Welke Tomos model heb je? A3 2 speed ei cil.
Wat is het bouwjaar? 1989
Sinds wanneer speelt dit probleem? Na de 4e keer het verstikken van de motor (hand op de uitlaat)
Wat is het probleem? Start niet meer
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Technigas next r uitlaat
Welke Tomos model heb je? A3 2 speed ei cil.
Wat is het bouwjaar? 1989
Sinds wanneer speelt dit probleem? Na de 4e keer het verstikken van de motor (hand op de uitlaat)
Wat is het probleem? Start niet meer
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Technigas next r uitlaat
Hallo ik heb vrij veel ervaring met allerlei soorten 2 takt motoren maar sta nu toch even voor een raadsel,
Heb laatst een tomos A3 uit '89 gekocht voor 30 euro (isok niks he) hij had 12 jaar stil gestaan, en heb toen carb schoongemaakt etc tank ontroest pakkingen vervangen nieuwe bougie etc en uiteindelijk een nieuw uitlaatje, (heb geen lagers en keeringen vervangen)
hij liep 3 weken helemaal mooi daarna kop afgevlakte en heeft nog 2 weken mooi gelopen, toen dacht ik mag nog wel wat harder nou begin maar met een technigas next r dus dat was wel mooi spul liep 8 kmu harder en liep mooi
de dag erna wa ik m evn aan t afstellen en ik heb geen stopknopje dus stop m met bougiedop eraf maar nu dee ik meerdere keren met hand op de uitlaat,
echter bij de 4e keer was hij voorgoed uit
hij heeft daarna biet meer gelopen, ik vonk testen was goed, bougie droog maken paar x kicken en bougie was nat dus hij kreeg benzine.
Naja toch maar cilin der eraf na 4x carb schoonmaken en.verschillende bougie doppen en bougies te testen.
Zuigerveren waren in orde dus ik dacht prima maar zag dat er een klein hoekje van de zuiger was afgebroken die bij de inlaatpoort zit.
Morgen koop ik een nieuwe zuiger
Maar kan mij niet voorstellen.dat dat kleine hoekje het hele euvel is.
Het enige wat bij mij in me opkwam was keerringen lek of ontsteking niet optijd
Zouden jullie je vermoedens willen delen en mij helpen het probleem op te lossen ?
Alvast bedankt
Mvg, Melle