• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

opknappe werd project, edit 1.5

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
xanderz
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 26 nov 2006 01:36

zoals de titel al aangeeft. benk ongv 1-2jaar trug begonne met het opknappe met mn broers afgetrapte tomos. ondertusse heeft ie een nieuwe frame gekregen, nieuw voorvork, nieuw zadel, stuur. etc... ja hij was zeer rot :P

mja ik heb nooit fotos er van genomen!
omdat ik ongv 70-80 rijdt en mn frame geschouwt is voor 25 vind ik het tijd voor een ander frame die Wel 45 mag. bespaart me hoop geld met rollerbank^^. nu ik dit frame heb ben ik van plan hem helemaal te schuren/grondlaag anbrenge. een maat van me spuit de kleur er op in zijn spuitkabine. dat zorgt er voor dat mn lak wat mooier is en sterker dan op het vorige frame.

mijn idee voor deze tosje is hem een btje retro/oldskool te maken. lekker laag houde. zwart glimmend frame, zwart matte velgjes. de veer gedeelte in de veren chrome. rond voorlicht(dan omdraaie dat voorlicht) ik weet nog niet wat voor kleur ik de kappen doe(zijn stalen kappen.) prolly zwart mat met chrome streep er op. het stuur word waarschijnlijk een lage maar ik zal eerst een normale gebruiken. mijn setup is:
a5blok(denk ik)
15/15 carb 70 sproeier
14 spruistuk. standaard membraam
techno reverse uitlaat
elektrishe ontsteeking,
26vtw 22atw(kzou 20 atw willen hebbem of 28 vtw) mja..

sorry voor de scheve fotos. past het beter :P ook sorry voor qualiteit. sony ericsson w810I :P, en zeker sorry voor die troep op de achtergrond :P staat overigens een mooie suzuki onder die kleed

alvast mijn frame geschuurt. ben van plan die zadel te monteren recht op het frame. staat niet mooi als die op de bagage drager rust. ik heb een stuk van die las weg gehaald zodat die op het plaatwerk rust en niet op een stukje frame van 2cm lang 2mm breedt.
Afbeelding
Afbeelding

hier zie je de frame die nu geheel geschuurd is. nog een hoop oneffenheden er in(kwou dat ik een straalkabine had)
snel effe een laagje primer er over heen gedaan zodat ik die oneffenheden er goed uit kon schuren. je kan zien dat het er nog niet erg strak uitziet :P
Afbeelding
Afbeelding

dit is het resultaat na 2 keer primer aangebracht en telkens opgeschuurd. nog een paar plekjes opgeschuurd. ik heb geen foto van de laaste laag. wel kan ik zeggen dat die er goed uitziet. hij gaat op dinsdag naar de spuiter. dus kan daar geen plaatjes van laten zien.
Afbeelding
Afbeelding

ik zal deze pagina up to "deet" houde. op de achtergrond zie je soms een tosje staan. dats dus eigenlijk de donor waar ik eerst op reed. ik ben van plan een puch blok op die donor frame te gooien, gewoon omdat ik daarvan nog een blok heb, daar doe ik dan een 50cc ori tosje cilinder op.(hopen dat het past. anders mokertuning®).

"updeet" nr1.
morgen(Zaterdag) zal mn frame helemaal gespoten zijn. en nog prcies op tijd ook. mijn ophang beugel voor mn uitlaat is op mn andere frame afgebroken en kan nu niet verder rijden :S... gelukkig is alles nog verder heel. dus ook de tapeindes. kheb wel 30 km gereden met dat rotte ding(kwas op school :S) maar alles zit nog goed vast..

morgen zal ik dus meteen een foto posten van het frame. en kzal proberen alles er onder te doen voordat ik naar die nieuwe bond film ga(H)
ook ben ik nog van plan race membraampje te kopen(bestaan die?) een race onsteking(zelfde vraag:P) en een hoge druk kop:) er zit nu een snor kop nog op. benk een week trug achter gekome. verklaart wel wat eigenlijk...

