• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 58 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • …
  • 158
  • Volgende
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 21 mar 2011 11:56

hallo mensen ik heb laatst een reactie geplaatst op dit forum.

mijn set up bestaat uit;
50cc dmp snel
50cc rgd hc 38mm kop puch
15/15 carb dellorto met standaard zwart kapje luchtfilter
15 mm spruit dmp
twv 26/22
tecnigasnext uitlaat

het type merk van mijn tomos is een a3 brom
deze liep in het begin 50 en nu met deze aanpassingen nog steeds..
daarom had ik op dit forum een bericht geplaatst met dit probleem. Oplossingen waren dat ik keek op valse lucht, mijn uitlaat goed vastzette en de juiste sproeier monteer.

Na dit allemaal te hebben gedaan is het probleem nog steeds niet verholpen. alhoewel hij nu 52 maar liefst rijd :lol: ben ik nog steeds niet tevreden na de setup tabel te hebben gelezen met een vergelijkende set-up net als ik. Helaas liep die op de setup tabel 65/70 en mijnes maar 52.

Als iemand ook maar een idee heeft, gooi het in de groep en maak mij niet verdrietig met het feit dat ik al deze dingen voor niets heb gekocht ;(

pb's zijn ook welkom, dan is het wat gerichter niet?
NIEMAND?????
Heb je wel nieuwe pakkingen gebruikt?
Ik denk dat je valse lucht hebt, doe eens een deotest.
Is de sproeiermaat goed en is je bougie koffiebruin van kleur?
Als het goed is moet je wel de 60-64 km/h kunnen halen met die set-up.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 21 mar 2011 12:33

sportfilter die dicht zit ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

tvdtomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 22 mar 2011 07:55

ik heb nieuwe pakkingen gebruikt.. en deotest gedaan, geen valse lucht. Sproeiermaat is 1 maatje te groot en bougie is koffiebruin zwartig. Maar is de uitlaat niet zoals bij scooters dat ie hoogtoerig moet zijn om snelheid te kunnen maken?

en trouwens.. ligt het niet aan de ontsteking?
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 24 mar 2011 21:18

Tijdens het optrekken (twv: 26-24) komt er een ratellend geluid uit mn blok, als ik vanuit stilstand optrekt is het er, en als ik in zn 2e versnelling zit, en dan laag in zn toeren en gooi het gas open, begint ie ook te rammelen, tot 30kmh, dan gaat het weg.

Kan dit liggen aan een versleten ketting? Ik heb 2 blokken, en ze doen het allebij. Wel heb ik in allebij de blokken dezelfde koppeling gebruikt, kan die voor dat geluid zorgen? Koppeling is zo'n 3000km oud, voering is nog 100%.

Het is alleen wanneer de motor warm is, tijdens een koude motor hoor ik niks.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 25 mar 2011 00:58

ik heb nieuwe pakkingen gebruikt.. en deotest gedaan, geen valse lucht. Sproeiermaat is 1 maatje te groot en bougie is koffiebruin zwartig. Maar is de uitlaat niet zoals bij scooters dat ie hoogtoerig moet zijn om snelheid te kunnen maken?

en trouwens.. ligt het niet aan de ontsteking?
heb je goeie vonk ?
staat je ontsteking op bromstand ?
bougie met hogere hittegraad ?
heb je een koppakking gebruikt ?
dichtgekoold ?
luchtfilter schoon ?
gaat je gasschuif wel helemaal open ?
welke maat sproeier heb je er nu in ?
staat je ketting te strak ?
lopen je remmen aan ?
te zachte banden ?
weeg je meer dan 140 kilo ?
slippende koppeling ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 25 mar 2011 02:53

Tijdens het optrekken (twv: 26-24) komt er een ratellend geluid uit mn blok, als ik vanuit stilstand optrekt is het er, en als ik in zn 2e versnelling zit, en dan laag in zn toeren en gooi het gas open, begint ie ook te rammelen, tot 30kmh, dan gaat het weg.

Kan dit liggen aan een versleten ketting? Ik heb 2 blokken, en ze doen het allebij. Wel heb ik in allebij de blokken dezelfde koppeling gebruikt, kan die voor dat geluid zorgen? Koppeling is zo'n 3000km oud, voering is nog 100%.

Zelfde cilinder gebruikt, of komt het echt uit het blok? Als het uit je blok zelf komt denk ik ook dat het de koppeling is. Tomosjes rammelen eigenlijk altijd wel een beetje, het bekende "knikker" geluid. Het kan een beetje speling/slip zijn, wat je merkt als een koppeling aangrijpt. Alle vulringen in het blok gezet?

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 25 mar 2011 18:34

Zelfde cilinder gebruikt, of komt het echt uit het blok? Als het uit je blok zelf komt denk ik ook dat het de koppeling is. Tomosjes rammelen eigenlijk altijd wel een beetje, het bekende "knikker" geluid. Het kan een beetje speling/slip zijn, wat je merkt als een koppeling aangrijpt. Alle vulringen in het blok gezet?
Nee, gewoon de cilinder die op het blok zaten. Ik heb alleen de koppeling uitgewisselt. Alle ringen zitten er 100% zeker in.
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 25 mar 2011 20:59

Hmm, als het hetzelfde hoge gerammel is als bij mijn tomos, dan komt het uit de koppeling. Ik hoor het bij echt aan de rehterkant, en is volgens mij echt tomos eigen.

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 26 mar 2011 14:14

Het is niet een hoge toon. Meer het soort geluid wat de kleppen van een 4takt scooter maken bij het optrekken. Ik weet niet of je dat geluid misschien kent.
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 26 mar 2011 14:26

Ik ben niet zo bekend met 4T scooters. Misschien is een filmpje handig. Misschien dat ik het geluid herken.

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 26 mar 2011 23:17

Link

Het langzame optrekken komt door de snorkop die er toen tijdelijk op zat. Ik wilde kijken of het dan misschien minder of weg was, helaas.

Bij 0:28 is het hoorbaar, echter is mijn LG Pop van dezelfde kwaliteit als de gratis zooi die je bij je cornflakes krijgt, dus goed is het niet hoorbaar. Tussen 1:52 en 1:53 hoor je het ook heeel even. en vanaf 2:01 ook

Ook probeer ik (op de heen weg) dat gerammel op topsnelheid op te nemen, maar dat is niet te horen door de windruis.

En excuus als je hier een eventuele nek verdraaing aan overhoudt :mrgreen:
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 27 mar 2011 00:02

Het valt me niet eens op dat gerammel. Dat zal wel aan mij liggen. Misschien ben ik wel zo gewend aan het geluid, want mijn tomos klonk echt hetzelfde toen ik nog een A5 cilinder erop had.

quadroenschede
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor quadroenschede » 28 mar 2011 21:10

beste forumleden ik heb ong hetzelde probleem als in dit topic beschreven viewtopic.php?f=33&t=16402 toen mn vriendin op de tomos reed maakte hij een soort fluitketel geluid en toen kapte hij ermee starten kan nu niet meer de kickstarter zit knettervast, nu heb ik de cilinder bekeken en die ziet er nog prima uit, het probleem zit in de versnellingsbak. de rechtercarterhelft heb ik er nog niet af kunnen krijgen (zit ook heel vast) maar ik heb alle boutjes van het carterdeksel eruit gedraaid, en toen kon ik gewoon weer kicken. dus ik draaide ze weer vast en ja hoor de kickstarter zat weer vast, dus morgen ga ik het carterdeksel eraf halen want hij moet er gewoon af, kan iemand mij advies geven over wat er misschien kapot is gegaan en waar ik naar moet kijken, ikzelf denk dat er iets is losgeschoten???

mvg quadroenschede

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 28 mar 2011 21:16

beste forumleden ik heb ong hetzelde probleem als in dit topic beschreven viewtopic.php?f=33&t=16402 toen mn vriendin op de tomos reed maakte hij een soort fluitketel geluid en toen kapte hij ermee starten kan nu niet meer de kickstarter zit knettervast, nu heb ik de cilinder bekeken en die ziet er nog prima uit, het probleem zit in de versnellingsbak. de rechtercarterhelft heb ik er nog niet af kunnen krijgen (zit ook heel vast) maar ik heb alle boutjes van het carterdeksel eruit gedraaid, en toen kon ik gewoon weer kicken. dus ik draaide ze weer vast en ja hoor de kickstarter zat weer vast, dus morgen ga ik het carterdeksel eraf halen want hij moet er gewoon af, kan iemand mij advies geven over wat er misschien kapot is gegaan en waar ik naar moet kijken, ikzelf denk dat er iets is losgeschoten???

mvg quadroenschede
wss idd iets losgeschoten in je koppeling, alleen kijken geeft uitsluitsel

sven_tomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor sven_tomos » 29 mar 2011 20:18

Ik heb een kort vraagje. Ik heb nu 2 weken een Bullit uitlaat onder mijn tomos. Ik kocht hem omdat ik hem een stuk mooier vind, wat harder wilde ( en sneller optrekken ) en het een mooier geluid vond geven. Ik had hem eronder gezet en de top bleef evenhoog, optrekken ging zelfs nog langzamer. Ook zat na een week al de demper los ( popnagels los ). Nu wil ik dus een Techno cc gaan halen omdat ik hoorde dat dit een echte optrek uitlaat is. Trekt de cc uitlaat inderdaad een stuk sneller op, en doe ik hier voordeel mee? Of moet ik de Bullit demper maken en hiermee blijven rondrijden..? Alvast bedankt :)

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 29 mar 2011 20:19

de bullit gaat de top wel degelijk omhoog, heb je je sproeier ook goed vervangen?

was de bullit goed en strak vastgemaakt dat hij niet onnodig trilt?

cc is inderdaad sneller optrekken, maar lagere top dan de bullit

sven_tomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor sven_tomos » 29 mar 2011 20:24

de bullit gaat de top wel degelijk omhoog, heb je je sproeier ook goed vervangen?

De sproeier heb ik 2 maten groter gedaan, ik hoor geen gestotter en de bougie is ook gewoon koffiebruin. Ik weet zeker dat ik de uitlaat goed heb vastgemaakt en niet onnodig trilt. Wel liep de tomos toen ik hem een paar weken geleden kocht al 40 op de teller van een Piaggio Zip. Na de bullit is de top nogsteeds hetzelfde. Als ik een techno cc neem, hoeveel zal ik dan qua top zakken, en zal het optrekken echt te merken zijn?
Heel erg bedankt :)

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 29 mar 2011 20:26

De sproeier heb ik 2 maten groter gedaan, ik hoor geen gestotter en de bougie is ook gewoon koffiebruin. Ik weet zeker dat ik de uitlaat goed heb vastgemaakt en niet onnodig trilt. Wel liep de tomos toen ik hem een paar weken geleden kocht al 40 op de teller van een Piaggio Zip. Na de bullit is de top nogsteeds hetzelfde. Als ik een techno cc neem, hoeveel zal ik dan qua top zakken, en zal het optrekken echt te merken zijn?
bullit staat wel bekend om trage optrek dus CC zal wel merkbaar verschil zijn
top 3-5 km omlaag, maar aangezien deze bullit geen snelheid gaf misschien even snel / sneller ivm slechte bullit ofwat

TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 29 mar 2011 20:28

Ik heb een kort vraagje. Ik heb nu 2 weken een Bullit uitlaat onder mijn tomos. Ik kocht hem omdat ik hem een stuk mooier vind, wat harder wilde ( en sneller optrekken ) en het een mooier geluid vond geven. Ik had hem eronder gezet en de top bleef evenhoog, optrekken ging zelfs nog langzamer. Ook zat na een week al de demper los ( popnagels los ). Nu wil ik dus een Techno cc gaan halen omdat ik hoorde dat dit een echte optrek uitlaat is. Trekt de cc uitlaat inderdaad een stuk sneller op, en doe ik hier voordeel mee? Of moet ik de Bullit demper maken en hiermee blijven rondrijden..? Alvast bedankt :)
Ik heb de Tecno Circuit en Bullet op precies dezelfde set-up gehad.
Topsnelheid is hetzelfde.
Alleen trekt de Tecno Circuit een stuk lekkerder op. Ook trekt de Tecno Ciruit sneller door naar de topsnelheid.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser

sven_tomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor sven_tomos » 29 mar 2011 20:31

bullit staat wel bekend om trage optrek dus CC zal wel merkbaar verschil zijn
top 3-5 km omlaag, maar aangezien deze bullit geen snelheid gaf misschien even snel / sneller ivm slechte bullit ofwat

Bedankt, aangezien ik toch meer van optrekken houd dan van top ga ik denk voor de cc :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 58 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59