Korte beschrijving van je probleem:
- harde tik uit (waarachijnlijk) de koppeling
Wanneer ontstond het probleem:
- na het vervangen van koppelingssegmenten, drukveer en uitlaat
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?):
- zie bovenstaand
Type tomos (brom of snor) en model:
- quadro van 2005 of eerder
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding):
- 14/9 carb, luchtfilter en spruitstuk ontgrenst, bh7s ngk bougie, standaard cilinder, 50cc hd hop
Nou mijn brommer liep altijd prima, starten lopen, 50km/h op sproeier 53, geen valse lucht. Trouw beestje. Ik had alleen wel de bekende ratel en soms schoot ie hoog in de toeren voor het overschakelen.
Dus ik de koppelingssegmenten vervangen samen met de drukveer van de eerste versnelling, nieuwe pennen erbij, segmenten hebben 9 uurtjes liggen weken. Na een hoop gepruts ook vraagtekenveer en uitlaat vervangen, nieuwe atf, nieuwe bougie. Ik denk mooi, gaan we de uitlaat testen!
Echter bij starten een hele harde constante tik vanuit het blok. Ik zag dat me uitlaat niet helemaal lekker afdichtte bij de pakking maar dit zou geen tik moeten geven. Het leek uit cilinder of koppelingskant te komen. Koppeling leek me logisch gezien deze net gedaan was. Echter was dit de eerste keer dat ik de koppeling heb gedaan dus als er wat fout zit heb ik geen idee. Internet leek geen overduidelijke oplossing te geven, wel wat uitleg maar weinig beeldend materiaal.
Ik merkte wel dat de ruimte tussen de segmenten verschilt en dat de klemmetjes aan de achterkant er voor mijn gevoel verder op zouden moeten schuiven dan nu het geval is maar alles zit wel strak in elkaar.