Vervang die 14/12 carb voor een 14/9 carb en kijk dan hoe de tomos loopt. Als die dan nog te snel voor je gaat kun je de volgende maatregels treffen.Hallo,
Mijn ATW is volgens mij 31 maar dat weet ik niet zeker. De uitlaat is naar mijn weten een standaard Brom versie, maar ik zal nog even "double checken" of die van mij een toch een Snor uitlaat is of niet.
Maar iig 14/12 carb vervangen door een 14/9 = geen oplossing?
Thanks so far gasten!
Je kunt gewoon je huidige ontgrensde luchtfilter gebruiken.Oke, ik zal opzoek gaan naar een 14/9 carburateur. Moet ik daarbij mijn huidige Luchtfilter gebruiken (die dus ontgrenst is)?
Ter info: ik heb de atw lopen tellen en ik kom op 26. De uitlaat is een Bromversie zonder slinger.
Greetz,
MeVo
[ Post made via Mobile Device ]
Ja, dat is normaal.Is het normaal dat een bougie na 2 minuten rijden heel erg heet is (overal, dus ook het deel dat niet in de cilinder zit)?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Misschien een van je keerringen kapot.
Zijn deze antwoorden voor mij bedoelt of voor de vraag na mij van sickness?Blijft de bougiekap wel goed vast zitten ?
En is de rest van je ontsteking ook goed ?
Oke. Ik heb net nog eens geluisterd, en als ik wat harder rijd (richting z'n top, nog niet helemaal) en laat dan het gas los (overigens ook als ik gas geef), hoor ik het heel erg ratelen. Als ik stil sta en ik schud m'n Tomos heel voorzichtig heen en weer hoor ik ook iets tikken. Dit lijkt, zoals jij al aangaf, bij de koppeling vandaan te komen. Is dit slecht voor de motor, of kan ik hier gewoon mee rijden? (Is het eventueel ook te verhelpen?)Canaq ja dat zit bijna in elke tomos... in een oud topic had ik gelezen dat het een ringetje ergens in de buurt van de koppeling is, die dan een klein beetje speling heeft en daardoor trilt en lawaai maakt (als ik mij het goed kan herinneren)
En is het bij jou rond z'n top ook vrij hard? Vooral als ik dan m'n gas loslaat ratelt ie flink door.euhm naja ik heb er nooit iets aan gedaan en zover ik weet is het niet schadelijk(ik rijd er ook al 3 jaar mee rond)
en volgensmij kun je het maar beter laten zitten dan het hele blok opentrekken en wellicht nog meer kapot maken...
Het klopt inderdaad dat een beetje ratelen hoort bij een Tomosje, maar heb het idee dat het nu wel heel erg is. Ik zal zo eens proberen om het op te nemen.je zal er gewoon vrede mee moeten hebben, het is gewoon het tomosgeratel, het is onvermijdelijk als je een tos heb, en iedereen rijdt ermee dus schadelijk zal het heus niet zijn, op zn hoogst irritant
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten