Berichtdoor shadowranger » 30 jun 2012 14:59
Valse lucht compenseren door een grotere sproeier erin te draaien is de meest gelezen versie om een afslaande motor te verhelpen. Afgaande op je verhaal (hoe summier dan ook) klinkt het mij als valse lucht. Hierdoor verandert de lucht-brandstofverhouding en kan de motor niet meer normaal functioneren.
Zet je eigen sproeier weer terug en ga op zoek naar de oorzaak. Krukaskeerringen hebben niet het eeuwige leven en zo te lezen is dat verdachte nr.1 op dit moment. Of je carburateur is niet goed gemonteerd, waardoor er lucht lekt tussen de aansluiting op het spruitstuk en de opening net achter de bevestiging van de carburateur. Dit laatste kun je simpel uitvoeren dmv een deotest.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn