- Deze cilinder zit aardig vast , de snorkop ...tja wat moet je ermee ?
- Die schroef je tegen een plankie aan, doet er een stukje tape omheen en
Lekker zagen met mijn nieuwe aanwinst van de Lidl 8)
- Nu heb je een rechte bovenkant
- Best wel mooi eigenlijk
- Grabbelt in de fraaie assortiment van de Hornbach
- Je voegt hier nog wat leuke versieringen aan toe
- Aan de onderkant van de vastzittende cilinder nog plaatjes met schroefdraad ,
...en jahoor werk perfekt de cilinder is los !
In de gaten ronde de Bougiegat heb ik er M8 ingedraaid , deze steunen lekker op de tapeinden
van de cilinder waar de moeren een stukje opgedraaid zijn als drukpunt.
Hier kunnen de lange M8 moeren over de M7 draad heen en rusten op de moeren.
Aan de bovenkanten van de M6 draadeinden heb ik er een contramoer onder zitten ,
nu kan ik er een ratel op zetten en beginnen met de cilinder los te trekken.
In de kop waar ik de M6 doorheen gestoken heb , heb ik overigens eerst opgeboord met een M7 boor.
Om de vastzittende cilinder aan te haken grbuik ik lange ijzeren plaatjes.
De plaatjes zijn geboord en met m6 getapped ipv moeren te gebruiken,
deze plaatjes zijn nodig om de draadeinden niet te laten schuiven,
wanneer je er spanning op zet , wil je immers dat de krachten er loodrecht op staan.
Ga je schuin dan gaan de tapeinden ook verrot.
Op de foto's zie je de plaatjes niet en ook niet dat de cilinder losgekomen is , Batterij was leeg
Nog even voor de duidelijkheid ... de draadeinden raken de carters niet bij het opdraaien ,
de cilinder met de plaatjes klimmen over de draadeinden omhoog !
Wel kruislings aandraaien !
Vandaar de andere 2 moeren die bovenop de cilinderkop contra tegen elkaar zitten,
met hieronder een M8 en een M6 ring.
De moeren met ring aan de onderkant van de cilinderkop is alleen om de tapeinden
als setje in de kop te bewaren.
Alle gebruikte materialen zijn RVS.