Als je zeker weet dat alles aan de kickstartas goed zit, zoals de remveer startmof enz.enz.
En je vraagteken veer naar behoren gemonteerd is.
Dan zou ik de volgende dingen even bekijken:
Je koppeling klemt dus tegen de tandwielen toch?
Dus of je tandwielen staan te ver naar voren of je koppelingshuis staat te ver naar achter.
De tandwielen zouden te ver naar voren kunnen staan als je bijvoorbeeld dat lagertje in het middencarter hebt vervangen en niet ver genoeg naar binnen hebt getikt.
Ook hoort er dus een ring op de middelste as om ervoor te zorgen dat de as niet naar voren kan komen.
Klein ringetje wat boven op de moer komt te liggen.
(Soms zelfs die ring én ook nog een extra shim/ring van 0,3 of 0,5 mm.)
Als de kickstartas en al zijn onderdelen zeker weten goed zit dan zou het tandwiel van die as in lijn moeten staan met het tandwiel op de midden as.
De ketting moet dus recht oversteken.
Misschien kan je daar ook nog wat uit afleiden?
Het koppelingshuis zou te ver naar achteren kunnen staan als je de krukas niet netjes recht in t carter staat en dus te ver naar de ontstekingskant uitsteekt.
Kan je zien door naar de drijfstang te kijken. die moet precies recht over de naad van de 2 carterhelften lopen, exact in t midden.
Zoals hier al aangegeven door iemand anders hoort er maar 1 ring tussen de keerring en het koppelingshuis, geen twee.
Ook hier moeten, met die ring er tussen, de vertanding van t koppelingshuis en de vertanding van de middenas nagenoeg op 1 lijn staan.
Ook kan dus de naaldkoppeling ( het is geen naaldlager! ) in je koppelingshuis nog vast zitten/stuk zijn.
Deze hoort 1 kant op te kunnen draaien en de andere kant op te blokkeren.
Kijk even of die het nog doet en of die er ook goed uitziet enzo.
Wat je ook nog kan proberen is de moer van t koppelingshuis een beetje los draaien en kijken of je dan wel naar achteren kunt lopen.
als dat zo is kan je dus kijken wat er nu precies klemt.
Het kan ook iets te maken hebben met die shim/ring die dus tussen de 1e versn. en het koppelingshuis zit.
Dus dat de koppeling gewoon klem loopt in het koppelingshuis.
Dat is een shim/ring van 0,3mm of 0,5 mm dik.
Ik ben hier zelf ook mee aan t stoeien.
Als ik die ring er tussen leg en de boel weer aandraai dan klemt mn koppeling in t huis vast.
Laat ik die shim/ring weg dan loopt ie wel.
Niemand hier kon mij vertellen of die ring in elk blok hoort te zitten.
Ik rij nu een paar dagen zonder die ring en kijk van de week even of het geen slijtageplekken veroorzaakt.
Het blokje loopt in ieder geval goed tot nu toe.
Pak deze tekening er ook even bij.
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/A35 ... ed_View_II
Ik kan vandaag niet meer reageren waarschijnlijk.
Van de week weer.
Succes in ider geval.
Tomos flexer snor bj. 2003
Peugeot 103 SP brom bj. 1992
Peugeot 103 RCX brom bj. 1982
Peugeot 103 brom bj. 1979