Nadat ik een ongelukje had gehad met de AT-50, er het één en ander aan gedaan. Want sommige dingen stonden mij niet helemaal aan.
Het slechte lopen vond ik nogal vervelend dus heb ik heel de carburateur schoon gemaakt in wasbenzine en alles op de juiste manier in elkaar gezet...
Mooi schoon carburateurtje
De 'spacer' tussen de carburateur en de inlaat heb ik fatsoenlijk aan laten sluiten op beide, en nieuwe pakkingen gesneden (uit... een melkpak 'een beetje beun moet het wel blijven hè')
Spacer, goed te zien dat die nogal beun was...

Nieuwe pakkingen en spacer netjes gemaakt.

Tadaa, alles gemonteerd (zit nu wel andere benzine slang op, deze trok ik kapot met de benzine kraan schoon maken(niet zo heel gek).
Ik heb het benzine filter in de kraan schoon gemaakt en de kraan uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet met vloeibare pakking omdat de kraan last had van langzaam lekken.
Ook de koppelingshandel onder handen genomen, want het gat in het hendel was 8,5mm en het boutje waarmee die vast zat was 6mm dus daar zat lekker veel speling op. Busje gedraaid en er tussen gezet. Gelijk ook de koppelingskabel goed afgesteld
Helaas had de draaibank er geen zin in en zit het gat niet helemaal mooi in het midden, maar werkt net zo goed.
Toen kwam het meest tijd rovende deel, het balhoofd voelde niet prettig aan, dus heb ik deze uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, opnieuw in het vet gezet en er nieuwe lagerballetjes in gedaan. Voelt nu weer solide aan.
Een 'pers' gemaakt om het balhoofd in mijn frame te persen.
Omdat één voetsteun krom was geworden door het ongeluk moest ik die terug buigen, en de ander was ook niet helemaal recht meer dus beide even terug gebogen, toen kwam ik erachter dat de standaard helemaal houtje touwtje vast zat, er zat een stukje aluminium op geklemd met een slangenklem om te zorgen dat de standaard niet tegen het achterwiel aan kwam, de gaten voor de bout waarmee de standaard gemonteerd zat, zaten helemaal niet in één lijn dus heb daar het één en ander aan gelast en een busje voor gedraaid, nu past de standaard weer heel mooi in het frame en draait lekker en is lekker stevig, alleen komt nog steeds tegen het achterwiel aan, ga hem nog door de midden slijpen en dan weer 'scheef' aan elkaar lassen.
Zoals de gaten eruit zagen...

Nieuw plaatje gemaakt plus een busje.

Na het lassen zwart gespoten(mag straks wel weer over helaas), ook de moer erop gelast want die kreeg ik bij het monteren van de standaard heel lastig los omdat je er geen ring en ook geen steeksleutel op krijg, dus het hem toen met een schroevendraaier tegen gehouden

.

Een foto van hoe het busje zit voor de duidelijkheid
Zo, een hoop tekst en eigenlijk maar weinig gedaan