• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos houd in, en valt uit bij koude start

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
36 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 28 feb 2012 21:22

Nee dat is onzin. De vlotterpakking is gewoon verschoven en/of is uitgedroogd.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 feb 2012 17:41

Rubbertje van het vlotterbakje zit dan niet goed gemonteerd. Daar krijg je lekkage van, niet door een andere sproeier.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 01 mar 2012 12:21

Het was indd het rubbertje:) bedankt voor de tip;)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 01 mar 2012 14:59

Loopt hij nu helemaal goed met die nieuwe sproeier?
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 01 mar 2012 19:57

Nee sproeier 53 is to much, hij start wel beter nadat ik me carb heb schoongemaakt. Hoef nu niet persee me choke te gebruiken. Echter als ik dan niet gelijk weg rij dan valt die wel uit. Ook houd die nog steeds in. Moet me cilinder nog ontkolen, misschien dat dat helpt.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
patje0162
Tomosforummer
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 apr 2010 13:40
  • Citeer

Berichtdoor patje0162 » 01 mar 2012 23:47

weet je zeker dat jeje carburateur goed in elkaar hebt gezet? en heb je tijdens het verwisselen je benzinekraan op off gezet? ik heb ook de eerste keer dat ik mn sproeiermaat veranderde mn benzine kraantje vergeten op off te zetten, ik haalde mijn carb eraf helaas was dat geen pretje toen.

Succes verder!
Mijn Tomoske.

viewtopic.php?f=68&t=13764
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 02 mar 2012 08:38

Ja alles zit weer goed in elkaar, maar hij lekt ook geen benzine meer dat is al verholpen. Echter fluit/piept die ook tijdens het rijden. Ik denk dat dit valse lucht is. Hoe kan ik het beste ontdekken waar dit vandaan komt? En ik heb nog een vraagje: Ik heb een 26 atw gekocht, en heb er nu 1 op zit met 33 tanden. Alleen die met 26 tanden is een stuk kleiner. Dus ik vroeg me af, als ik die met 26 tanden erop zet hangt me ketting dan niet onwijs slap om me tandwielen heen?
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 02 mar 2012 11:58

deotest.
als je iets aan je overbrenning (tandwiel/ketting) veranderd dan moet je alles vervangen.

voortandwiel, achtertandwiel, ketting.

Je kunt ook altijd je achterwiel nog iets naar achter doen via zon half maantje zegmaar wat op je achterwielas zit. als je de moeren losdraait en je draait hier aan dan gaat je achterwiel wat naar voor of achter.

Als je ketting echt te lang is kun je ook nog een schakeltje ertussenuit slaan.
visje los, schakel ertussenweg, visje vast (wees voorzichtig met het visje ze gaan makkelijk kapot.) visjes kosten verder ook weinig maar het scheelt een ritje naar de bromboer:P
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 03 mar 2012 11:56

Zal eens even gaan puzzelen. Bedankt voor de hulp.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 04 mar 2012 11:47

Ik begin nu echt het idee te krijgen dat er een begrenser op mijn tomos zit. Gister toen ik een grote brug op reet gaf mijn tomos alles op alles. Maar toen ik eenmaal boven was en ik de daling inzetten toen hield die opeens ontzettend in. Het leek wel alsof ik gewoon geen gas bij meer kon geven... Iemand enig idee of dit kan klopppen? Alvast bedankt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 05 mar 2012 10:02

Zit je cilinder niet gewoon aan zijn top?

Uiteindelijk kan je cilinder niet genoeg benzine/lucht aanzuigen en het optijd onsteken en dan lijkt het of hij begrenst is.
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 05 mar 2012 20:19

Weet niet, zou dat al bij 30km per uur kunnen dan?:o

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 06 mar 2012 11:52

Ik heb hier nog is over na zitten denken, maar ik zie hier mensen op het forum die met een standaard a35 25 snor cilinder 50-60 rijden. Dus het lijkt mij heel sterk dat dat hier aan kan lichen. Maar begin zo ondertussen wel ten einde raad te raken. Want als het aan verkoling in de cilinder lach dan zou die toch ook berg op moeten inhouden?
Omhoog

Gebruikersavatar
jason246
Vaste forummer
Berichten: 235
Lid geworden op: 10 apr 2009 21:20
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 06 mar 2012 17:43

Bij een tomos zit er geen verschil in de cilinder bij een snor of een brom. Wat wel verschilt is de cilinderkop. Voor dit probleem kan je een andere vertanding proberen. Bijv. 26 atw. Wat er nu gebeurt is dat de wielen de motor gaan aandrijven, en dan gaat hij "viertakten" zoals dat genoemd word.
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 13 mar 2012 15:36

Oke ik heb een 26 atw gekocht, moet hem alleen nog ff monteren. Ik denk dat het het handigst is als ik er ook gelijk een nieuwe ketting opzet. Maakt het monteren ook gelijk makkelijker. Maar dat ter zijde, heb opnieuw een vraag: ik heb nu sproeier 51 erin gezet hier start die beter op. Alleen is het probleem nu dat die echt ontzettend langzaam op trekt. Vooral bij de koude start. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Max92
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 feb 2012 11:36
  • Citeer

Berichtdoor Max92 » 13 mar 2012 15:53

Nog even wat extra informatie, het betreft hier een quadro uit 2005. Alles is standaard behalve de uitlaat. Dit is een brom uitlaat en het luchtfilter is ontgrenst. Atw is 33.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
36 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.