vanochtend wederom kloffie aangetrokken en richting de tomos die mij de das om doet op dit moment.
Alles weer afgebouwd en van vooraf aan weer begonnen met opbouwen van blok, pakkingen etc.
1. de ontsteking gemeten. Rode pen op de rode draad en de zwarte pen op de grondplaat.
2. reserve ontsteking gemeten.
De waardes liggen bij elkaar en er van uitgaande dat ze goed zijn zal een van deze weer ingebouwd worden.
3. Koppelingszijde carterkap eraf.
tandwielen eruit, koppeling eraf en wat is te zien?
Linksonder blijkt de pakking dubbel te zitten / niet goed.
Deze zal dus ook vervangen dienen te worden.
4. nieuwe pakking gezet en weer in elkaar gemonteerd
5. Controle zuiger gedaan, sleuven naar boven
6. nieuwe pakking onder cilinder gezet, orginele
7. Nieuwe pakking tussen cilineder en kop gelegd
8. Spruitstuk pakkingen en read valve vervangen
Aan de ontstekingszijde.
9. Remhevel gecontroleerd dat deze juist zit en tandwielen terug geplaatst
10. Ook de keerringen zijn vervangen
11. Ringen geplaatst
Nadat alles weer in elkaar stond vonkentrekker geplaatst om te kijken wat de vonk doet en hij haald tussen de .5 en .8 mm
Verder nog gedaan.
* nieuwe bougiekabel
* nieuwe bougiekop
* nieuwe regelator
* nieuwe bougie
* carberateur schoon gemaakt, sproeier 50
* airsealcilinder 38 met hd kop
* airsealzuiger met sleuven
Na drie dagen sleutelen loopt hij nog niet terwijl hij altijd onderhoud heeft gehad om de 3 mnd.
Probleem start met gebroken vraagteken veertje en vervlogens geen trekkracht, vermogen meer.
Als ik dit zo lees tijdens het schrijven denk ik dat de uitvaartdienst maar kan komen watnt alles is bijna vervangen op de banden en frame na. En mijn gevoel zegd dat ergens in de ontsteking mij iets de das om doet. Maar in deze tijd is nergens meer iets op voorraad om te kunnen testen.
De steel van het bijl is bijna over, maar zet nog even door met jullie hulp.