Wat is de rest van je setup? Heb je problemen met rijden met sproeier 50? (buiten het uitvallen als je stilstaat). Misschien moet je je stationair toerental afstellen door het schroefje aan de zijkant van je carburateur iets in te draaien totdat deze mooi stationair loopt (koppeling moet nog vrij blijven dus als achterwiel begint te draaien ben je te ver). Stel eens opnieuw af met sproeier 50, zo ik zeggen.Hallo,
Er bleek 50 in te zitten. Ik heb gisteren sproeier 52 erin gezet. Maar toen trok hij heel slecht in z'n 2e versnelling. Dus heel raar. Zou mijn sproeier nu te groot zijn? moet ik lager dan 50? De bougie is lichbruin.
Gr
Ruben
Wat heb je er nu voor maat sproeier inzitten? Wat is de kleur van je bougie?hallo,
ik heb een 15/15mm carb
en een terugloopuitlaat
en een powerfilter
welke maat sproeier kan ik nou t beste gebruiken?????
Wat heb je er nu voor maat sproeier inzitten? Wat is de kleur van je bougie?hallo,
ik heb een 15/15mm carb
en een terugloopuitlaat
en een powerfilter
welke maat sproeier kan ik nou t beste gebruiken?????
Een blauwe bougie? Stook je hem heet met een gasbrander ofzo?![]()
Ik bedoel de kop (wat in de cilinder zit) van de bougie, en dan met name de massa-elektrode. Die kleur moet koffie-met-melk-bruin zijn, dan is de sproeier-lucht verhouding goed. Heb je een snor met 15/15 carb en powerbox? Heb je de begrenzingen er wel uitgehaald?( busje in spruitstuk). Het klinkt mij alsof je Tos vezuipt. Of je ontsteking staat niet goed.
Maat sproeier is kwestie van proberen. Ik kan je zo niet zeggen welke maat je moet hebben, maar gezien de klachten over "pruttelen" en slecht willen lopen (viertakten?) zou ik zeggen kleinere sproeier. Loopt je Tos wel met die powerbox filter en 14/9 carburateur?
Misschien weet een ander forumlid hier antwoord op?
Als je al met deze stup rijdt, kijk eens naar de kleur van je bougie (massa-elektrode). Als deze koffie-met-melk-bruin is is je sproeier goed. Is deze grijzig dan moet je een maatje of 2 omhoog. Is deze zwart, dan neem je een kleinere, maar ik denk dat je wel goed zit met die 49. Misschien vanwege die Proma-GP dat het wenselijk is om 2 maten omhoog te gaan, maar als je geen problemen hebt met rijden kun je de huidige ook laten zitten. Ik neem aan dat je niet langere tijd achter elkaar op top rijdt, waardoor de cilinder te warm kan worden.Welke Sproeier raden jullie mij aan met de volgende setup :
Tomos type : S25 (snor)
Cilinder : 50 cc Eurokit
Carb : Del'Sha 14/9
Uitlaat : Proma GP
Tandwiel voor : 26 (Std)
Tandwiel achter : 28
// std zat er een sproeier maatje 49 in, maar dat was nog met de vorige cilinder (ei)
Alvast bedankt.
Ps . ik moet er wel zeker van zijn dat jullie mij een goede sproeier aanraden omdat mijn carb namelijk onder het blok zit is het erg veel werk om 'm er steeds onderuit te halen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten