bocht maakt volgens jou niet uit? (tot op zekere hoogte)
Alleen de vorm wel?
Dat zei ik niet.
Zoals stefan al zei, elke cm van je uitlaat in welk opzich dan ook, doet er toe.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 16 dec 2010 16:56

De lengte van je pijp is heel belangrijk.
Maat van me heeft een sprinter, opmaat pijpje laten berekenen en gaan banken.
Toen zei die gozer dat hij ergens 1000 toeren mistte, toen is hij op zijn rekenmachientje gaan tikken, toen hebben ze 1.4cm van zn conus afgehaald en aan mekaar gelast.
En daar waren z'n 1000 toeren.
Maar we hebben het hier over een 50cc tomos blokje
En niet een of ander vreselijk duur 84cc blok, waar alles heel precies moet zijn.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
988 berichten
  • Pagina 46 van 50
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 50
  • Volgende

Terug naar “Uitlaten”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.