Er zat sproeier 50Welke sproeier zat er eerst in, en welke nu?
En heb je een nieuwe voet en koppakking gemonteerd?
Ik had sproeier 51 geprobeerd maar dat hielp niet. Snel nadat ik hem had gestart kon hij hierdoor slecht stationair lopen. En kort daarna verzoop hij weer dus heb mijn oude er weer opgezetWelke maat sproeier heb je geprobeerd?
Ja de bougie was na 2km rijden met de nieuwe uitlaat gewoon nog mooi koffie bruin. Sproeier verrranderen hielp inderdaad nietWaarom lees ik toch steeds dat vooraf bij montage van een andere uitlaat meteen sproeiers worden gewisseld? Sproeiers wisselen doe je alleen als dit noodzakelijk is. Zet je oude sproeier terug en kijk dan nog eens. Kijk naar de bougiekleur en handel dan naar wat deze je zegt en op basis van de prestaties.
Ter info. Ik heb altijd met dezelfde sproeier gereden of het nu de ori sigaar was if een expansie uitlaat.
Zet je oude uitlaat terug en test even of hij weer rijdt als voorheen, rijdt hij niet meer zoals eerst dan weet je waar je moet zoeken.
Ik heb nu eindelijk me oude uitlaat eronder gezet en had nogsteeds hetzelfde probleem . Hij klonk ook nogsteeds raar. Ik zou echt niet weten wat het isZet je oude uitlaat terug en test even of hij weer rijdt als voorheen, rijdt hij niet meer zoals eerst dan weet je waar je moet zoeken.
Je hebt de cilinder en het spruitstuk los gehad en daarom vermoed ik dat hij ergens valse lucht trekt,
Doe eens een deo test zodat je weet of hij valse lucht trekt, en waar.
Bleek sproeier 54 in te zitten... verkeerd gekekenEr zat sproeier 50Welke sproeier zat er eerst in, en welke nu?
En heb je een nieuwe voet en koppakking gemonteerd?
Ook heb ik er nieuwe voetpakking en kop pakking opgezet.
Ook nieuwe pakking bij de membraam en spruitstuk.
Ja Ben nu nogsteeds alles aan t nalopen. Bedankt voor de reactie!Sproeier 53 of 54 zit normaal in een 12 mm brom carburateur, 54 in een 9 mm carb is te groot, 49-50-51 zou voor een 9 mm carb goed moeten zijn.
Kan valse lucht ervoor zorgen dat een Tomos 10 km per uur afneemt....ja en trekt hij veel valse lucht dan loopt hij helemaal niet meer.
Nee het filter element zat niet dicht. Hiervoor deed hij het met deze filter perfectDan zit het filter element dicht of er zit een ander schuim in wat minder lucht door laat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten