Berichtdoor shadowranger » 26 mar 2015 09:47
Even kijkend naar de ontsteking: Ik mis het viltstripje dat de nok van het vliegwiel moet smeren. Over deze nok glijd de bakelieten hoek van de contactpunten. Door gebrek aan (voldoende) smering slijt deze hoek extra snel. Ergo, openen je punten wel? En zo ja, staat alles goed afgesteld, 1,8-2,0mm opening maximaal en 0,35-0,45mm voor BDP? Zijn de punten netjes en niet ingebrand? Als de punten geen contact maken in gesloten positie kan er geen energie worden opgewekt, openen/ sluiten ze niet of niet op tijd openen krijg je idd geen vonk. Vandaar dat ik ook zei, kijk naar je spietje en spiebaan in het vliegwiel of deze niet zijn ingeslagen/ afgebroken of dat je vliegwiel niet goed gemonteerd zit.
Btw, puntenontsteking kent maar 1 stand, alleen bij electronisch is er een brom- en snorstand.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn