Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Een paar dagen
Wat is het probleem? Een van de draadeinden is dol aan de kant van de kop maar zit vast in het blok
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Kop los gehaald
Mede tomos-eigenaren,
Is er een truc/tool om draadeinden uit je blok te draaien?
Ik heb de kop van mijn tomosje afgehaald en wilde ook de draadeinden afnemen maar de bovenste 2 zitten vast als een huis. Ik krijg ze met geen mogelijkheid los en tot overmaat van ramp heb ik met al het grof geweld de schroefdraad van een van de draadeinden verpest. Gevolg is dat ik nu mijn kop niet goed meer krijg aangedraaid en nu helemaal geen compressie heb. (je voelt de lucht zo tussen kop en cilinder er uit waaien)
Hieronder wat ik heb gedaan:
Mijn tomos heeft een verstopte snoruitlaat en loopt amper 20 km/h dus ik heb braaf een nieuwe op uitlaat+pakking de kop getikt.
Vervangen leek simpel, moertjes los, nieuwe pakking andere uitlaat en klaar. Helaas, de oude moertjes en tapeinden zijn helemaal vastgerot.
Om op mijn gemak alles uit te boren wil ik de cilinder loshalen zodat ik mn brommer niet ondersteboven hoef te zetten oid. (lijkt me sowieso geen goed plan)
Volgende actie is dus 4 moertjes los bij de kop, kop er af draadeinden uit het blok en nu ben ik mij mijn probleem aangekomen.
Flink kracht zetten met de waterpomptang werkte niet. Tikken met een hamertje en draaien tegelijk ook niet.
Met een griptang ging het ook niet.
Horen die dingen zo absurd vast te zitten? of doe ik iets verschrikkelijk dom/fout? Ik hoor het graag.