• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Inlaat snorfiets

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
zipper
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor zipper » 10 jun 2005 14:23

Ik heb een tomos snorfiets en ik heb er al van alles aan getuned, zoals carburateur en spruitstuk uitgeboord.
Nu hoor (lees) ik hier sommige mensen zeggen dat de snor cilinders bij de inlaat zijn begrensd. Is dat zo en is het dan mogelijk de inlaat breder te maken?

alvast bendankt! Z

quadro
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor quadro » 10 jun 2005 16:37

misschien ook membraan begrensd, dus misschien doppler membraan halen
Alleen nog maar neon te koop

zipper
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor zipper » 10 jun 2005 18:51

hoe is die membraan dan begrensd? Smallere opening? of kleinere maximale uitwijking???

NikeyTomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor NikeyTomos » 11 jun 2005 20:38

een snorcil is niet begrensd op de inlaat! ook niet op de uitlaat! er zijn genoeg andere dingen waarop een snorfiets is begrensd waarvan je er al een paar weggehaald hebt. Begrenzers snorfiets= ontstekingstijdstip, andere cilinderkop, carb, spruitstuk, vertanding (achtertandwiel). cil is niks anders dan een snorcilinder!
Tomos, 50cc (N2C tuned), Proma, 12mm = 76 km/u

zipper
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor zipper » 11 jun 2005 21:36

een snorcil is niet begrensd op de inlaat! ook niet op de uitlaat!
Dat ik dus wat ik ook dacht. De rest heb ik al aangepast, behalve het ontstekingstijdstip. Is dat makkelijk te tunen? tegenwoorig is alles toch met elektronica geregeld?

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 11 jun 2005 22:49

niet bij een brommer, hier kun je nog steeds handmatig je ontstekingstijdstip van verstellen, ongeacht of het een electronische of een contactpuntenontsteking is.

het gaat erom de grondplaat van de ontsteking net zolang te verdraaien totdat hij fatsoenlijk loopt, en netjes in toeren oppakt. Of er op die grondplaat nu een magneet met sensor of een contactpuntenset met nok gemonteerd zit, dat maakt niet uit.

Meestal gaat een brommer wel wat harder lopen door de ontsteking wat vroeger te zetten, dit zal bij een snor expres laat zijn gehouden omdat je dan wat vermogensverlies hebt.

Het principe hierachter is, dat op het moment dat je een vonk krijgt in je kamer, het nog een paar miliseconden duurt voordat het volledige mengsel gaat ontbranden, door dit tijdstip te vervroegen, bijvoorbeeld 10 graden voor BDP ( Bovenste Dode Punt ), zorg je ervoor dat het mengsel in die laatste 10 graden de kans krijgt te ontbranden, en dan heb jeals de zuiger boveninstaat de maximaal haalbare kracht om die zuiger weer naar beneden te stompen. Dus meer vermogen.

Ga je de onsteking te ver vervroegen, dan krijg je dat je al een gigantische tegenwerking van het volledig ontbrandde mengsel krijgt, omdat die zuiger eerst nog helemaal boven moet komen. Dus gaat hij weer minder presteren.

afstellen is gewoon een kwestie van uitproberen en MILIMETERWERK, draai dus niet als een dolle die plaat zover mogelijk door, hier bereik je helemaal niets mee.

TIP. Voordat je aan de plaat gaat draaien, merk eerst het punt waarop hij nu staat, bijvoorbeeld met een kraspen. Mocht je helemaal de fout ingaan, kun je hem altijd weer op het juiste punt terugzetten, en opnieuw beginnen.

groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

NikeyTomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor NikeyTomos » 13 jun 2005 19:09

hoe hard rijd je nu met je snor dan? en wat voor uitlaat heb je eronder? je hebt alles al verandert wat ik heb gezegd?

zipper
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor zipper » 15 jun 2005 12:38

ik heb deze uitlaat eronder Afbeelding

verder heb ik:

Uitlaatpoort uitgeboord
Carburateur uitgeboord
Cilinderkop afgeveild
Pruitstuk uitgeboord
Kleiner tandwiel achter

Ik rijd nu 50-55, dit moet toch sneller kunnen!

PeteR--
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor PeteR-- » 15 jun 2005 16:35

jaa tuurlyk moet je harder kunne, zet er een andere uitlaat op.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 15 jun 2005 18:35

als je hem in een beetje standaard look wilt houden.. deze uitlaat heb je in 2 maten.. hij is er ook met extra dikke bocht.. mischien is dat wat of is deze dat al..

NikeyTomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor NikeyTomos » 15 jun 2005 19:33

je moet ff kijken voor een bromcilinderkop. afvlakken van je snorkop geeft niet hetzelfde resultaat. En een bromzuiger aanschaffen (of sleuven in je orginele zuiger maken). En een andere uitlaat ja!

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 16 jun 2005 09:28

sleuven in je zuiger maken.. jhier kijk ik een beetje verbaast van op want dan valt toch je compressie weg|??? in mijn zuiger wat een sleuf van boven naar de 1e zuigerveer.. ik heb hem vervangen omdat ik dacht dat ie kapot was.. of heeft de vorige eigenaar dat met bedoeling gedaan? (ik dacht dat het gewoon schade was

zipper
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor zipper » 16 jun 2005 15:43

Wat heeft een bromcilinderkop wel wat een afgevlake snorcilinderkop niet heeft? En wat is het principe van sleuven in je zuiger??

NikeyTomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor NikeyTomos » 16 jun 2005 19:42

@zipper: een snorcilinderkop heeft een verdiepte verbrandingskamer aan de bovenkant (of aan de onderkant :D ). wanneer deze kop afgevlakt wordt wordt de verdieping wel iets minder maar je krijgt niet dezelfde compressieverhouding als bij een bromkop. en de vorm van deze kop werkt ook niet in je voordeel!

@skoeddies: als deze sleuf (sleufje) van de bovenkant zuiger naar de eerste zuigerveer zat kan dit een vastloper geweest zijn waardoor deze sleuf door de (oude) zuigerveer getrokken is. In principe kun je hier mee rijden als er geen scherpe kantjes aan zitten( en niet te diepe sleuf is). Het scheelt echter wel iets in compressie.

de sleuven die ik bedoel zijn sleuven van ongeveer 2cm ofzo. Deze moeten overeenkomen met de sleuven van de inlaatpoort qua breedte. De sleuven beginnen ong 4 mm onder de onderste zuigerveer. dit heeft als nut dat de inlaatpoort langer open blijft staan. hierdoor krijg je meer mengsel onder je zuiger.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 17 jun 2005 07:22

oke dan heb ik er dus wel goed aan gedaan om me zuiger te vervangen.. er zaten idd geen schaerpe rendjes ofzo aan maar meestal is nieuw toch wel beter ik was er toch mee bezig en hopelijk heb ik zo dan een betere compressie.. ik zit nog altijd te wachten tot me uitlaat en vering binnen zijn en dan kan ik hem proberen :P

Gesloten
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers