Hij hapert wel een beetje trouwens als je achteruit loopt, maar dan wel zeg elke 1.5 meter maar, niet dat ie direct vast zit op de zuiger ofzo. Er zit een pakking tussen. Morgen gaat de eigenaar ff kijken of het koppelingshuis wel speling heeft.Als het achteruit lopen zonder haperingen en niet te zwaar gaat loopt de eerste koppeling gewoon vrij.
Zit er een pakking achter de koppelingsdeksel ?
Ja alleen koppelingshuis blokkeert beide kanten op. Alsin maakt niet uit welke kant je het vliegwiel op draait, het koppelingshuis draait mee, en dit kun je niet tegen houden.Koppelingshuis hoort 1 kant op te blokkeren tov de krukas. Dat gebeurt dmv de naaldkoppeling in het koppelingshuis. Deze werkt naar behoren anders kun je de motor niet aankicken.
We hebben de kickstartmof en de remveer al vervangen, hele kickstart as netjes volgens de tekeningen gemonteerd.Het blokkeren van de motor als het achterwiel wordt stilgezet wordt veroorzaakt door de kickstartmof en remveer (of omegaveer) achter het kettingwiel in de bak. De remveer moet goed in de uitsparing zitten in het carter. Kijk de exploded viwes in de wiki eens na of je de onderdelen wel goed en op de juiste volgorde op de kickstartas hebt gemonteerd.
De axiale speling op het koppelingshuis is hetzelfde als bij een andere brommer en daar werkt de koppeling gewoon zoals het hoort.Vwb de axiale speling tussen 1e koppeling (zichtbaar als het deksel eraf is) en het koppelingshuis moet 0,2 mm zijn (voelbaar zoals fons716 aangeeft) door het huis dwars op de krukas te trekken en duwen. Tussen huis en 1e versnellingskoppeling moet een afstandshim zitten (onderdeel 10, 2 maten beschikbaar om tot juiste speling te komen). Indien deze niet aanwezig is en je draait de koppeling vast met de tandveerrring en moer druk je de koppeling vast tegen het huis. Dan blokkeert de boel ook. De moer losser zetten kan niet want die loopt er dan gegarandeerd af met alle gevolgen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten