heet jeffrey en ben 17 jaar
ik ben een tijdje geleden een project begonnen met me broer
we hebben hem helemaal gereviseert nieuw blok en leuk kleurtje en gewoon leuke styl aan gegeven
Hier een foto van hoe hij was toen me broer er nog op reed
en dat zie je goed, een buddybak van een Firefox
en nog een terugloop uitlaat leovince tt

de tomos was toen niet meer in zo'n goede staat en ik vond hem er maar zielig bij staan.
toen werd het zomervakantie 2009 en lag ik onder de 30 graden zon in frankrijk 6 weken lang.
en werd er gebeld door me broer dat die een nieuwe scooter had gekocht.
hij had een complete scooter gekocht alleen dan wel in losse onderdelen.
het zag er eerst zo uit

En toen heeft hij er dit van gemaakt
hij is hier alleen nog niet helemaal af. er zit momenteel nieuw zadel voorlicht en allerlei andere dingen op

Genoeg over dat we komen natuurlijk voor de tomos!
Toen viel voor mij de druppel om aan de tomos te beginnen. na dat ik nog 3 weken in frankrijk had gezeten en eenmaal thuis was begon ik aan de tomos te knutselen
ik begon met een race stuur en had het achterspatbord en het voorspatbord weggehaald. en toen kwam er ook nog een Koplamp op die ik gekregen heb van een vriend. en het kenteken zat daar om hem even weg rijklaar te hebben

toen begon ik de kleur zat te worden en ben ik hem uit elkaar gaan halen schuren en bezig geweest met overspuiten

Toen alles zo ongeveer overgespoten was kon de voorvork alweer in elkaar

En toen die in elkaar zat en we tog zo lekker bezig waren kon het hele frame en bedrading er ook wel bij

we hadden zo alles al klaar gelegt maar konden nog niet verder met de wielen die kwamen de volgende keer wel

Toen we de wielen er de volgende keer hadden opgezet en het blok wouden beginnen kwamen we op een nieuw groot probleem!
Het blok was stuk omdat me onhandige broer het een en ander had laten vallen en een nieuw onderdeel zou ons weer 100 euro kosten. dus wij marktplaats af en kwamen op een geheel nieuw blok. dus wij hadden een heel nieuw blok gekocht en die reed ook niet! dus blok onderzocht en de keerringen waren dus niet goed. dus die hebben we uit het oude blok gehaald en toen een beetje afstellen en rijdt nu hardstikke prima. gaat maar 30 maar dat geeft niet.

En toen het blok compleet was en we alles in elkaar hadden gezet mocht de tomos ook wel weer goed in elkaar en natuurlijk heel veel foto's

Zoals je ziet zit er een mega breed stuur op en dat klopt ook. die komt van een motor af. die had ik toevallig nog liggen weet niet hoe ik eraan kom eigelijk maar hij staat wel gruwelijk!. de handvatten die erop zitten kloppen ook niet die is ondertussen vervangen door een zwarte
Maar toen hadden we nog 1 probleem. waar moest het kenteken komen en we hadden geen achterlichten.
Paar dagen later reed ik naar school op me scooter ( die heb ik ook nog ja ). toen reed er een harley voor me neus met heel gave achterlichten. zie maar op de afbeelding waar het dus op leek. en de kenteken kwam er ook gelijk op hebben we een plaatje voor gemaakt zie je vast ook nog wel in de volgende afbeeldingen

Maar dat was natuurlijk niet genoeg er moest ook nog een dikke terugloper op natuurlijk voor een beetje snelheid

Hij liep ongeveer 40 met deze uitlaat maar er zaten wat nadelen aan.: ik kon mijn voeten niet meer kwijt en voor lange ritten is dit heel irritant en hij produceerde zo'n 130 DB omdat de uitlaat demper lek is dus de politie die lust me dan wel.
De terugloper is er dus afgegaan ik heb nu voetruimte en hij maakt niet meer zo'n herrie
heb gister een foto gemaakt van hoe hij er nu uitziet en wat het eindelijke resultaat is geworden. missschien nog kleur handvatten in oranje op en andere remhandels maar verder hoefd er niks meer aan te gebeuren.
er zijn ook nog wat leuke stickers op geplakt om het kale frame enzo beetje af te maken

Met dit project ben ik ongeveer 2 a 3 maandjes bezig geweest en hij stond even stil omdat achtervelg krom was maar heb wat nieuws op de kop weten te tikken
Reacties zijn natuurlijk altijd welkom
Maak jullie niet druk ik heb een nieuwe aankoop gedaan vandaag,
een nieuwe voorvork + een nieuw setje velgen dus binnenkort rijdt die weer als een zonnetje. nu nog paar aanpassingen en hij is weer top. en hij mag natuurlijk ietsje sneller.