ik ben niels, 24, woonachtig rotterdam
hier mijn daily tomosje en mijn project tomos.
daily:
(fotos volgen zsm)
setup:
dmp 65cc home tuned
ontsteking uitgevijld zodat ie extreem vervroegd kon worden
voortandwiel 22, achter 28
ontgrenst spruitstuk
carb 14/9
uitlaat speedy
topsnelheid: 70
project tomos:
heb deze tomos gratis gekregen, en kreeg ineens de ingeving om er een viertakt blok onder te bouwen.
dus voor 40eu een 125cc schakelblok van marktplaats gehaald incl kabelboom+uitlaat.
daarna naar de gamma gereden voor tapeind,boortjes, en staal.
en vanavond begonnen met het blok eronder lassen.
op de fotos is het resultaat van 1 avondje beunen.






zoals op de foto te zien is, is er reeds een sportstuurtje gemonteerd.
daarop komt een puch-aanloop remhandle, zodat ik het aanloophendeltje kan gebruiken voor de koppeling.
verder is deze maand de planning om alles werkend en rijdend te krijgen.
volgende maand komen er een yamah tzr voorvork+wiel+reminrichting en een tzr achterbrug+wiel+remleiding aerox+rempotje aerox zodat ik voor en achter over een schijfrrem beschik.
zodra dit allemaal passend en werkend gemaakt is, komt er een frame met kenteken om daar alles op over te zetten.
ook de ophangings beugels worden dan opnieuw gedaan in dikker staal.
setup:
blok: 125cc viertakt, 5bak. (komt origineel onder een skyteam dax motorversie vandaan)
uitlaat: word homemade
gr
niels
update: 26-01-2013
maandag begin ik aan een klein zijprojectje,
voor een maatje van me een uitlaat aanpassen voor zijn tomos.
zijn setup:
dmp 65cc (door mij hometuned)
ontsteking uitgevijld zodat ie extreem vervroegd kon worden
voortandwiel 22, achter 24
ontgrenst spruitstuk
carb 14/9 (word 16/16 tijdelijk, daarna polini spruitstukkit + 19mm)
uitlaat gaan we maandag verlassen: technigas twinner.
zoals je kan lezen gaan we dus de technigas twinner die bedoeld is voor een puch verlassen naar tomos.
dit gaan we doen omdat 1: me maatje het een hele mooie uitlaat vind en 2: omdat je erg weinig ziet op een tomos.
hebben al t een en ander gemeten, de binnendiameter van de voorbocht is 25mm, het verlassen gaan we doen door de uitlaat
in de bocht door te slijpen, en een stuk pijp te pakken met max buiten diameter 25mm,
dit buigen we in de goede bocht en steken m aan beide kanten in de doorgeslepen uitlaat.
voor de ophanging hebben we deze;

2 verstelbare ophangbeugels.
en natuurlijk hebben we deze:

volgende update komt maandag.