• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ongeduldig met originele spullen

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
229 berichten
  • Pagina 3 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende
kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 10 feb 2016 21:54

Hoogtoerig dus niet zo best voor wat ik wil bereiken?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 10 feb 2016 22:14

Nee, jij wilt juist meer koppel lager in toeren toch. Als je de bocht nu wat langer kan maken dan is het misschien wel wat.

Let wel, optrekken van onder uit is ook erg afstel gevoelig, mijnes trekt vooralsnog het best met de snelste (hoogtoerige dus) uitlaat dus alleen kijken naar de lengte zegt niet alles maar ik draai er ook, wat zal het zijn, 9000 toeren mee en ik weet niet of dat nu is wat je wilt al zal het bij jouw wat lager uitpakken want origineel cilindertje.

Het beste blijft om gewoon maar te proberen maar alleen kijkend naar de maten zou je al iets beter af zijn met dat ding wat ik er onder heb want langere bocht dus, en losse bocht ook, is misschien een nog wel langere voor te vinden. Of je em ook mooi vind is weer een ander verhaal :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 12 feb 2016 19:40

De zaken gaan hier even niet zo voorspoedig, kan ook niet altijd maar even beter worden natuurlijk... (damn :))

Zo veel is er nu ook weer niet veranderd maar 3 dingen in 1 keer was toch weer te veel van het goede, vooralsnog iig. 'Nieuwe' carb/ spruitstuk combi lekt bij het spruitstuk en krijg het zo 1,2,3 niet (helemaal) weg. Geloof niet dat dat op top nu heel veel mag uitmaken maar fijn is het niet. Had 57 er in gedaan, dat was em niet dus ik weer terug naar 55, is em ook niet al doet ie het onderin best ok dus maar hoger proberen dan al begon ik meteen te twijfelen aan de nieuwe carb. Oude carb er weer onder gezet met 55, die er met het vorige membraan en spruitstuk ook in zat, zelfde verhaal.

Dus of de verbeterde flow maakt heel veel uit (vind ik vreemd, zal toch niet zooooo veel schelen zou je denken) of mijn gepruts aan het membraan werkt niet zoals gehoopt, die heb ik een wat langere slag gegeven maar ook dat verschil zou maar minimaal moeten zijn en volgens berekening nog lang niet ver genoeg... ik weet het ff niet maar aan de carb lijkt het dus vooralsnog niet te liggen, hoop dat ik dat lekken er uit krijg.

Hij start nu trouwens al als je maar naar de kickstarter kijkt, toch nog een verbetering :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 16 feb 2016 22:43

Het wil nog niet echt vorderen hier, met moeite 70 op de teller, liep eerder veel mooier... wordt vervolgt dus.

Had nog wel een mini bespiegeling op het slechter optrekken bij warme motor vs koude. (dat verschil is bij mij echt dag en nacht inmiddels) Het is volgens mij heel simpel, het komt omdat de motor warmer is :) ) Iets meer in detail, ik denk dat de temp. in het blok zo op loopt dat de druk in het carter te groot word. Als ik dat vertaal naar mijn geval... ergens is het ook niet zo vreemd, als je met poortijden werkt waarvan een spartamet (nofi, noem maar een dwarsstraat) nog niet van in de war raakt en je vervolgens een uitlaat pakt die dat spul tot iets van 9000 toeren op werkt.. tja. Daar ergens ligt een deel van het probleem... denk ik. T'is ook een beetje inherrent aan het ding zelf wsk maar het moet toch wel beter te krijgen zijn.

Verder nog een soort van sleuteltipje, voor wat het waard is. Ik had een loop of sloopblokje gekocht met tapeinden waarvan ik vermoede dat ze gebroken waren, nu denk ik dat ze er af geslepen zijn (whyyyy???) ofwel, geen idee of ze zo in de praktijk breken...

Ik heb er met een vijl iig een semi netjes 6-kantje aan gevijlt en er een dop 6 op getikt (redelijke korte, rake tiken, 'schrikt' het draad van), daarna, met een verfafbrander, de omgeving waar ie in zit goed verwarmd om ze er vervolgens redelijk eenvoudig uit te kunnen draaien. (Een week lang met WD-40 inspuiten had precies 0 effect trouwens, trekt totaal niet naar binnen)
tap.jpg
Best blij mee hoe dat ging want heb al es een carter volledig verknald doordat ze afbraken in het carter dus ik dacht, ik deel het ff en misschien een idee als je de tapeinden toch moet verwijderen want werkt vast beter als met 2 moeren helemaal op het uiteinde van de taps.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 feb 2016 19:36

3 verschillende uitlaatjes zou je denken, allemaal nagenoeg hetzelfde, copy van copy van copy dus. Op de kortere bocht van de bos na, die loopt ook nog deels door in het eerste stuk van de uitlaat btw. Kan me niet voorstellen dat dat goed is voor de prestatie maar wie zal het zeggen. Laatste aanwinst (middelste) vind ik iig het mooist, daar hebben ze ook nog iets met de demper gedaan, benieuwd hoe die klinkt, zal evengoed wel weer een herriebak zijn. En of ie een beetje wil passen trouwens.
uitlaatjes.jpg
uitlaatjes.jpg (36.35 KiB) 5960 keer bekeken
Zal em er morgen is onder hangen al moet eigenlijk het blok er weer onderuit want ben er inmiddels wel voor 95% zeker van dat het inhouden op top door mijn aangepaste membraan komt. Ff geen zin in weer. Maar goed, kan zo ook wel horen hoe die klinkt en wat ie doet.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 feb 2016 16:28

