tomos Quadro geel kenteken
Setup:
65cc
Standaard snel uitlaat (binnendemper +- 20cm ingekort)
14/12 carburateur sproeier 64
ontgrenst spruitstuk + luchtfilter
NGK B7HS Bougie
Vorige week is mijn speeder kapot gegaan. aangezien dit onderdeel vrij prijzig is heb ik op marktplaats een 65cc blok overgenomen. deze open gehaald eerste dat op viel geen vraagteken veertje. en geen pakking.
heb vervolgens het "nieuwe" blok eerst schoongemaakt. en van mijn huidige 50cc blok de koppeling overgezet. vervolgens pakking er tussen en alles netjes dicht geschroefd. vervolgens het vliegwiel + ontsteking overgezet aangezien dat niet aanwezig was. (hierbij erop gelet dat de ontsteking op bromstand staat). Olie in het blok gegoten en aan de tomos gehangen.
alles weer aangesloten. voor dat ik hem startte heb ik eerst het achterwiel rond gedraaid om er zeker van te zijn dat alles soepel en goed rond draaide. dit is het geval.
de carburateur zat een sproeier 56 in heb deze eerst vergroot naar 69. vervolgens starten en direct draaien maar kwam niet boven 40km/h uit. optrekken en rijden geen problemen ook geen stotteren of dergelijk raar gedrag.
rustig aan de sproeier verlaagt tot ik uiteindelijk op 64 uitkwam waarbij hij 45/50km/h haalt en soepel draait.
ik krijg er gewoon geen hogere snelheid uit. terwijl ik met mijn 50cc blok makkelijk 50 a 55 km/h haalde.
dus wat gaat er fout?
is het puur de setup dat ik iets verkeerd doe?
is de uitlaat niet doorlatend genoeg?
is de carburateur toe aan vergroting?
ben ik een oor aangenaaid en is het geen 65cc?

ben al aan het rond zoeken geweest maar kan nergens een passend antwoord vinden.
HELP?