Afbeelding
dit is dus het frame voledig gespoten. het glimt weer :D:D tis net een spiegel. ik moet nog effe wachten voro het verf om uit te harden.
Laatst gewijzigd door xanderz op 02 dec 2006 18:44, 5 keer totaal gewijzigd.

a35-limited
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor a35-limited » 26 nov 2006 09:51

Word vast een mooie brommert :wink: maar waarom puch blok??
-----------------------

Boekbak
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Boekbak » 26 nov 2006 11:53

verschijdene keuze aan cilinders lijkt mij, staat een hele handige tutorial van op het forum over puch cilinders op tomos blok te zetten, weet niet of een puch blok zomaar onder een tomos ophanging gaat namelijk :wink:
*-Snor tomos 2005 Model Standard-*
*-70cc airsal (oud type)-*
*-26/24-*
*15/15 Dellorto*
*12mm Spruit*
*Hunter Sport High*
*-Power1 Powerfilter-*
Goed voor:
*-70+ echte km/h's-*

Tossie
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 26 nov 2006 12:31

Nee dat past niet zomaar, maar als je beun van je achternaam heet gaat 't vast wel passen. Verder een leuk begin, ben benieuwd!

xanderz
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 02 dec 2006 19:56

hijs weer geupdate. kwacht tot mn verf hard genoeg is. dan krijge jullie pics van dat ding op wiele(H), en wat dat puch/tomos blok gedoe. ik heb een puch blok liggen(frame gedumpt, was gjat volgens pliesie) daar komt dus mijn 50cc tos cilinder op(zit membraam op) en dit blok gooi ik dan weer onder mn oude snor frame. die dus donor is voor die nieuwe frame.
het word zker wel beunwerk.. maarja niets wat ik nie aankan ;) 2.5jaar metaal op vmbo is handig....

tot de volgende updeet!!!

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 02 dec 2006 20:28

netjes gespoten ;)

vdWal
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor vdWal » 02 dec 2006 20:56

hoezo heb je niet eerst egezorgt dat alles er onder paste.. en teon pas gaan spuite
Baby Blue Street Racert!!

a35-limited
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor a35-limited » 04 dec 2006 14:04

ook ben ik nog van plan race membraampje te kopen(bestaan die?) een race onsteking(zelfde vraag:P) en een hoge druk kop:) er zit nu een snor kop nog op. benk een week trug achter gekome.
Ja polini membraan
Ja hpi ontsteking
hogedrukkop van puch of zelf je kop vlakken
:wink:
-----------------------

xanderz
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 04 dec 2006 19:54

hoezo heb je niet eerst egezorgt dat alles er onder paste.. en teon pas gaan spuite
alles past er onder. dat gedoe over puch blok is over mn oude frame. ik heb dus een snor frame over nu die geschouwt is. en een puch blok. die ga ik er onder beunen. op de nieuwe frame past gelukkig alles. maar ik moet even een nieuwe bus voor mn achterbrug halen. zit nogal wat speling op. daarna ga ik verder met ht in elkaar zetten. kdoe het liever in 1 keer goed :)'

kan iemand overigens een link geven naar die ontsteking? kheb al menig sites doorzocht en niets kunnen vinden..

vdWal
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor vdWal » 05 dec 2006 10:01

oww oke.. nu begrijp ik het ;)
Baby Blue Street Racert!!

mlvdk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor mlvdk » 18 jan 2007 18:32

mooi

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 18 jan 2007 19:56

Ja he?
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

xanderz
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xanderz » 28 jan 2007 01:00

binnenkort update! kben te druk met school geweest afgelopen maand(en) en heb ook geen fotos kunnen maken. maar qua setup is hij toch veel veranderd. het uiterlijk wat minder!

dussss. effe wachten en ik heb wel wat mooie plaatjes(eerst maar es wassen na dit honde weer van afgelopen week)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers