Heb hem vooral gekocht vanwege de vario aandrijving idd. Uiterlijk wordt nog aan gesleuteld. Het rijdt wel fijner dan een Tomos door de dikke banden en de monoshock
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.
Vind ze wel lachen. Kan daar een langere shock in? Ziet er denk ik wel vet uit. En een vario rijdt inderdaad echt top. Zit zelf ook te twijfelen om er 1 op m'n Citta te knallen.
Is daar nog aan te komen voor een normale prijs?
Ik heb een tijdje een Vespa Ciao gehad en ook over een vario nagedacht, maar dan moet er een andere achterklok in, die niet meer geproduceerd wordt.
De brommer komt uit 1977 en is oorspronkelijk een Duitse brommer.
Nadat ik alles schoongemaakt en afgesteld had liep het monster.
Alleen wil hij nog niet stationair lopen (tips zijn welkom).
Het plan is om hem in de winter compleet opnieuw op te gaan bouwen.
Hoe schakelt de Honda eigenlijk? Gaat het een beetje soepel? Best benieuwd hoe zo'n blok nou reageert t.o.v. die skyteam blokjes aangezien ze 1:1 van de blauwdrukken zijn nagemaakt.
Ik heb nog niet echt veel kunnen rijden, en ook nog geen vergelijkings materiaal. Er schijnt qua schakelen wel veel verschil te zitten tussen een 'bami blok' en een echt Honda blok. Die van mij heeft trouwens een compleet andere motor opbouw ivm de staande cilinder. De koppeling zit op een andere as en de versnellingsbak zit anders in elkaar.
Klopt inderdaad, ik bedoelde eigenlijk ook de blokjes die onder de originele dax zaten enzo. Maar kwaliteit lijkt me vergelijkbaar aangezien het beide Honda is uit de zelfde tijd