• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Stefan's Tomos A35 VERKOCHT

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Gebruikersavatar
Bobanos
Vaste forummer
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 mei 2010 18:57
  • Citeer

Berichtdoor Bobanos » 15 jun 2011 17:29

zal ik dat als ik thuis ben eerst maar eens doen dan? (a)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog


Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 15 jun 2011 17:37

Lijkt me wel handig ja, of je wacht even tot ping reageerd als je dnekt dat het je niet lukt. want je moet je cilinder er waarschijnlijk wel afhalen dus ook nieuwe pakkingen hebben enzo ;)

Ook als het je enigste vervoer is zou ik even wachten op antwoord :')
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Bobanos
Vaste forummer
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 mei 2010 18:57
  • Citeer

Berichtdoor Bobanos » 15 jun 2011 17:51

was ook nog niet van plan om het vandaag te doen, en ik kan mn spruitstuk er wel af krijgen zonder mn cilinder eraf te halen ;) pakkingen heb ik standaard een paar van thuisliggen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
stef11444
award winnaar
award winnaar
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 dec 2010 20:44
  • Citeer

Berichtdoor stef11444 » 15 jun 2011 20:15

cilinder opknappen heb je mooi gedaan,
hoe heb je de schroefdraad gefixt?
en de cilinder zo schoon gekregen?
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 15 jun 2011 20:45

cilinder opknappen heb je mooi gedaan,
hoe heb je de schroefdraad gefixt?
en de cilinder zo schoon gekregen?
Nieuwe cilinder eronder gelegd :koning: Duur geintje, maar beter joh. Bullet en bromzuigertje erbij, blazen als ie loopt!
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 15 jun 2011 21:13

cilinder opknappen heb je mooi gedaan,
hoe heb je de schroefdraad gefixt?
en de cilinder zo schoon gekregen?
Em als je nieuwe cilinder erop zet het je dus ook nieuw schroefdraad :lol:
En dan zijn ze meestal ook wel schoon :lol: :lol: :lol:
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 jun 2011 21:14

cilinder opknappen heb je mooi gedaan,
hoe heb je de schroefdraad gefixt?
en de cilinder zo schoon gekregen?

De cilinder is een imitatie , dus er zat hier en daar druppels van gietsel en dikke verf lagen.
Ik heb alles glad gemaakt en met name de uitlaatpoort groter en gladder gemaakt met de dremel.
Daarna goed uitgespoeld in een bak met oude benzine en vervolgens ingesmeerd met inrij-olie.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 15 jun 2011 21:17

Eigenlijk had hij voor ongeveer 10 eruo meer een 50 cc airsal moeten kopen, maar dt bedenk je achteraf natuurlijk :')
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 jun 2011 21:19

Ping, ik zie dat je het spruitstuk "gevijld" hebt, wat heb je precies weggehaald, kan het niet echt zien op die foto's. Hoorde van Wolf1993 dat het een stuk fijner rijd, en ben van plan om het bij mij eigen spruitstuk ook te doen.
Als je de membraam bekijkt dan zie je dat er twee kleppen inzitten.
Deze oppervlakte heb ik ongeveer gecopieerd en uitgedremeld , maar je moet wel rekening houden met de dikte van het
materiaal , anders dremel je er een gat in.
Ook heb ik het buisgedeelte onderhande genomen waar hij bij de membraam uitkomt en aan de andere kant
in de bocht.
20.jpg

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 15 jun 2011 21:26

Eigenlijk had hij voor ongeveer 10 eruo meer een 50 cc airsal moeten kopen, maar dt bedenk je achteraf natuurlijk :')
Misschien wel ja :')
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 15 jun 2011 21:28

Ja achja achteraf is altijd makkelijk gezegd :') als hij maar weer rijd ;) hij zal zowiezo wel stuk beter rijden dan eerst met nieuwe cilinder enzo, vervelende is dat je het eerst moet inrijden :') ben er zelf net mee klaar, word je echt gek van ben blij dat ik eindelijk voluit kan blazen met me tosje :mrgreen:
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 15 jun 2011 21:29

