Afgelopen week dat ding bij m'n werk neergezet, waar m'n collega (hier bekend als Hardbreaktwo) er ook wel ff naar wou kijken.. Dat werd hem niet, dus ben ik vandaag zelf maar gaan sleutelen

Carb eraf, schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt, benzineslangetje vervangen. Boel weer in elkaar, Kicken kicken kicken... Niks, ohja.. Choke, vergeten

Bougie had ik al vervangen zonder echt naar de kleur te kijken, hij was koffie-met-teveel-melk-bruin. De boel nog eens gecheckt op valse lucht. Carb weer los, gekeken naar de sproeier. 49 zat erin. Even mijn sproeier verzameling erbij (ik sleutel eigenlijk al heel lang niet meer aan die dingen, maar ik heb sproeiers altijd bewaard.. oh wat ben ik daar nu blij mee!), en uit de bak graaide ik een 53. Dat leek me een prima eerste poging. Die weer erin gezet (en dus voor de 2e keer met dat rubber naar de luchtinlaat lopen te kloten... ZUCHT!). Choke erop, kicken.. Jahoor, lopen!
Ff een rondje gereden... Nou, hij is niet orgineel, dat is duidelijk. Nu nog ff een ander zadel halen, want het orginele is kapot

Bonusfoto, waar een brug al niet makkelijk voor is. Ja dat middelste stangetje is uit het stuur, ik wil er zwart foam omheen gaan maken. Verdere plannen met het uiterlijk zal ik onderaan nog even opsommen.

Ik heb verder tijdens het sleutelen niet echt foto's gemaakt, had m'n telefoon af en toe in handen om Hardbreaktwo te stalken via whatsapp, maar that's all

Ohja, ik kon het niet laten..

Ik wist niet precies meer tot hoever je mocht gaan, maar dit leek me prima..

Setup, er zit dus een Dellorto 14/12 carburateur op, 53 sproeier en bovenstaande heb ik veranderd. Tandwiel verhouding weet ik zo niet maar ik schat de top op 40-45km/u. Hard zat.
Qua uiterlijk:
- Het middelste stangetje in het stuur is weg, ik ga zwart foam om het stuur maken (je ziet dit vaak bij Citta'tjes), er komt een - koplampspoiler op van een Puch
- Ik twijfel nog over een koplamp rooster
- Er komt een lang zadel (bananenzadel?) op
- De tankdop gaat eraf, een met slot lijkt mij beter

Een kmteller komt er ook op, maar dat word denk ik gewoon een fiets tellertje van de action..