Nou, ik weet hoe die klinkt... herriebak :)

Was wel weer een oeverloos gedoe om em passend te krijgen, las bij de flens moest afgeslepen anders pasten de moeren er niet op en verder moest er weer een tussenbeugeltje gefabriceerd. Ik heb geloof ik nog maar 1 uitlaat gehad die gewoon in een keer paste.
a3-2-pas.jpg
Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze voor de A3 geadverteerd wordt, misschien dat dat wat uitmaakt. Hoe dan ook, hij zit er onder onder en morgen mag ie weer vrolijk plaatsmaken voor mijn stillere uitlaatje, die heeft ook geen last van het membraan vooralsnog.

Tot slot nog weer een mini sleuteltip m.b.t bovenstaande. Ik vermoed dat veel mensen de uitlaat als volgt plaatsen:

flens op de tapeinden, moertje er los op, boutje achterzijde er in en in de beugel wurmen (euro2 beugel als je die hebt) en vervolgens de boel vast draaien.

Zo moet het m.i. NIET.

Hoe wel:

flens op de tapeinden, moertjes vast draaien (met beleid, alles lijkt wel van papier mache gemaakt) en dan zien of de uitlaat goed uitkomt achter. Komt ie dat niet dan daar de aanpassing maken.

edit: uitlaat achter wel even zo hangen dat ie in de buurt zit van de beugel met elastiek, touwtje, ty-wrap, whatever.

Zo voorkom je dat de uitlaat onder spanning vast gezet word en dat scheelt je uiteindelijk weer in lekkende uitlaat bij de pakking, scheuren in je uitlaat en gebroken tapeinden....
Laatst gewijzigd door ief op 22 feb 2016 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 22 feb 2016 20:05

Tunen of verklooien, de lijn is dun :)

Vandaag vol goede moed blok er weer onder vandaan en dus meteen maar de laatste cilinder er op gezet. Ik heb hier en daar wat gegoochelt en was dus wel erg benieuwd of ie het uberhaupt deed (1 trap en hij liep 8) ) en zo ja, hoe dan. Alleen loop ik nu weer ergens tegenaan wat ik niet zo goed kan verklaren op een ding na, roep het al de hele tijd maar had ff niet anders. Een nieuw zuigertje, jaja. Moet ie wel goed passen natuurlijk en aangezien ze allemaal maatje origineel zijn... en dan ook nog een dinkie van 15 euro, kan dat? Tijdens het eerste kickje voelde ik het al, veeeel minder compressie :(

Lullige is nu dus weer dat ik het niet zeker weet maar het kan niet veel anders zijn, de nieuwe cilinder heeft dan wel een bredere uitlaatpoort maar niet (of nauwelijks) hoger. Dat zou best iets verschil kunnen maken maar van 165 naar 135 psi (op mijn meter, ik hecht niet al te veel waarde aan het getal zelf maar weet wel dat ie dus dik minder is geworden) is wel een beetje erg veel van het goede, waar zijn jullie gebleven psi'tjes???

Niet verwonderlijk dat ie nu zo lui is als de neten onderin, dat was nu net even niet het idee :)

Misschien dat wat inlopen nog uitmaakt maar vast geen 30 psi dus... bummer. Aan de andere kant, membraantje weer terug gezet en dat probleem is weer over, beetje afstellen en zal wel weer 75 doen op de teller of zo maar verder waardeloos. Zal toch boren en honen worden als ik verder wil vrees ik.

ps: Doet dit bij Brueno mogelijk een belletje rinkelen?
Laatst gewijzigd door ief op 22 feb 2016 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 22 feb 2016 20:41

Uhhh vooralsnog geen bel en\of vallend kwartje. Wat bedoel je precies?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 22 feb 2016 20:56

Hoe is de staat van je zuiger/ veren, heb je wel voldoende compressie? En... is het wel zo'n goed idee om er een nieuwe zuiger in te zetten zonder dat ie ingemeten word. (als nee betekend dat dat je al snel beter af bent met nieuw cilindertje compleet met zuiger ervan uitgaande dat die wel een beetje deugen that is maar zal toch wel....(?))

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 22 feb 2016 21:02

Zuiger en veren zijn in prima staat. Het is ook niet dat hij slecht optrekt. Ik wil gewoon dat hij hard optrekt. En ik denk zelf inderdaad dat het beter is als je iets vervangt, om dan alles te doen. Maargoed, eerst maar eens dat verschrikkelijk irritante uitvallen en trage gasreactie oplossen...

Edit: Ik zal trouwens niet je hele topic vol spammen maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit komt door een zuiger zonder sleuven en een hd kop...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 22 feb 2016 21:11

Nee, daar kan je maar zo gelijk in hebben... blijft lastig inschatten op afstand. Zoekt en gij... en zo ;)

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 23 feb 2016 20:55

Nog ff over de zuiger... wat is nu uiteindelijk het meest belangrijk voor de compressie, de veren en de juiste werking daar van. Dus, zou het zo kunnen zijn dat een zuigertje die voor wat, 2,50 (?) geproduceerd wordt misschien niet zo heel doordacht in elkaar zit?

Maar weer 1 manier om daar achter te komen natuurlijk, knappe zuiger kopen en die er in zetten :)

Duur experimentje, dat dan weer wel.

Verder geloof ik het wel zo'n beetje denk ik, hij rijdt nu, met m'n stille uitlaatje, nog 70 op de teller en er is nog al wat te verbeteren.

-afstelling kan vast nog (iets) beter
-squish... is nu zo'n beetje oneindig
-zuiger is ruk
-zuigerkop heb ik verdremeld (poorttiming testje)
-compressie mega laag
-carb is nu nog geen 13mm
-ontsteking nog niet naar gekeken/ veranderd
-luchtfilter kan vast beter (nu bewerkt origineel)
-spoelpoort iets vernachelt
-spoeling zeker vernachelt
-zijn vast betere uitlaatjes te bedenken dan de dingen die ik heb

Denk tijd voor de volgende ronde, 'geduldig met originele spullen' Kijken wat er dan uit te halen valt :)

Ben iig al weer heel wat wijzer geworden (zei hij hoopvol :p)

Grootste succes uit dit hele gebeuren, carb + spruitstuk modificatie, denk dat dat erg veel scheelt.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 23 feb 2016 23:05

Trouwens... vond dit nog bij de kringloop, 25 cent, met pinnetjes zodat ik weet welke sproeier in welke brommer/carb zit. Wat wil een mens nog meer, kan ik erg blij van worden :koning:
spr-bak.jpg
spr-bak.jpg (71.54 KiB) 5873 keer bekeken

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 24 feb 2016 10:09

wow. doe mij dat ook maar voor 25cent

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 24 feb 2016 11:22

Dat bakje of die sproeiers? :mrgreen:

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 24 feb 2016 12:17

Dat bakje of die sproeiers? :mrgreen:
Dat tafelblad

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 feb 2016 12:32

Speelgoed afdeling van de kringloop :) (edit: is aanrechtblad ;))

Ondertussen misschien toch maar is een poging doen om de pack'r weer rijdende te krijgen want tussen al dat geklooi door rijdt ik er ook gewoon mee naar werk etc. Dan is een gewoon knap dingetje misschien wel handiger.

Maar ja, als je het dremelvirus weer te pakken hebt :x

Nu is dat ook wel erg lelijk, grote spoelerblok en A5 cilindertjes dus kleine aanpassing gedaan, uitlaatpoort ook even een cleanup gegeven, niet verzanden in details, 20 minuten verder en klaar er mee.
packr cil.jpg
Toch weer even beun oud zuigertje er in, met nieuwe veertjes.. op hoop van zegen. 6 kant vijlen met dop 4,5mm werkte ook prima op afgebroken uitlaat tapeind trouwens.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 feb 2016 23:00

Dat was wel even (understatement) doorwerken maar... er spint wieder! Zuigertje klappert een beetje als ie koud is, geen wonder, compressie prima, sproeiertje wat te klein gekozen en.... m'n lampie van de km teller doet 't niet :(

:lol:

Net toen ik me een hele pipo begon te voelen wees de tomos me terrecht, zo ingewikkeld ziet een kickstarter er toch niet uit, niet bepaald hogere wiskunde of zo maar man, wat heb ik lopen pieren om dat ding er op te krijgen, werkelijk! Ben er wel 3 keer bij weg gelopen, iemand nog een sleuteltip? :mrgreen:

Kan wel merken dat dit brommertje in beduidend betere staat verkeerd, alles loopt en klinkt veel soepeler.
packr-klaar.jpg

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 25 feb 2016 10:08

Haha wat de kickstarter betreft, is heel simpel. Gewoon veer tussen de kap en het plaatje plaatsen zodat hij goed blijft haken. Dan de kap er op. Dan draai je de kickstartas anticlockwise totdat de het vlakke inham dingetje horizontaal boven staat. Dan schuif je de mof er overheen zodat het uitstekende deel van het veertje in het gaatje valt. dan draai je de mof met de klok mee totdat de opening gelijk ligt met de uitsparing op de as. Pedaal er op. Spie er Doorheen. Ringetje er overheen. Andere ringetje er op. moertje er op.

Edit: Wat ik wel eens doe is het pedaal al meteen op de mof zetten. Draait makkelijker mee. En wat ook altijd helpt is de mof zo ver mogelijk de as op schuiven als je die spie er doorheen wilt steken.

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 feb 2016 11:20

Heel simpel zegt ie dan, ja, dat dacht ik dus ook, haha.

Ik zal volgende keer je tips meenemen, kijken of ik dan meer medewerking krijg, tnx.

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
229 berichten
  • Pagina 3 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5