Ja achja achteraf is altijd makkelijk gezegd :') als hij maar weer rijd ;) hij zal zowiezo wel stuk beter rijden dan eerst met nieuwe cilinder enzo, vervelende is dat je het eerst moet inrijden :') ben er zelf net mee klaar, word je echt gek van ben blij dat ik eindelijk voluit kan blazen met me tosje :mrgreen:
Het is het waard joh, ik heb toch vakantie dus binnen een week of 2 staat er 400 kilometer op! Hoe lang heb je erover gedaan?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 15 jun 2011 21:31

Weekje :oops: ik hoefde maar 300 kilomter jij moet er 200 meer ongeveer dus zal inderdaad wel 2 wekies zijn ;)
Maarjah kan je wel ff genieten van dat prachtige geluid van de uitlaat :D eeeeeeeeeeeennnnnn hij rijd ten minste weer :koning: als ik keertje in den haag ben en je ebnt stukkie rijden doe ik wel mee altijd leuk stukkie toeren :P
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 16 jun 2011 23:46

UPDATE :

Alles in elkaar gezet , geen vonk , dus ook niet starten.
Ontsteking op bromstand gezet en toen zag ik roestige plekken in het vliegwiel en op de ontstekingsspoel.
Ik dacht aan waterschade of zoiets en ik vertrouwde de ontsteking dus niet.

We hebben mijn oude A35 blokkie erbij gepakt en de ontsteking daarvan bekeken ,
en die zag er ietsje anders uit , de pickup zat linksboven en bij Stefan rechtsonder.

We hebben de gok genomen om de ontstekingen om te ruilen , en hopen dat hij een vonk zou laten zien.
Zo gezegd zo gedaan , en bougie tegen de koelrib aangehouden , en jahoor vonken als een gek.
Alles terug gebouwd en jahoor de Tomos wilde weer starten.

Mooi , dat was voor elkaar , nu wisten we dat alle moeite niet voor niks geweest is , en
zijn we verder gegaan met de andere werkzaamheden die op het verlanglijstje stonden.

Achterrem nagekeken , functioneert weer
Digitale km-teller gemonteerd , die werkt nu ook.
Kleinere tandwiel gemonteerd van 33 naar 28 gegaan en ketting ingekort .
Carb was vuil van binnen en had een 49 sproeier , ik had geen zin om hem schoon te maken , dus heb ik er 1 van mij gepakt met een 50 sproeier erin.

Even testgereden en daarna heeft Stefan hem mee naar huis genomen om hem in te kunnen rijden. 8)

Verdere uitspraken laat ik aan de eigenaar over :mrgreen:
Hij heeft enkele foto's genomen terwijl ik aan het sleutelen was , deze komen er dus nog aan :wink:

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 17 jun 2011 00:11

Update jonge!
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 17 jun 2011 00:27

UPDATE :

Alles in elkaar gezet , geen vonk , dus ook niet starten.
Ontsteking op bromstand gezet en toen zag ik roestige plekken in het vliegwiel en op de ontstekingsspoel.
Ik dacht aan waterschade of zoiets en ik vertrouwde de ontsteking dus niet.

We hebben mijn oude A35 blokkie erbij gepakt en de ontsteking daarvan bekeken ,
en die zag er ietsje anders uit , de pickup zat linksboven en bij Stefan rechtsonder.
Dat is geen pick-up. Die zit niet onder het vliegwiel, maar ernaast, als je een pick-up hebt.
Dat zwarte dingetje op je grondplaat is alleen een doorverbinding van de spoelen naar de draden. ;)
Of dat blokje nou linksboven, of rechtsonder zit, maakt niet uit, zolang het tijdstip maar goed is.
Als je een streepje op de grondplaat hebt is dat makkelijk. :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 17 jun 2011 00:27

Update jonge!
Nice man !

strakke foto's maakt dat ding van jou !
FF serious inrijden en dan kunnen we verder met jouw verlanglijstje.

Tijdens de meeting met Bart ff filmen tijdens het rijden , lijkt me wel gaaf 8)

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 17 jun 2011 00:33

UPDATE :

Alles in elkaar gezet , geen vonk , dus ook niet starten.
Ontsteking op bromstand gezet en toen zag ik roestige plekken in het vliegwiel en op de ontstekingsspoel.
Ik dacht aan waterschade of zoiets en ik vertrouwde de ontsteking dus niet.

We hebben mijn oude A35 blokkie erbij gepakt en de ontsteking daarvan bekeken ,
en die zag er ietsje anders uit , de pickup zat linksboven en bij Stefan rechtsonder.
Dat is geen pick-up. Die zit niet onder het vliegwiel, maar ernaast, als je een pick-up hebt.
Dat zwarte dingetje op je grondplaat is alleen een doorverbinding van de spoelen naar de draden. ;)
Of dat blokje nou linksboven, of rechtsonder zit, maakt niet uit, zolang het tijdstip maar goed is.
Als je een streepje op de grondplaat hebt is dat makkelijk. :mrgreen:

Nu je het zegt o|O , ik dacht echt aan een pick-up,
Maar we hebben de grondplaat gemonteerd met de merkteken op Bromstand., en hij doet het gelukkig.
Mijn kennis is niet zo ver reikend dat ik alles weet , ik weet alleen hoe ik moet sleutelen ,
voor de rest maak ik gebruik vh forum en google om mij te vertellen hoe ik het moet aanpakken ,
en wat ik allemaal kan aanassen etc.

Ik zal nog wel een foto maken van de oude ontsteking ,
dan snap je misschien ook waarom ik er geen vertrouwen in had dat die nog zou functioneren.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 17 jun 2011 00:36

Vocht is klote bij de ontsteking. Meestal brandt er dan een spoel door en komt er roest op het vliegwiel, en de magneten.
Als je nou een plaat met goede spoelen hebt, maar geen tekentje erop, heb ik nog een tip. Zoek een andere ontsteking, met merkteken, of ie defect is maakt niet uit. Dan kan je de spoelen op de plaat schroeven met merkteken. ;) Dan kan je de timing makkelijk goed op brom zetten, als je streepjes op je carter hebt.

(Als je slim bent maak je op de plaat zonder merkje ook gelijk een merkteken, die je van de plaat met teken overneemt. Dan heb je altijd een plaat met teken)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 17 jun 2011 00:52

Vocht is klote bij de ontsteking. Meestal brandt er dan een spoel door en komt er roest op het vliegwiel, en de magneten.
Als je nou een plaat met goede spoelen hebt, maar geen tekentje erop, heb ik nog een tip. Zoek een andere ontsteking, met merkteken, of ie defect is maakt niet uit. Dan kan je de spoelen op de plaat schroeven met merkteken. ;) Dan kan je de timing makkelijk goed op brom zetten, als je streepjes op je carter hebt.

(Als je slim bent maak je op de plaat zonder merkje ook gelijk een merkteken, die je van de plaat met teken overneemt. Dan heb je altijd een plaat met teken)

Goede TIPS zijn nooit weg ! :wink:
Wat jij dus zegt van die roest op het vliegwiel dat klopt idd , van de vier spoelen kwam de roest uit de donkere spoel,
naar mijn weten is dat juist de spoel van de ontsteking .
Stefan had geluk dat ik mijn oude bliok nog had liggen , die heb ik eronderuit gehaald omdat alle lagers op zijn.
Maar de ontsteking was nog goed dus die heb ik samen met de CDI vervangen .
Tweedehands betaal je daar nog best een stevige prijs voor , maar Stefan is ook de rotste niet geweest,
dus ik heb hem maar gematst .
Gelukkig heeft hij deze werkzaamheden niet bij een brommerboer laten doen. :cry:

Hij doet het nu weer , dus lekker laten zitten ... regel maar een bromzuiger voor me , lullen we nergens meer over :mrgreen:

Stefan is al aardig genaaid door de verkoper dus , het wordt tijd dat hij er lekker van kan genieten.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.