ik zei ongeveer precies hetzelfde maar jij hebt het toch duidelijker gemaakt haha dankuik denk dat je gaskabel niet strak genoeg staat, super simpel om te fixen. Kan op 2 manieren:
1. aan je carbarateur zit een tuitje, meet daaroverheen waarschijnlijk een rubber hoesje. Schuif het hoesje eraf, en dan zit er een soort schroefje, die moet je uit het tuitje draaien.
2. Aan je handvat zit een zelfde soort schroefje (ik bedoel dus het schroefje waar je gaskabel doorheen gaat), draai deze los van het handvat af.
Om te controleren of dit het probleem is:
Kick hem aan, en trek aan de buitenhoes van je kabel (vrij hard) als hij dan meer toeren gaat maken, dan is dit je probleem
suc6
dan moet je hem eerst op je stuur zetten en vastdraaien, zodat hij vastzit.
Dan ga je kijken of hij helemaal geen reactie geeft of dat hij wel reactie geeft maar dus niet gas geeft.
dat kun je doen door die stelschroef, die ook op je remmen zit, kun je draaien als je hem helemaal naar buiten draait staat hij strak dus dan geef je eigenlijk al gas. kijk dat eerst eens want denk je draait maar je gaskabel is te slap om je gasschuif in je carburateur omhoog te laten gaan zodat je mengsel naar je cilinder vervoert kan worden.
me toeter doet t volges mij maar zalik morge ff checke uitknop werkt weet ik zeker en licht deed t ookdie gaan denk ik naar je kastje toe van je licht en je toeter en je uitknop, misschien kun je eerst ff kijken of dat alles het doet
dus 1: starten
2: lichten aan, kijken of alles het doet
3: toeteren, luisteren of hij toetert
4: op je uitknop drukken en kijken of hij uitgaat
als alles wat hier bovenstaat het zo doet dan gewoon laten zitten en anders vastmaken die handel en dan weer kijken of datgene wat het niet deed het nu wel weer doet
je kunt testen of hij wel werkt door aan de gaskabel zelf te trekken, de buitenkabel aantrekken, pas op dat hij dan niet blijft hangen want dan blijft hij maar gas geven doe dit op een open stuk
als je de gaskabel hebt bestaat deze uit een metalen kabel(binnenkabel) en daar zit een zwart omhulsel omheen dat is de buitenkabel, als je de buitenkabel aantrekt (voorzichtig) span je de binnenkabel als het ware aan
als het niet lukt hoor ik het wel
ik heb er gwn op gereden voordat dit allemaal was gebeurdals hij niet haken blijft kan er inprincipe niks gebeuren, alleen weet je niet of de tomos wel goed werkt of heb je wel erop gereden voordat dit gebeurde, als je weet dat de tomos goed werkt hoef je dit niet te proberen als je bang bent dat je wat gebeurt moet je hem op de middenstandaard zetten zodat het wil los staat van de grond en dan aan de buitenkabel trekken dan kan er niks gebeuren
naja je kan m niet heeel ver bewegen zegmaar een bepaald stuk kan je m maar heen en weer maar dan reageerd ie verder niet met het achterwieloo dan hoef je de test niet te doen, maar voel je ook dat het gashandvat erg gemakkelijk gaat? alsof hij los zit?
ooh haha hij komt heeeel klein beetje op toeren..als ik vol gas geeft tot zo ver ik kan zegmar.. uhm een foto zou erg fijn zijnmeer toeren is sneller rijden(meer/hoger geluid)
ik heb wel een idee wat hier gebeurt is, je gaskabel is uit de gaskabelspanner aan het gashandvat gaan denk ik deze zit aan je gashandvat, als je niet weet wat het is maak ik wel een foto
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten