Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Tomos revival bromfiets 2011
speedy uitlaat sproeier 56 orginele tandwiel verhouding. De snelheid is op gps maar 48 km hoe kan ik de tomos opvoeren dat ik ong 55 km haal
Oja het is een a55 blok
Alvast bedankt
Ik heb zelf geen ervaring met poorten uitvijlen maar ik geloof dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn en niet zomaar ff een millimetertje ergens vanaf moet halen.
Ik kan je aanraden om eerst je ontsteking eens goed af te stellen, misschien spruitstuk ontgrenzen (weet niet hoe dat zit bij A55 blokken), 22 tands achtertandwiel. Misschien is je compressie te laag of te hoog. Indien deze te laag is kun je proberen zonder koppaking te rijden of met een hogedrukkop. Als die te hoog is kun je proberen juist een extra koppakking toe te voegen of één dikkere te installeren.
Bij de A35 blokken is het zo dat de blokken van snor- en brommer modellen lichtelijk van elkaar verschillen. Bij de snor modellen heb je een andere cylinderkop (voor lagere compressie) en een begrenst spruitstuk. Ook is de ontsteking bij snor modellen afgesteld op huilen met de pet op.
Ik heb een Revival met hetzelfde bouwjaar. Een A55 ontsteking hoef je niet af te stellen, is met pick-up.
De simpelste oplossing is om er een snelle zuiger in te zetten en een goede HD-kop op te zetten, ik heb een groot model, staat mooier vind ik.
Ik zou de tandwielverhouding zo laten, paar tandjes kleiner achter kan altijd nog als hij overvoeren maakt.
Goed afstellen en de top moet dan zeker boven de 50 gaan.