• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Pasvlakken carterhelften egaler maken

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
FlorisvanV
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2022 22:47
  • Citeer

Berichtdoor FlorisvanV » 01 sep 2022 20:54

Korte beschrijving van je probleem: Valse lucht bij voetpakking en carburateur
Wanneer ontstond het probleem: Sinds cilinder vervangen enkele maanden terug (daarvoor met andere cilinder hetzelfde gehad)
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): Cilinder en carterhelften vervangen (vorigen waren beiden diep bekrast). HD kop.
Type tomos (brom of snor) en model: 2002 Sport'r brom
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Originele carb en luchtfilter. Brom DMP 50cc cilinder, kleine spoelpoorten. Sproeier 60/62/64

Hi,

Ik heb sinds een aantal maanden ruzie met valse lucht.
Hierdoor trekt ie vlak na het overschakelen naar de tweede versnelling heel bagger op, zelfs met een grotere sproeier ter compensatie.

Het gaat om twee plekken:

1. Bij de voetpakking
Zelfs met bijna egale pasvlakken overleeft m'n Tomos de deo-test niet.
Kopbouten zijn netjes kruislings en met momentsleutel aangedraaid op het juiste aandraaimoment.
Ik heb geen vloeibare pakking toegevoegd omdat ik online las dat je dat bij voetpakking niet moet doen. Klopt dit? Of toch vloeibare pakking voor zeer hoge temperaturen gebruiken?

2. Aansluiting carburateur op spruitstuk.
Hier heb ik van alles al geprobeerd:
- Rubber ring vervangen
- Nieuwe nylon bus
- Ander spruitstuk
- Andere carb
- Gastape/teflontape om het spruitstuk gedaan
- Vloeibare pakking rondom rubber ring en spleetje boven nylon bus
- Bevestigingsbout+moer vervangen en zo hard als de carb het toeliet aangedraaid
Carb blijft ondanks deze maatregelen altijd deo aanzuigen aan de binnenkant van de nylon bus.

Ik ben een beetje ten einde raad en ik word er nogal gek van want het bemoeilijkt de correcte afstelling van m'n brommer aanzienlijk.
Weet iemand hoe ik deze twee euvels kan oplossen?

Groet,
Floris
2002 Tomos Sport'R Taxi - Brom (55 km/h)
Omhoog


Richfart
Tomosforummer
Berichten: 192
Lid geworden op: 28 jul 2021 20:54
  • Citeer

Berichtdoor Richfart » 02 sep 2022 10:44

Ligt het wel aan de voetpakking? of is het wellicht de nieuwe carter pakking?

Ik heb zelf in ieder geval nog geen vloeibare pakking te hoeven gebruiken en betwijfel of dit de oplossing is.

van de carburateur aansluiting is wel heel gek, zeker als je letterlijk alles hebt vervangen...
Tomos AT50 (1984)
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3881
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 02 sep 2022 12:42

Heb je misschien een blokje met grote spoelers? dan moet je het nieuwe type voetpakking gebruiken ander lekt hij.
Je kunt ook een dikkere voetpakking snijden, met eventueel een heel dun laagje vloeibare siliconen pakking...vloeibare pakking nooit bij een koppakking gebruiken want het is niet bestand tegen de hoge compressie druk en komt er weer tussenuit.

Carb goed aandrukken en op spanning houden terwijl je hem vast draait kan helpen, moet afdichten op die rubber ring in de carb.
Omhoog

FlorisvanV
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2022 22:47
  • Citeer

Berichtdoor FlorisvanV » 03 sep 2022 13:24

Ligt het wel aan de voetpakking? of is het wellicht de nieuwe carter pakking?

Ik heb zelf in ieder geval nog geen vloeibare pakking te hoeven gebruiken en betwijfel of dit de oplossing is.

van de carburateur aansluiting is wel heel gek, zeker als je letterlijk alles hebt vervangen...
Deo-test wijst herhaaldelijk op de voetpakking, als ik heel gericht spuit slaat 'ie altijd af. Dit was ook zo toen ik nog een andere carterpakking had. Vind dat van de carburateur zelf ook vreemd ja..
2002 Tomos Sport'R Taxi - Brom (55 km/h)
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3881
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 03 sep 2022 13:30

Onderkant membraan pakking ligt zowat tegen de voetpakking aan dus is het amper te beoordelen welke er lekt.
Omhoog

FlorisvanV
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2022 22:47
  • Citeer

Berichtdoor FlorisvanV » 14 sep 2022 11:22

Onderkant membraan pakking ligt zowat tegen de voetpakking aan dus is het amper te beoordelen welke er lekt.
Dat is een goed punt, echter meen ik de membraanpakking na intensieve en herhaaldelijke pogingen helemaal dicht te hebben gemaakt. Dit kan natuurlijk nog steeds lekken, maar ik acht de kans vrij klein.
2002 Tomos Sport'R Taxi - Brom (55 km/h)
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3881
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 14 sep 2022 18:13

Er zijn anders membraan pakkingen in de handel die het woord pakking niet waardig zijn....bijna zo dun als een krant.
Pakking snij ik dan liever zelf van een pizza doos of een pak melk.
Omhoog

FlorisvanV
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2022 22:47
  • Citeer

Berichtdoor FlorisvanV » 28 sep 2022 17:14

Er zijn anders membraan pakkingen in de handel die het woord pakking niet waardig zijn....bijna zo dun als een krant.
Pakking snij ik dan liever zelf van een pizza doos of een pak melk.
Ik heb na het lezen van je bericht zelf membraanpakkingen gesneden uit een pak melk. Binnenkort nog maar even een deo-testje doen.
2002 Tomos Sport'R Taxi - Brom (55 km/h)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.