Omdat de kans zo uitermate klein is dat er iets mis is met de olie ( bijvoorbeeld 10x teveel etc )
Alle olie komt volgens dezelfde specificaties uit de fabriek, het enige waar het mis kan gaan is de hoeveelheid olie, al is die kans suuuuper klein omdat het een geautomatiseerd proces is.
Ook al zouden ze er 10% te veel of te weinig ingooien, daar merk je in de praktijk niks van.
Geloof je me niet, prima, ga maar lekker zelf mixen of ergens anders tanken.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik loop al flinke tijd mee met allerlei motoren en brommers, en telkens weer mensen die je niet geloven omdat ze het zelf beter denken te weten.
(again, niet specifiek tegen jou bedoeld)
@TS; Het probleem zit vaak tussen de oren of door het niet objectief genoeg testen. Als je echt wil weten of het aan een volle of lege tank ligt:
Morgen ochtend met een volle tank KOUD proberen te starten en rijden
Overmorgen ochten met een bijna lege tank KOUD proberen te starten en rijden
Als het verschil maakt eerst carburateur eens schoonmaken ( misschien sowieso aan te raden )
Iets wat net in me opkwam nog; het is precies het tegenovergestelde van hierboven: bij een volle tank klotst het niet zo veel; aka weinig tankdruk, met een lege tank veel verdamp oppervlakte en klotsten; hoge tankdruk.
Hierbij heb ik het niet over de druk van de benzine maar over de gassen, dus dit verhaal gaat alleen op als je tankdop NIET goed ontlucht.
Hoop dat je er wat aan hebt