Ja dat kan dat hij nog vonkt, misschien is de vonk niet sterk genoeg. Koop gewoon een nieuwe NGK B6HS en kijk wat hij dan doet, dan pas heb je zekerheid. Meeste beunhaasjes maken de fout om er zomaar een oude bougie in te draaien die er nog lag. Zoveel moeite is het niet en als het probleem daarmee opgelost is dan is dat toch mooi simpel.Toen mijn bougie kapot was vonkte hij ook nog gewoon.had ik nog liggen, maar hij vonkt wel gewoon goed
Zie je dat met een nieuwe bougie al een heel stuk verder komt, en als we zeggen een nieuwe bougie dan bedoelen we niet eentje die nog ergens in je garage lag onthou dat voor de volgende keer aub. De vraag over de zuiger is al iemand me voor geweest.Heb vandaag een nieuwe bougie gehaald, hij doet het nu wel iets beter, maar komt nog niet in de toeren.. Ik heb nog een ander blok liggen en zal wel onderdelen gaat ombouwen (de tandwielen van dat blok waren helemaal versleten), anders weet ik het ook niet meer..
In dit andere blok zit wel een andere zuiger, in het blok dat ik nu heb zit een dichte zuiger en in het andere blok een open zuiger met 2 gleuven, wat is het verschil hiertussen?
Ja dat klopt inderdaad dat hij weer kapot is. Als je ziet dat er een keerring uit ligt, haal dan gewoon een nieuwe want als je de oude er terug in doet klapt hij er zo weer uit, tip voor de volgende keer.Heb de blokken onderling uitgewisseld, hij loopt en rijdt nu weer, maar het andere blok had de keerring er ook half uit liggen... Deze heb ik er weer ingeslagen maar er kwam net alweer een zeer grote hoeveelheid witte rook uit, dus ik denk dat de keerring er al weer uit is... Hij trok ook niet erg hard, duurde erg lang voordat hij in de 2de versnelling kwam etc..
Betekent dit dat ik morgen maar weer een nieuwe keerring moet halen?
Is ook wel een hele grote stap die je neemt met je sproeier he, werk eens in stapjes van 2 en bekijk na een stuk rijden de kleur van je bougie. Begin bij 64 die is te groot en dan steeds afbouwen tot de bougie koffiebruin is.Ik heb nu de keerring vervangen en hij rookt niet meer, alleen krijg ik hem nu niet goed afgesteld.. Bij sproeier 64 trekt ie heel even goed en gaat dan pruttelen (te veel benzine gok ik) en bij sproeier 54 geloof ik trekt ie heel langzaam op..
PS: is het standaard dat het voortandwiel even groot is als het achtertandwiel?
Hij loopt alweer hoor kijk maar naar zijn berichten... Kan eventueel een killswitch draad zijn of van de verlichting.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten