• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

mijn snor project (Update1/11/213)

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
64 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 05 dec 2012 17:04

dit is mijn straat tomosje.

Setup:
*70/65cc aircel
*tomos bromkop
*15/15carb
*bullet uitlaat
*verhoogde achter veer
*15 mm recht spruitstuk
*tandwiel 22 achter
*ronde koplamp vervangen voor vierkante met kapje en kp teller :)
*originele lucht doos met groot gat bij ge boord aan de binnenkant
*nieuw tiepe voorvork ge fixt :)
top 70-75 echte kilometers.

Nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoo kreeg ik hem:
Afbeelding

zoo istie nu :) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben van plan nog een 19mm spruitstuk te bestellen en 19mm carb te halen. want vind die 15\15 maar nix...

heb hem vorigen week opgehaald voor 200:D
heb ook een derbi staan maar daar durft vriendin niet mee weg:P (70 cc arcel 21mm carb) vandaar dus deze extra aanwinst ^^. foto derbi :P

Afbeelding

\
heb toen ik 16 was ook een funtastic ge had :D met 70 cc eurokit :) home made 80cc crossmoter uitlaat, zelf een 21mm spruitstuk ge fixt.en dus 21mm carb ge monteert liep 90-95 egte kilometers. had ik nieuw aan ge schaft, maar naar een half jaar schuurde men blok ophanging los van men frame langs aam maar zekker waar door mijn tank\frame begon te lekken :( nog 3 x oplaten lassen maar bleef schuurden. brommer ge demonteert spul verkocht en frame de prullenbak in :( dat was zuur! van de funtastic heb ik nog maar een foto :( kwam ik net tegen toevallig . op die foto hat ik hem net een dag. lag daar 65cc aircel op en 15/15, met die setup heb ik het blokje een maand ingereden voor de eurokit besteld werd :P.

Afbeelding

conclusie funtastic^^!: als je met de stock cilinder blijft kutten leuke brommer!
maar als je egt wild gaan opvoeren ^^ raad ik hem sterk af!
alles schuurd! :P

UPDATE 12/17/2012

Had van de week ineens een halve meter speling op men achterwiel :O!
effe de garage in ge doken, bleken de achterwiel lagers verrot te zijn. en de achter brug bussen en de gaten zelf in de brug uit ge leutert te zijn :( :P dus nieuwe brug en bussen er op ge knalt :D wil ik wegrijden klonk men blok net een koffie molen ! :( dus ook meteen maar aan de krukas lagers begonnen :( maar hij is er weer klaar voor :D hier wat pic's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met de oude lager en kering:
Afbeelding

en hier met nieuwe lagers en keringen :P tussendoor foto's betje vergeten ^^(lager in men hand is de ouden):
Afbeelding

cilinder en kop met zuiger stop er nog in. netjes ge spooten he ^^ :P haha:
Afbeelding

volgende week word er een hoemoet besteld plus 19mm spruitstuk en carb :D!
post foto's als ik er weer mee klaar ben :P
Laatst gewijzigd door quint op 11 jan 2013 12:10, 5 keer totaal gewijzigd.

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 06 dec 2012 09:52

Airsal is eurokit haha, is hetzelfde. Die Derbi is echt wel nice. Ik zou alleen die Techno bullet van je tomos afhalen en er een goede uitlaat onder zetten zoals een endy powermaker of een technigas next, dat kan je namelijk beter doen dan een 19mm erop te zetten.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 06 dec 2012 10:20

Ik zou, als ik toch wat geld neer ga tellen voor een goede set-up, een homoet eronder zetten. Lijkt mooier dan je huidige uitlaat en echt veel mooier dan een terugloper. Daarnaast is zo'n bullit pijp zo ongeveer het lelijkste wat je onder je brommer kan hangen. Mijn mening uiteraard, smaken verschillen. ;)
Tomos Flexer snor:
50cc std. / bromkop / bromzuiger
16mm spruitstuk / std. membraam
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Snelheid: 60 @ GPS (doel: 65-70)

viewtopic.php?f=68&t=19571

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 06 dec 2012 16:33

Wat Naad zegt over de homoet is waar, het staat onder het uiterlijk van jou tomosje mooier omdat hij nog standaard er uit ziet, onder die van mij bijvoorbeeld niet omdat ik me achterkant gecustomized hebt. Maar een homoet is hoogtoerig dus als jij veel langzaam moet rijden omdat je niet harder kan of je moet veel scherpe bochtjes maken zou ik het niet doen omdat hij dan niet in zijn powerband komt en dus slecht trekt. De teruglopers trekken goed ( Niet beter dan een Techno circuit omdat die laagtoerig is ) en gaan ook erg hard. Homoet is de snelste uitlaat die je zo kan kopen in de winkel, maar het beste is om een opmaat pijp te laten berekenen. Ik ben het ook met hem eens dat een Techno bullet het lelijkste is wat je er onder kan hangen :lol: .
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 06 dec 2012 20:43

