Tijd om mij even voor te stellen. Mijn naam is Kevin Hamer, 24 jaar en al enige brommers achter de rug. Op dit moment ben ik nog in het bezig van een Puch Z-Two (Maxi uiterlijk) en mijn eerste Tomos, een A3 (snor).
Toen ik de Tomos kreeg, reed hij niet en zag hij er niet uit. Allereerst heb ik ervoor gezorgd dat hij weer vooruit kwam (vraagtekenveer gebroken, tweede versnelling versleten en uitlaat doorgeroest). Daarna ben ik begonnen met het spuiten van de brommert.

Na alle onderdelen netjes gespoten te hebben in de schuur (gaf wel een beste rommel :p), was dit het resultaat.

De Tomos naast zijn grote broer (Puch heeft een 70cc).

Tijdens de bouw kwam ik toch een aantal dingen tegen die niet klopte.. Zo miste bijvoorbeeld de voorrem… Toch kon ik niet wachten hem alvast op eigen benen te zetten!

Nieuwe voorrem en koppeling!

Onderstaand is hoe de brommer er op dit moment bij staat:

Gisteren bekabeling gehaald voor de remmen en vandaag een gaskabel en laatste onderdeeltjes voor de remmen gehaald. Van de week even monteren en dan gelijk de ketting erop leggen! Het is nu nog even wachten op een gasnaald voor de (helaas) zeldzame 10mm Bing die er op de brommer zit…
Kan niet wachten om ermee te gaan rijden!
In de tussentijd mijzelf maar even zoet proberen te houden met de Puch

I'll keep you informed!