Langs niks laten horen maar heb weinig tijd voor de Tomos, ik had een probleem en die stond in de beginners sectie maar ik zie die hele sectie ineens niet meer..? Kan het topic dus niet meer vinden.. Weet niet hoe het komt. Ik heb het probleem kunnen oplossen en zou het graag toch even uitleggen voor als er mensen met hetzelfde probleem zijn en er niet uitkomen.
Het probleem kort samengevat:
Mijn Tomos stopte er steeds mee tijdens het rijden, als ik gas gaf gebeurde er niks. Tot ik een km of 10 reed en dan pakte hij weer op. Dit gebeurde continu tijdens het rijden en het gebeurde ook altijd willekeurig, kon het zelf niet met opzet laten gebeuren.
Ik heb zelf een redelijk oude Tomos, wat er bij die wel eens wil gebeuren is dat de benzine slang wat verstopt raakt. Deze heb ik dus helemaal schoongemaakt en de filter in de tank ook. Ook heb ik de carburateur helemaal schoongemaakt al was die al mooi schoon.
Nadat ik alles weer schoon gemaakt had en in elkaar gezet liep hij weer als een zonnetje. Heb het probleem dus niet meer gehad. Dat verklaarde ook dat het zo willekeurig was omdat hij dus soms te weinig benzine kreeg..
Dat was het probleem in ieder geval.
Nu het probleem verholpen is ga nog wat begrenzers eruit halen en misschien nog wat opvoeren zodat hij wat harder gaat. Dit wilde ik namelijk niet doen voordat ik het probleem verholpen had. Ook ga ik nog wat optische dingen doen maar die zien jullie vanzelf hier verschijnen.
Oja, ik had ook nog speling op m'n voorwiel, was heel minimaal maar wilde niet mn velg riskeren dus had meteen nieuwe lagers gehaald. Hup wiel los, ene lager eruit, kijk ik naar de andere... Zat die al helemaal vast in het wiel.

Snap niet hoe zoiets zo snel kan gebeuren.. Maarja, na wat gehamer het maar opgegeven omdat de velg er niet mooier van wordt. Toen velg van het wrak gepakt wat hier staat en de binnen en buitenband erop gelegd. Nieuwe lagers erin en nu zit het weer mooi.
Altijd als ik even een klein onderhoud beurtje wil doen gebeurt er zoiets..
(Oja, die velg met het vaste lager is uitgedraaid en ook weer netjes.

)
Was em weer!