dat van de uitlaat weet ik :) en die funtastic heb ik al lang niet meer maar bedoel de a55 cilinder van airsel. die had ik en die noemde ze eurokit is ook 65 cc maar gaat een scooter carb op. phgb geloof ik ? vandaar dat ik die 21 mm kon fixe.
het a55 blok (van de funtastic dus) heeft ook geen membraam. w8 zoek effe link :P zien jullie wat ik bedoel. http://www.tomoshop.nl/catalog/airsal-t ... -1071.html
haha heeft hoemoetje tog beetje gelijk :P maar op opvoeren.nl noemen ze hem eurokit vandaar ^^.
daar had ik hem besteld toen de tijd.
en ik zit ook aan aan een andere uitlaat te denken.
twijfel allen nog over welken.
een late berekenen heb ik al eens laten doen bij die funtastic. (lijd tot geschuurd frame! ^^ :( tenminste bij mij toen)
maar rijd veel in de stad dus denk dat ik niet voor een terug loper ga, in verband drempels :P.
ik haat een lelijk zelf gebeunde uitlaat ophanging . en en terug loper is zwaar.
hoe zit dat met die hoemoet ? en maakt een hoemoet veel kabaal? in verband politie tilburg :( :P wil ik hem zoo stil mogelijk houden. vandaar de orginelen lucht filter met gat extra. maar daar ben ik ook nog niet tevreden mee door die filter moest ik van sproeier 68 naar 64:(. dus hij zuig nog niet genoeg lucht enk ik.met sproeier 68 en pouwer filter trektie stuk lekkerder door :(. maar dat dokter ik nog wel uit :P.
Ik wil men koppeling ook flink gaan verbouwen dus met dat toeren tal komt het wel goed.
ik maak de koppeling schoentjes allemaal een paar gram lichter, en kort de veren een stukie in.
deed bij men funtastic ook wonderen!
zoo gouw ik er mee bezig ga van de week, maak ik wel foto's.

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 06 dec 2012 20:44

en btw derbi staat tekoop (A) voor niet teveel.

Naad
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 06 dec 2012 21:46

Zoals gezegd, de Homoet geeft onderin niet zoveel kracht als een terugloper. Als je voornamelijk in de stad rijdt kan je beter een andere pijp eronder doen. Verkeersdrempels zijn over het algemeen geen probleem voor een tecno cc, stoepranden daarentegen wel.

Als je voor een standaard look wilt gaan kan je er beter een Tecno Bos of Proma Gp gaan en die eventueel zwart spuiten. Mijn proma is op de demper na ook zwart en ik vind het persoonlijk echt super staan en het rijdt ook goed. Alhoewel, de Proma is geen 65 of 70cc pijp. In het grote uitlaten overzicht (te vinden onder algemeen) kan je hier wat meer over vinden.

Is zo'n dellorto gaasfilter geen idee? Deze maakt minder geluid dan een powerfilter. Dat een luchtfilter 4 sproeiermaten scheelt kan ik mij niet voorstellen, maar dat ligt natuurlijk ook aan je set-up. Jouw set-up is ietsje dikker dan de mijne.
Tomos Flexer snor:
50cc std. / bromkop / bromzuiger
16mm spruitstuk / std. membraam
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Snelheid: 60 @ GPS (doel: 65-70)

viewtopic.php?f=68&t=19571

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 06 dec 2012 23:09

Ik vind een homoet geen lawaai maken, als ze je aanhouden over het geluid komt het eerder door een powerfilter en je kan altijd zeggen dat je uitlaat pakking lek is gegaan als het geen bromsnor is. Ook valt een homoet niet echt op voor de meeste jongere agenten, als het een oudere agent is die vroeger een kreidler heeft gehad dan zal deze wel opvallen omdat hij net zoals jij zijn brommer lekker aan het opvoeren was, en zal vaak ook niet echt moeilijk doen als jij je aan de regels houd. Dat is zegmaar het belangerijkste, als jij netjes rijd en je brommer valt best op door je uitlaat en eventueel je aluminium kleur 50 of 65cc dan laten ze je gewoon doorrijden zonder dat er wat aan de hand is. En met een terugloper heb je trouwens geen last van drempels of stoepranden :) .
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 07 dec 2012 11:04

terugloper is zoo zwaar voor de ophanging..
heb oude tiepen ophanging met een bout en moer ^^ wil niet datie breekt maar heb er een nagje over ge slapen :D.
ik ga de orginelen ophanging wat versterken las er gewoon een strip bij :).
foto's komen er aan.
word een tegnigass next uitlaatje.
(en heb nog een tomos frame ge kocht ^^ komen ze zaterdag brengen) en daar komt wel een hoemoet op denk ik (A) maar die beun in vandezomer pas weer inmekaar.
(woon nu teidelijk op camping (same met men vriendin) ivb verhuiszing dus heb hier ook allen de voortent :P om in te kutten. alst goed is zitten we half weg december begin januari int nieuwe huis met men vriendinnetje :) en kan ik de schuur weer inrichten :).

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 07 dec 2012 11:13

Zeer goeie keuze die technigas next! Als je de niet-verchroomde versie hebt moet je hem even goed warm maken door een flink stuk hard te rijden en dan met motorolie van een auto ( 5w30 ofzo iets ) insmeren, dan roest hij niet. Ik rij er al een jaar mee, hooguit 1 vlekje roest op de bocht van een halve centimeter.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 08 dec 2012 00:50

Tanks man. Die is nieuw voor me ^^ ga ik testen :p.

[ Post made via my Ipad...] Afbeelding

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 08 dec 2012 13:32

Moet je gewoon 1 keer per week doen, en vooral goed de bocht schoonhouden, daar begint de ellendige roest namelijk altijd.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 17 dec 2012 18:33

Update (17/12/2012)

brother
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brother » 17 dec 2012 21:39

technigas is ook zeer goede trek uitlaat, heb er zelf 2 jaar meegereden op me 50cc en vond altijd leuke uitlaat om te zien en om mee te rijden, en lekker stil geluid!
heb vandaag me homoet binnen gekregen dus ben benieuwd wat dat gaat doen.
en idd wat homoetje zegt goed bijhouden met olie, me broertje rijdt nu met mijn technigas niet bijgehouden en is nu echt om te janken zo rot ziet hij er nu uit :(
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 dec 2012 07:22

Hey Quint , druk bezig zie ik.
Ik zie ook dat je dezelfde brug hebt als mij ... best wel kut met deze spanners.

Waar de spanner dat schuine stuk raakt , moet je even een gleuf maken met de dremel,
dan blijft de spanner op zijn plek , anders wil de spanner over het schuine stuk heen glijden tijdens het rijden.

Dan weet je wat er gebeurt heh , spanning eraf , achterwiel scheef , ketting vliegt er af.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 19 dec 2012 10:49

haha jha klopt ! maar wilde niet in de brug gaan dremelen :P ik las daar wel een puntje op ofz.
ben nogal wat vanplan met dit ding (6) zoon funtastic frame heb ik al een ge schuurd(6)
volgende week verhuizen we van uit deze kut caravan :P (zit hier nu al anderhalve maand:( ):
Afbeelding
Afbeelding

naar ons nieuwe huis :D. dan kan ik men werkplaats weer inrichten! :P.
als ik nu wil sleutelen moet ik naar opa of schoon papa :P. vandaar dat ik nogniet zoo veel biezonders heb gedaan.

weet iemand waar ik het best men spoelpoorten mee kan polijsten ? speciaal dremel dingetje ofz :P ?
ik heb geen verlengstuk bij men dremel.
wel een hele bus polijst poeder ^^ maar hoe kom ik in die hoekjes !! ? :P
en ik zoek een paar andere velgen! :( mijn achter tandwiel zit nog maar met 3 bouten vast :( als iemand er indebuurd van tilburg er nog een aar heeft liggen :P! liefst 2011 model ^^ :P.
en ik rijd met een 65cc aircel. heefd carter aan passen dan ook egt veel nut ?
en zat ook te denken aan trek veren in koppeling. maar denk dat ik die tog op de ouderwetse manier ga doen ^^ :P.
ik maak de segmenten gewoon een paar gram lichgter. want dan houd je de druk met de veer naar mijn idee meer in het midden van de segmenten. als je skoeter trekveren gaat monteren die zitten meer aan de buitenkant van je koppeling. dat idee vind ik maar nix :P.
en de buitenste was de 2de versneling tog als ik het me goed herinner ?
Ik maak de eerste versnelling lichter als de 2de. haat het alstie overdreven lang blijfd hangen in zen 1.maar aanpakken met wegrijden is wel leuk natuurlijk :P!
en verder zie ik nog wel :P

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 19 dec 2012 11:06

Trekveren koppeling is wat werk om uit te vogelen, maar je hebt er zeer veel plezier van als het eenmaal goed gedaan is, ik heb het ook in mijn eerste koppeling. 2e koppelingsveer goed ingekort, 3,5 CM geloof ik. Als je geen trekveren wil dan kan je beter de veren gaan inkorten en niet de segmenten verlichten, de segmenten zijn al niet super sterk en als je ze gaat verlichten word het nog minder.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 19 dec 2012 16:13

Volgens mij kan je achterwiel nog wel gebruiken hoor.
je hebt alleen een nieuwe bout en moer nodig.
als je het wiel los haalt en naar binnen kijkt snap je wel wat ik bedoel.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

quint
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quint » 19 dec 2012 18:01

agterwiel gaat niet :P haha ik weet wat ik doe. gat is suppr uitgeleuterd aan de binnekand van de velg..
de moer kan bijna dwars door de velg heen ^^.

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 19 dec 2012 18:03

Gewoon een ring gebruiken, kost je nog geen euro voor een doosje ringen.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
64 berichten
  • 1
  • 2