• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos s25 tikkeltje harder laten rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 okt 2014 19:28

Ik zie dat er een powerfilter op zit. Daarmee wordt normaliter de sproeiermaat met ongeveer 10 verhoogd. Dus wanneer er een sproeier 54 in zit met een standaard filter, is 64 gebruikelijk bij een powerfilter.

Waarom de bougie nog steeds grijs kleurt begrijp ik niet. Is het wel de juiste hittegraad? Met name doel ik daarmee ook op het steeds slechter starten a.g.v. vervuiling van de bougie omdat deze zijn zelfreinigende werkingstemperatuur niet bereikt.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Gebruikersavatar
Cooper2099
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:23
Locatie: Krommenie
  • Citeer

Berichtdoor Cooper2099 » 30 okt 2014 19:54

Ik zie dat er een powerfilter op zit. Daarmee wordt normaliter de sproeiermaat met ongeveer 10 verhoogd. Dus wanneer er een sproeier 54 in zit met een standaard filter, is 64 gebruikelijk bij een powerfilter.

Waarom de bougie nog steeds grijs kleurt begrijp ik niet. Is het wel de juiste hittegraad? Met name doel ik daarmee ook op het steeds slechter starten a.g.v. vervuiling van de bougie omdat deze zijn zelfreinigende werkingstemperatuur niet bereikt.
Oké dus in principe zou sproeier 64 -+ goed moeten zijn, ik heb ergens op het forum ook gelezen dat met mijn nieuwe uitlaat de sproeier standaard 2 maten omhoog moet dus dat zou dan totaal sproeier 66 worden. Ik kijk dit wel even aan in het weekend, dan heb ik mooi de tijd om weer even te sleutelen + controleren op valse lucht. dan ga ik ook even de bougie schoonmaken en controleren. Tips zijn altijd welkom :D

De Bougie die ik er nu in heb zitten is een NGK B7HS

Wederom bedankt voor je tijd
-=Tomos S25 1994, dellorto 14/9, Airsal 50cc, ALU hoge druk kop, Uitlaat tecno bos=-
-=Kawasaki Ninja 2004 Green=-
-=BMW 318i 2009 Monaco Blue=-
Omhoog

Gebruikersavatar
Cooper2099
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:23
Locatie: Krommenie
  • Citeer

Berichtdoor Cooper2099 » 22 feb 2015 12:49

Ola!

Terug van weg geweest! :shock:

Brommertje reed prima, maar toch maar besloten om de tomos weer terug te bouwen naar orgineel (ei-cilinder)
Mijn vriendinnetje heeft haar auto rijbewijs gehaald en het is best wel prettig als zij ook veilig en lekker relaxt (25-30kmph)
op het brommertje kan toeren :mrgreen: Hij reed namelijk rond de 75!

Hierbij heb ik mijn ei cilinder glas parel gestraalt en opnieuw gespoten, ziet er weer proper uit!

setup is weer helemaal standaard, heb er een sproeier 51 in gestopt (orgineel toen ik alles ging vervangen was deze 50)
Het brommertje draait mooi stationair, maar als ik vol gas geef hoor je de uitlaat een beetje poffen, en stort de snelheid in en begint een beetje te happeren. Als ik gas weer los laat draait hij weer prima stationair. Wel heb ik gemerkt dat als ik mijn choke half indruk dat de brommer op volgas wel stabiel blijft.

Afbeelding

Iemand een tip of suggesties om dit probleempje weg te nemen?

Met vriendelijke groet,

Nick
-=Tomos S25 1994, dellorto 14/9, Airsal 50cc, ALU hoge druk kop, Uitlaat tecno bos=-
-=Kawasaki Ninja 2004 Green=-
-=BMW 318i 2009 Monaco Blue=-
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 feb 2015 01:54

Klinkt als een kwestie van valse lucht (heb je dit gecontroleerd?) of anders sproeiertje omhoog.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.