Lijkt me wel ja. Hoe lang ligt aan de spanning die er gegeven wordt, als je deze een keer kan meten weet je genoeg. Een simpele multimeter scoor je al voor een tientje in de bouwmarkt.Achterlicht is een gloei lamp. Als ik in de koplamp een gloeilamp doe, zou hij dan wel blijven branden?
[ Post made via Mobile Device ]
Nee maar ik bedoel meer van "hoeveel schakels". Ik had een ketting van 100 schakels en die monteur zei dat er een ketting van rond de 128 schakels voor nodig was. Klopt dat?Nee, ketting kan gewoon van elk merk.
Digitaal kan door de hobbel niet verspringen, er kunnen wel wat kleine fluctuaties plaatsvinden vanwege de wisselspanning. Maar lijkt het me dat er echt 20 volt wordt gegenereerd. Kortdurend zal dit geen probleem opleveren, maar slijt de lamp wel van. Zie je normaal je licht dan ook feller worden? Hoe heb je dit overigens gemeten, met of zonder aangesloten lamp? Het maakt namelijk uit of er een verbruiker is aangesloten hoe die "sprong" in voltage zich verhoud.Digitaal
Normaal zou ik zeggen, stuur hierover een mail naar Tomos Nederland met je framenummer. Ik hoop dat je daar je antwoord krijgt (kan soms lang duren. Gezien de ervaring die sommigen hebben met de huidige personages die daar zitten en hoe zij reageren zou ik zeggen ga naar de lokale bromboer en vraag naar de kleurenstalen waar Tomos mee werkt (als ze die hebben). Of een goede verfzaak die aan de hand van een waaier zo dicht mogelijk bij komt. Echter zien blijf je het toch aangezien het staal tegenwoordig is gepoedercoat. Zorg ook voor een goede roestbescherming/ behandeling van restroest voordat je de plaatsen gaat aflakken.Ik heb een vraagje. Ik heb net een tomos snor gekocht en hij heeft een beetje roest op een aantal plekken. Is er ook ergens te achterhalen welke kleurcode ik moet hebben?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten