• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

uitlaat poort tunen

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Brian Tomos
Tomosforummer
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 apr 2006 15:33
Locatie: Rdam
  • Citeer

Berichtdoor Brian Tomos » 31 jul 2006 17:37

Er zit genoeg power in je cilinder maar je moet alles optimaal op elkaar laten afstellen zoals de grote van de carb en spruistuk.
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!
Omhoog


Gebruikersavatar
The old dude
Tomosforummer
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2006 11:47
  • Citeer

Berichtdoor The old dude » 04 aug 2006 02:48

Interesant onderwerp als je het mij vraagt.

Een tweetakt tunen is wat anders dan een viertakt uitlaatpoort bewerken,je hebt namelijk niet met een klepoverlaptiming te maken,wat mijn inziens een upgrade is dat je de flowrestrictie tot het mininum beperkt,dat kan eenvoudig door de gewenste diameter vd uitlaat als uiteinde overeen te laten komen (de aansluiting oftewel de bocht) nouwkeurig overeen te laten komen,de rest van de uitlaatzijde zou ik zoveel mogelijk ongemoeid laten aangezien een beetje fabrikant de moeite heeft genomen een cillinder zo optimaal mogelijk te laten presteren,maar meestal is dit niet het geval uit kostenbesparende opzichten,wat je werkelijk kan verbeteren is de flow door middel van matchen en vooral spiegelglad polijsten om zo min mogelijk werveling tegen te gaan,en dat is een tijdrovend karweitje :roll: ,daar valt mij inziens veel winst uit te halen.

Kan je ook maar meteen de spoelpoorten juist matchen en mooi polijsten :wink:

greetz Marco
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 04 aug 2006 10:01

beste shadowranger

je praat wel over matchen en polijsten, maar 2 takt is veel meer dit. Er valt wel degelijk meer uit de originele cilinder te halen. Die uitlaatpoort kan zoiezo een heel stuk breder, en hoger ook wel. Hoeveel, moet je berekenen en testen aan de hand van theorieen. Zo werkt 2 takt.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.