• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

uitlaat poort tunen

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
tosje
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mei 2006 23:44
  • Citeer

Berichtdoor tosje » 20 jun 2006 18:16

Hallo iedereen!
ik heb een 70cc airsal gekocht en deze wil ik gaan tunen.
in laat hoeft niet getuned te worden omdat ik met de standaard brom carb blijf rijden.
maar uitlaatpoort wil ik wel groter maken.

ik heb gezien dat je dan 65% van de boring moet nemen zo groot moet je uitlaat poort worden.
maaaaar....
moet ik de uitlaatpoort dan breder maken of langer richting cilinder kop?
hoe werkt dat?
en welke maat sproeier moet er ongeveer in?
setup is dan airsal tuned.
proma gp
14/12 carb
alvast bedankt! :lol:
Omhoog


TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10
  • Citeer

Berichtdoor TQ Rider » 20 jun 2006 19:01

67% kan ook bij airsal maar ga maar tot 66% :P Je moet hem breder maken dus in de breedte 66% van de borig moet je uitlaat poort worden je moet ook je hele gedeeldte van af binnenwand tot uitlaat mooi rond maken of net zo als je uitlaat poort is dus je wanden ook groter maken
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 20 jun 2006 22:15

waarom neem je geen grotere carburateur?? heb je emer vermogen en dan heb je niet de kans dat het mis gaat. Lijkt mij een stuk makkelijker
Omhoog

Gebruikersavatar
Boekbak
Vaste forummer
Berichten: 403
Lid geworden op: 18 mei 2006 12:06
Locatie: Sassenheim
  • Citeer

Berichtdoor Boekbak » 20 jun 2006 22:22

ja, snap niet waarom je met std brom carb blijft rijden.... heb je geen cilindertunign nodig want die airsal trekt het al aardig goed met een 15/15+ carb tbh :lol: . het is wat je zelf wilt, maar ik weet wat er van komt als je gaat kloten met je cilinder :lol: .

GreeTz,
*-Snor tomos 2005 Model Standard-*
*-70cc airsal (oud type)-*
*-26/24-*
*15/15 Dellorto*
*12mm Spruit*
*Hunter Sport High*
*-Power1 Powerfilter-*
Goed voor:
*-70+ echte km/h's-*
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 21 jun 2006 08:59

jij noemt het nog tunen, ik noem het hakken in je uitlaatpoort onder het motto tuning en breedtoerigheid.

verdiep je er eerst ff goed in voor je je dremel je cilinder laat opvreten.
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 jun 2006 10:07

Wat is eigenlijk het resultaat van je uitlaatport vergroten....?
En waar kan je informatie vinden over cilindertuning?
Ik zou het namelijk wel eens willen proberen met een oud cilindertje :)
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 21 jun 2006 13:38

lees de boeken van graham bell

lees in de FAQ/ how to make hoe je een poortmak moet maken

pas waardes aan, reken of je timgen gunstiger liggen, en pas dan je cilinder aan.

niet hakken en hopen dat het beter gaat lopen. Tevens is de slijtage en de kans op een warmloper veel groter met een omhoog gebeunde uitlaatpoort.
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 21 jun 2006 19:56

ja, snap niet waarom je met std brom carb blijft rijden.... heb je geen cilindertunign nodig want die airsal trekt het al aardig goed met een 15/15+ carb tbh :lol: . het is wat je zelf wilt, maar ik weet wat er van komt als je gaat kloten met je cilinder :lol: .

GreeTz,

wat dan? :P
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 22 jun 2006 01:35

tunen kan op meerdere manieren je kan zelfs zo gaan tunen dan je geen kilometer sneller gaat
maar wel dwaas hard gaat trekken de slijtage blijft dan ook binnen de perken
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 22 jun 2006 14:24

wat dan? :P
In mijn geval een standaard Puch cilinder die 10.000 toeren draait, met 0,0 koppel waardoor je met een enorm lange vertanding zelfs nog moet meerennen voordat ie de 50 km/u haalt 8)

Dat was gelukkig 4 jaar geleden.. maar het was wel mijn eerste cilindertje dat ik had 'getuned' :P
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 23 jun 2006 17:42

AH

daar heb je dus nix aan... :roll:
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 30 jun 2006 14:41

Hallo iedereen!
ik heb een 70cc airsal gekocht en deze wil ik gaan tunen.
in laat hoeft niet getuned te worden omdat ik met de standaard brom carb blijf rijden.
maar uitlaatpoort wil ik wel groter maken.

ik heb gezien dat je dan 65% van de boring moet nemen zo groot moet je uitlaat poort worden.
maaaaar....
moet ik de uitlaatpoort dan breder maken of langer richting cilinder kop?
hoe werkt dat?
en welke maat sproeier moet er ongeveer in?
setup is dan airsal tuned.
proma gp
14/12 carb
alvast bedankt! :lol:
uitlaatpoort is afhankelijk van je uitlaat lengte
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 30 jun 2006 22:00

uitlaatpoort is afhankelijk van je uitlaat lengte
dat is BS

leer 2takt voordat je slim gaat doen
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 01 jul 2006 18:22

uitlaatpoort is afhankelijk van je uitlaat lengte
dat is BS

leer 2takt voordat je slim gaat doen
ik denk dat ik meer van tweetakt weet als wie dan ook hier op dit forum :evil:
life sucks and then we die
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 01 jul 2006 19:23

kapsones mode aan : ik ben er ook nog ! :P


de vorm en model van je uitlaat maak je aan de hand van je cilinder

niet andersom !!!
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
chief
Tomosforummer
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2006 14:14
Locatie: tilburg
  • Citeer

Berichtdoor chief » 01 jul 2006 19:29

ja wel want de hij wil zijn poort aanpassen en heeft al een uitlaat.en ik wil absoluut geen kaps hebben maar ik voelde me wel aangevallen.
life sucks and then we die
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 01 jul 2006 19:36

ja als je er zo veelt waarom vertel je dan onzin ?

lengte vd uitlaat speelt niet zon rol, een dikke uitlaat werkt anders dan een dunne, als ze evenlang zijn.

dus maar goed ook dat jij je aangevallen voelt, want er klopt niks van ;)

* en het is DAN wie ook, niet als (K)
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 01 jul 2006 19:52

op die manier die je nu voorhanden neemd heb je wel gelijk chief


maar zoals je het net zij klopte het niet


idd als de uitlaat al gekozen is dan kun je het beste de uitlaatpoort enz er op aanpassen

zoals jij het net zij was :

chief schreef:
uitlaatpoort is afhankelijk van je uitlaat lengte

wat dus niet waar is


@lucas lengte van de uilaat speeld niet zo'n rol ???
sorry maar daar ben ik het niet mee eens
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 01 jul 2006 21:25

niet zo een rol... zo beter (k)

en kijk dan het voorbeeld
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 31 jul 2006 17:32

Het is zo want mij eerste cilinder heb ik helemaal verkloot door het te tunen.
Brian
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.