• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gevalletje S5 of....

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten • Pagina 1 van 1
ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 mar 2016 16:35

S1 :)

Het begint hier al weer aardig uit de klauwen te lopen zo maar goed. Zat een beetje op MP te snorren zoals vaker en zag dit ding, een krot is nog teveel eer! Ook nog een ding met puntjes, 0 sjoege van en geen kenteken en... wat moet ik er mee?

Vriendin riep direkt 'oe, dat is een leukie!!!' en ik moet bekennen, dat is ie dan weer wel dus die staat nu ook weer in de schuur. Eerst maar is zien of ik er leven in krijg tzt en dan zien we wel weer verder, wilde em iig ff laten zien. Vind het wel een uber hooligan dinkie trouwens, nix voor Brueno zo een (?), beetje opleuken en een citta is er nix bij! :mrgreen: Super klein en licht.
s1.jpg
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 02 mar 2016 16:48

Haha zeker een leuk ding inderdaad. Alleen vind ik die tank erg jammer
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 mar 2016 16:56

Ach, kan er alles opzetten/ lassen. Ik vind het wel grappig, beetje verwijzing naar de oer tomos. En misschien kan hier wel een beetje benzine in, dat gestier naar de pomp elke keer is ook nix. (jerrycan, heb ik ook maar toch)

just for fun.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 02 mar 2016 17:34

Hij is idd leuk! Hoewel ik me afvraag hoelang je het vol houdt met zo'n zithouding. Of je moet van de inspector gadget armen hebben :mrgreen: Ik vindt die tank juist weer wat hebben. Dat was 1 van de redenen dat ik de revival ook gaaf vond toen ik hem kreeg! Heeft iets oldskools retro achtig. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat fabriceren.
Tomos Revival 2005 Snor

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 02 mar 2016 17:43

Over Citta gesproken Ief. Die koplamp, hou je die? of ga je er een andere op zetten?

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 mar 2016 17:50

Ik heb de zithouding nog niet gechecked eigenlijk, vond wel een stuur van een hometraner welk er wel op zou kunnen, haha. Koplamp, weet ik nog niet Brueno, ding net opgehaald, weet nog niet wat ik er mee ga doen.

O no, red pilled...

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 04 mar 2016 10:28

Ik zie een homoet :D

Vind hem apart maar toch ook lelijk haha. Maar dat zal ook wel komen door een zwart frame, rode tank en witte buddy.

Kun je vast een leuke chopper van maken

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 mar 2016 10:39

Geloof niet dat dat een homoet is. Een homoet gaat minder verticaal dacht ik

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 mar 2016 11:08

Nee, is idd geen homoet maar een Proma GP met een zelf aangeknutselde demper.

O no, red pilled...

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 04 mar 2016 11:48

O sorry, uiteinde leek mij er wel wat op XD

Pssst. Iets met dubbele chromen dempers? :p

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 mar 2016 16:00

Net ff beter bekeken... hmmm, die gaat voorlopig maar ff achter in de schuur denk :)

Wilde even zien of ik er een vonk uit kreeg, tot ik de kap er af haalde en me een bonk roest tegemoetkwam waar ergens de ontsteking zou moeten zitten.

Dat wat ik dacht dat een zelf aangeknutseld dempertje was bleek helemaal origineel, worldwide patent pending plastic demper, nooit meer iets van gehoord :). Afgescheurd uiteraard maar toch grappig.
promoa-poly.jpg

O no, red pilled...

pinty
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 07 mar 2016 12:51

aha, weer een s1 verslaafde...?

Bandjes zijn een ramp om te vinden, behalve chinees prut.
Ik heb inmiddels scooterbandjes eronder gezet, en dat ziet er nu zo uit:
Afbeelding

kan je ook een foto maken van de uitlaatkant?
Ik ben nog aan het zoeken, hoe ik de achterbrug kan laten zakken, maar dan zit mijn uitlaat in de weg...
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 07 mar 2016 13:41

Ik hoop er ooit iets mee te gaan doen want vind em eigenlijk wel heeeel erg leuk maar voor nu gaat ie op de backburner, alles een beetje want de fondsen zijn leeg :)

Mbt uitlaatje, als ik het zo zie lijkt me het simpelst om een stukje van de bocht af te halen, flens er opnieuw oplassen. Dan kantelt ie achter en dat geeft je ruimte toch? evt flens er schuinig op maar dan komt ie achter niet meer uit.

O no, red pilled...

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 01 apr 2016 12:19

Klein stapje in mogelijk lange weg :)

Origineel blokje bemachtigt.
s1blok.jpg
s1blok2.jpg
Snel even zuigertje bekeken door de uitlaatpoort en die heeft al wel een leventje achter zich. Gelukkig heb ik nog een nieuwe meteor liggen die ooit is 'verkeerd was geleverd' met pen 10 ipv 12 maar die komt nu mooi van pas dan. Hopen dat de rest in een beetje ok staat is...

Kon nu ook de encarwi carb is beter bekijken, ook al zo'n creatief ding, geen naald? Of mist die gewoon of wat... Ff in verdiepen dus.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 01 apr 2016 14:03

Da's een mooi blok! Poets jij die dingen goed op ofzo? omdat het er weer glimmend bij staat..Het is mooi weer dus je kunt in ieder geval lekker sleutelen vandaag en 't weekend :-)
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 01 apr 2016 16:50

Tnx,

In dit geval kwam ie zo te voorschijn,onderkant was wel beetje vies. Maar de vorige keren gingen ze idd linearecta onder de douche ;)

O no, red pilled...

pinty
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 02 apr 2016 23:14

De encarwi is zeker een leuk dingetje. Hou er rekening mee, dat hier geen choke op zit. Die moet je bedienen op je gashendel (speciaal dingetje)
Als je die carb gebruikt, moet je de gasschuif hoger zetten met afstellen, dan met een dellorto. De onderste stand bij een encarwi is de choke-stand.
Ik heb op mijn tomos daarom ook 2 afstelschroeven gemaakt. Eentje op de carb, en de ander op de gashendel.
Ander puntje om op te letten: als je de vlotternaald eruit haald, let extra op hoe de naald erin zit. Scheelt een hoop ellende...
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 03 apr 2016 10:22

Ik heb me gister en eergister al een beetje proberen in te lezen in wat ik nu eigenlijk heb, dat valt niet mee moet ik zeggen. Kwam 1 post tegen die het verschil in snor en brom cilinder zou laten zien maar de foto's waren foetsie. Ik las iets over een busje in de snor cilinder, heb ik niet volgens mij. Kopje was brom maar dat zijn ze misschien allemaal, de carb is 11 mm, zijn ze misschien ook allemaal, de doorgang van het spruitstukje is wel kleiner daar waar die op de cilinder zit.

Vlotternaald > check, bedankt, zal er op letten.

Chokewerking had ik idd gelezen maar ik begreep er uit dat er een bijpassende gashendel bij hoort of iets, is me nog niet helemaal duidelijk. (o wacht, die benoemde je al)

Moet nog even een poortmapje maken en is zien hoe het met de inlaat timing gesteld is maar eerst moet ik een vonk hebben, de ontsteking ziet er op zich goed uit, de condensator lijkt al vervangen want ik zie een hele lelelijke soldering zitten maar misschien is ie daardoor al wel weer gesloopt.

Eerst maar is zien dat ik een vliegwieltrekker krijg en een nieuwe condensator en proberen de boel af te stellen, dat moet wel gaan lukken met de wiki hier.

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
18 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen