Berichtdoor brombertje » 14 mar 2011 10:56
1e optie :Het mooiste is om het af te laten frezen door een bedrijfje, dan weet je bijna zeker dat het goed gebeurt.
Vooral als er veel af moet is dat wel erg makkelijk.
2e optie: Als je het zelf wilt doen, zoals ik heb gedaan, dan neem je een hele vlakke ondergrond zoals een glasplaat, of het aanrecht. Dan neem je watervast schuurpapier en begin je met een grove korrel en ga je 8jes draaien met gelijke druk, totdat je bijna bij het gewenste resultaat bent. Dan neem je hele fijne korrel om het mooi glad te krijgen. Plak je schuurpapier goed vast en gebruik dunne olie, dat helpt heel goed. En heel vaak controleren of je nog recht gaat.
3e optie: Een puch HD kop nemen. Deze heeft vaak een kleinere squish en kleinere verbrandingsruimte voor meer vermogen.
Je hebt dan wel een andere kleur kop.
Ik rij nu een aantal maanden met een gevlakte kop en zonder koppakking, en dat bevalt me goed.
Ik heb zelf ook de cilinder zelf heel kort met hele fijne korrel gevlakt omdat ik met een vlakke kop nog niet aan de squish kwam die ik wilde.
Edit: Ik zie nu pas dat je een Airsal hebt, dan is een puch HD kop wel erg mooi omdat die dezelfde kleur hebben.